Gå til innhold

Vaksine i ferien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man får vaksine i ferien og får såpass sterke bivirkninger at man ville tatt egenmeldingsdag hvis man IKKE hadde ferie, får man da sykemelding og kan få igjen de tapte feriedagene? Hvordan går man i såfall fram da? 

Anonymkode: 8373e...7c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags vaksine? 

Jeg ville tro man ikke får sykemelding, men det kan sikkert andre svare på

Anonymkode: 84bd3...f09

• Liker 1
Skrevet

Hør med legen din

AnonymBruker
Skrevet

Ja, blir du såpass syk at du ikke kunne jobbet i ferie, så kan du få sykemelding og da vil du ha krav på å få igjen de feriedagene. Om det kommer av vaksine eller annen sykdom er ikke relevant. Kontakt legen din :)

Anonymkode: a47ed...bae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva slags vaksine? 

korona

AnonymBruker
Skrevet

Merk at du må faktisk ha sykemelding fra lege for å få igjen feriedagene, det holder ikke med egenmelding. 

Anonymkode: 5ffaf...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må være 100% sykemeldt for å få tilbake ferie. Holder ikke med egenmelding

Anonymkode: 2dfe5...7c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du må være 100% sykemeldt for å få tilbake ferie. Holder ikke med egenmelding

Anonymkode: 2dfe5...7c5

Dvs hvor lenge må man være sykemeldt da? ( jeg planlegger ikke å bli sykemeldt altså, bare lurer) vet at ikke egenmelding er nok

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dvs hvor lenge må man være sykemeldt da? ( jeg planlegger ikke å bli sykemeldt altså, bare lurer) vet at ikke egenmelding er nok

Det spiller ingen rolle hvor lenge du er sykemeldt. 

Anonymkode: 955ce...710

AnonymBruker
Skrevet

Sykemelding fra lege må til, får du det får du feriedagene tilgode. 

Anonymkode: 3075c...db4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det seriøst noen som styrer med sykemelding for en dag eller to i ferien hvis man ikke er på reise eller må avlyse noe? 

Anonymkode: 733bc...12f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde heller utsatt vaksinen til etter ferien, før jeg hadde krevd å få igjen 1-2 feriedager.

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet

Ja, du kan få sykemelding og få feriedag til gode. Om det er snakk om en dag og du uansett er hjemme , er det verdt det? 
Kan du ta vaksinen etter ferien ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det spiller ingen rolle hvor lenge du er sykemeldt. 

Anonymkode: 955ce...710

Jo faktisk, om de ikke har endret på det så er det fem dager - en uke når det gjelder sykdom i ferien. Men mye har blitt endrer etter korona. De fleste er vel halvdårlig en dag eller noe? Det må man tåle. Har vært syk over en uke i ferien tidligere, men gadd ikke styre med å kreve ekstra ferie. Er snakk om å gi og ta på en arbeidsplass.

Anonymkode: 05dc6...618

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
cerruti skrev (19 timer siden):

Jeg hadde heller utsatt vaksinen til etter ferien, før jeg hadde krevd å få igjen 1-2 feriedager.

Nei, SÅ mye er ikke de feriedagene verdt. Vaksinen skal jeg ta nå, jeg bare lurte ang ferie/sykemelding. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jo faktisk, om de ikke har endret på det så er det fem dager - en uke når det gjelder sykdom i ferien. Men mye har blitt endrer etter korona. De fleste er vel halvdårlig en dag eller noe? Det må man tåle. Har vært syk over en uke i ferien tidligere, men gadd ikke styre med å kreve ekstra ferie. Er snakk om å gi og ta på en arbeidsplass.

Anonymkode: 05dc6...618

Jeg var syk over en uke i ferien i fjor men gjorde ikke noe med det da. Men blir jeg så langvarig syk i ferien en gang til så blir det definitivt sykemelding og få feriedager tilgode. ( og her snakker jeg ikke om vaksinesyk) På min jobb gir og gir jeg, så jeg gidder ikke være fleksibel akkurat der. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var syk over en uke i ferien i fjor men gjorde ikke noe med det da. Men blir jeg så langvarig syk i ferien en gang til så blir det definitivt sykemelding og få feriedager tilgode. ( og her snakker jeg ikke om vaksinesyk) På min jobb gir og gir jeg, så jeg gidder ikke være fleksibel akkurat der. 

Jeg har som lærer veldig mye ferie, og hadde ikke gjort det, men i en jobb med 5 uker ferie hadde jeg absolutt fått en sykemelding. Med sykdom blir ikke disse dagene den fritiden den skal være.

Anonymkode: 5343a...55e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 16.12):

Hva slags vaksine? 

Hva tror du selv?🙄🤦🏼‍♀️

Anonymkode: d8f6d...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...