AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Hadde en sa i uke 11 for litt over en måned siden. Hadde et par blødningsfrie dager etter 23 dager. Tenkte da at mensen kanskje kom på dag 28, siden det er min vanlige sykluslengde. Vi skulle på ferie en uke, så da begynte jeg med primolut på dag 25, altså tre dager før forventet mens. Men senere på dagen begynte jeg å blø igjen. Friskt blod, og blødde også neste dag selv om jeg fortsatte å ta primolut. Sluttet delvis å blø på dag 27, men kuttet ut primolut etter to dager fordi jeg fremdeles blødde. 29 var blødning tilbake for fullt. Det som frustrerer meg er at jeg ikke kan vite om blødningen jeg har nå, er første mens etter sa eller om jeg blør fremdeles pga sa…. Blodet nå er friskt som sagt, og med noen klumper (sorry for detaljene), men ikke like sterk blødning som mens jeg vanligvis pleier å ha. Har lest at første mens etter sa skal være sterkere og lengre enn vanlig mens, men sånn er det ikke hos meg. Kan det være at to dager med primolut har klusset til syklus enda mer og ødelagt sjansene for å treffe eggløsning denne runden? At jeg ikke får eggløsning denne måneden, evt får det mens jeg enda blør? Anonymkode: 2198d...579
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Jeg vet ikke hva primolut er til, men jeg har også opplevd SA i uke 11 og da tok det ca seks uker før jeg fikk neste mens. Så det kan være veldig vanskelig å forutsi når eggløsning og mens kommer etter en SA så sent, og jeg ville ikke nødvendigvis gå ut fra vanlig sykluslengde. Du kan teste med graviditetstester for å se at hcg er helt ute av kroppen etter aborten (tok drøye tre uker for meg) og så teste med eggløsningstester for å prøve å finne eggløsning etter det. Men iom at du tok medisin godt mulig på feil sted i syklusen og nå blør ville jeg bare regnet med kluss en stund 🤔 Forhåpentligvis blir neste syklus mer normal. Anonymkode: 23fc9...896 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå