Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en som er sjalu av seg, men jeg har ikke merket noe ennå på han. Vet ikke om han har følelser for meg da det er veldig nytt. Men jeg nevnte min eks i går og at jeg får noe hjelp med han (med bil) og nå har jeg ikke hørt noe fra han i hele dag. Sikkert normalt, men er det kansje vanlig å bli stille om man er sjalu? Eller er det vanlig å si ifra? 

Litt spent på hva jeg kommer til å oppleve fra en mann som sliter med sånt. 

Anonymkode: 9b169...1cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er helt uvanlig for ham å ikke gi lyd fra seg, så er det iallfall særdeles usjarmerende å nå skulle "straffe" deg med stillhet fordi du nevnte eksen. 

Har han sagt selv at han er sjalu av seg? Høres slitsomt ut spør du meg. Hadde ikke giddet. 

Anonymkode: aeae9...6b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg dater en som er sjalu av seg, men jeg har ikke merket noe ennå på han. Vet ikke om han har følelser for meg da det er veldig nytt. Men jeg nevnte min eks i går og at jeg får noe hjelp med han (med bil) og nå har jeg ikke hørt noe fra han i hele dag. Sikkert normalt, men er det kansje vanlig å bli stille om man er sjalu? Eller er det vanlig å si ifra? 

Litt spent på hva jeg kommer til å oppleve fra en mann som sliter med sånt. 

Jeg er slik blir stille når jeg føler at hun har for mye direkte kontakt med andre menn, fordi jeg vet at kontakt fra andre menn uansett om det er eks eller andre kun har en baktanke fra mannen sin side. Det er alltid slik, selv om hun er naiv og ikke oppfatter det slik. Jeg sier ikke i fra om slikt, men hun vet om at jeg har dette som et standpunkt. Når hun allikevel velger å overse dette? Jeg trekker meg mer tilbake og vurderer alt hele tiden. Hvorfor sitte partner i slike situasjoner tenker jeg. Jeg må stole på henne, men hadde jeg gjort det samme ville hun garantert følt det samme tilbake. Sier man i fra oppfattes man som "kontrollerende" og sjalu. Så nei jeg sier bare ikke i fra. Jeg bare trekker meg tilbake litt og er stille. Den dagen jeg ikke kan akseptere dette gjør jeg det slutt. Har vedkommende opplevd utroskap før er det ekstra vanskelig. Andre menn er ikke problemet egentlig, det er når kontakt skal skje opp mot andre menn uten at parter er med som er det store problemet. Så drive et spill på SOME som partner oppfatter og bare har "fliker" av i kommunikasjonen. Er det rart at det kan skape usikkerhet? Jeg kaller det usikkerhet i stedet for sjalusi. For det er ofte hva  dette der er.

Jeg kaller det å gå litt bak ryggen på partner om det er kvinner eller men. Og det sprer usikkerhet i forholdet. Spesielt om det har vært utroskap involvert i tidligere forhold. De som ikke har forståelse for dette? De mangler totalt empati og sosial intelligens. 

Anonymkode: 742dd...cac

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du nevnte eksen for å teste ut om han ble sjalu for å se om han har følelser for deg. Det er veldig dårlig og usjarmerende av deg.

Anonymkode: 072fb...f6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er helt uvanlig for ham å ikke gi lyd fra seg, så er det iallfall særdeles usjarmerende å nå skulle "straffe" deg med stillhet fordi du nevnte eksen. 

Har han sagt selv at han er sjalu av seg? Høres slitsomt ut spør du meg. Hadde ikke giddet. 

Anonymkode: aeae9...6b1

Nei ikke neven eksen, mer være sammen med eksen. Usikkerhet/ sjalusi kall det for hva du vil. Det er faktisk en normal reaksjon om man er glad i sin partner. En som ikke har dette ? Er ikke glad i sin partner og er heller ikke redd for å miste den. Er i forhold fordi dette er mest praktisk, og kan når som helst svike den andre om "følelsene" tilsier det. Det er min erfaring. Sjalusi er bare sunt i moderate former! Det viser at den som er dette er redd for å miste den som man er glad i. Ofte er det ikke direkte sjalusi heller. Det er usikkerhet som kommer av partner sine egoistiske valg. Uansett ikke bra, og forhold kan ryke fort på grunn av slike ting. Det er ofte den som er usikker og blir gjort usikker av sin partner som bryter ut også. Så søker andre man slipper denne usikkerheten med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det høres ut som du nevnte eksen for å teste ut om han ble sjalu for å se om han har følelser for deg. Det er veldig dårlig og usjarmerende av deg.

Anonymkode: 072fb...f6d

jeg tenkte på dette i etterkant. Jeg snakker før jeg tenker og angrer at jeg sa noe. Kommer ikke til å gjøre det mer, men selv har jeg ikke noe imot hans eks og at han snakker og forteller om henne. Har desverre en lite grei eks som jeg må kommunisere med pga barn. Tilfeldig at jeg nevnte det da. Men forstår at det ikke er noe man sier til en som sliter med sjalusi

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er slik blir stille når jeg føler at hun har for mye direkte kontakt med andre menn, fordi jeg vet at kontakt fra andre menn uansett om det er eks eller andre kun har en baktanke fra mannen sin side. Det er alltid slik, selv om hun er naiv og ikke oppfatter det slik. Jeg sier ikke i fra om slikt, men hun vet om at jeg har dette som et standpunkt. Når hun allikevel velger å overse dette? Jeg trekker meg mer tilbake og vurderer alt hele tiden. Hvorfor sitte partner i slike situasjoner tenker jeg. Jeg må stole på henne, men hadde jeg gjort det samme ville hun garantert følt det samme tilbake. Sier man i fra oppfattes man som "kontrollerende" og sjalu. Så nei jeg sier bare ikke i fra. Jeg bare trekker meg tilbake litt og er stille. Den dagen jeg ikke kan akseptere dette gjør jeg det slutt. Har vedkommende opplevd utroskap før er det ekstra vanskelig. Andre menn er ikke problemet egentlig, det er når kontakt skal skje opp mot andre menn uten at parter er med som er det store problemet. Så drive et spill på SOME som partner oppfatter og bare har "fliker" av i kommunikasjonen. Er det rart at det kan skape usikkerhet? Jeg kaller det usikkerhet i stedet for sjalusi. For det er ofte hva  dette der er.

Jeg kaller det å gå litt bak ryggen på partner om det er kvinner eller men. Og det sprer usikkerhet i forholdet. Spesielt om det har vært utroskap involvert i tidligere forhold. De som ikke har forståelse for dette? De mangler totalt empati og sosial intelligens. 

Eh, det er nok fordi det ER kontrollerende og sjalu. Hele innlegget her er jo et rødt flagg, du burde vurdere terapi eller noe. Stakkars kjærestene dine som ikke kan snakke med menn en gang uten at du tenker sånt 😕

Anonymkode: d4d2d...765

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg tenkte på dette i etterkant. Jeg snakker før jeg tenker og angrer at jeg sa noe. Kommer ikke til å gjøre det mer, men selv har jeg ikke noe imot hans eks og at han snakker og forteller om henne. Har desverre en lite grei eks som jeg må kommunisere med pga barn. Tilfeldig at jeg nevnte det da. Men forstår at det ikke er noe man sier til en som sliter med sjalusi

Det dummeste du kan gjøre er jo å begynne å skjule sånt. Så lenge du ikke har gjort noe galt så er det best å bare si ting, så får han venne seg til det. Ellers begynner du å tilpasse deg urimelige krav. Det er jo ikke sikkert han er sur, men det som er sikkert er at han ikke har noen grunn til å være sur, og du skal iallfall ikke måtte tenke på om du gjorde noe galt når du ikke har gjort noe galt :) 

Anonymkode: d4d2d...765

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kan det kansje hjelpe å si at det går innpå deg når hun snakker med andre menn? Ikke bare trekke deg vekk og ikke kommunisere hva du føler? Silent treatment er jo faktisk mye mindre empatisk enn å nevne at man har kommunisert med en eks. Silent treatment er veldig manipulerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...