velociraptor Skrevet 2. august 2021 #21 Del Skrevet 2. august 2021 2ro skrev (2 minutter siden): Jeg forstår behovet for sol og varme. Slik det er nå hadde ikke jeg tatt sjansen. Reglene endrer seg raskt. Flere land har gått tilbake på lettelsene for vaksinerte og situasjonen i landet du reiser til kan også endres raskt. Folk har endt opp i karantene i landet de reiser til og blitt nødt til å bli på rommet f.eks. Så sjansen er der. Det er opp til dere. Dere må i alle være forberedt på at ting kan endre seg mens dere er borte. Det er det mange som har opplevd. Enig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 2. august 2021 #22 Del Skrevet 2. august 2021 lady90 skrev (12 minutter siden): Vi er fullvaksinerte nå vi reiser, da kreves ingen test såvidt jeg vet Barna tror jeg må i hjemmekarantene men kan testes ut på dag 3. Iallefall er det slik akkurat nå men det kan jo endre seg. Er ikke det er vi vil risikere noe, men turen er flyttet på x antall ganger og nå får vi ikke ombooket mer uten å tape veldig mange tusen kroner Men dere må jo også ta høyde for hvilken farge Norge har iforhold til Kreta/Hellas. Når det endrer seg så hurtig nå, så vil nok endringene være like omfattende til høsten, når man ser konsekvensene av reising i sommer. Jeg forstår dette med tapte penger, men samtidig, for å være ærlig, forstår jeg ikke hvorfor dere bestilte i utgangspunktet? Dette har vi jo levd med i over 1,5 år nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 2. august 2021 #23 Del Skrevet 2. august 2021 MorTil2 skrev (1 time siden): Men man må vel vise attest på negativ Covid-19 test, tatt i løpet av de siste 24 timene før ankomst Norge? Og så må man teste seg igjen ved ankomst Norge? For TS sin del, ved reise til Kreta, betyr det, slik det er nå, at barna må på karantenehotell? Jeg forstår ikke at folk gidder å reise uvaksinert med så mye styr, bare for å få noen solstråler i et annet land. Men hva hjelper det, når man uansett kan bli smittet siste dag før avreise, eller på flyturen hjem igjen? Det vil jo ikke slå ut på en test før det har gått flere dager… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 2. august 2021 Forfatter #24 Del Skrevet 2. august 2021 MorTil2 skrev (1 time siden): Men dere må jo også ta høyde for hvilken farge Norge har iforhold til Kreta/Hellas. Når det endrer seg så hurtig nå, så vil nok endringene være like omfattende til høsten, når man ser konsekvensene av reising i sommer. Jeg forstår dette med tapte penger, men samtidig, for å være ærlig, forstår jeg ikke hvorfor dere bestilte i utgangspunktet? Dette har vi jo levd med i over 1,5 år nå. Den ble bestilt før korona og er flyttet på minst 3 ganger siden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. august 2021 #25 Del Skrevet 2. august 2021 Med tiden bør vi nok forberede oss på at det også kommer diverse farligere smitte og at vi blir proppfulle av vaksiner av alle kulører. Avstand, masker, hosteanbefalinger, spriting av alt og kohorter meg her og der; fremtiden ble med ett annerledes med dette innfallet fra de småflirende Gudene der ute. Hva gjør de små menneskene våre om vi slipper ut bugs i spillet. La oss teste og se.... Berusende drikke, kaker og veddemål inngås ved inngangsportalen - let the game begin! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 2. august 2021 #26 Del Skrevet 2. august 2021 Du må nok ta en dose for hver greske bokstav fremover, bare å stålsette seg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 2. august 2021 #27 Del Skrevet 2. august 2021 lady90 skrev (2 timer siden): Den ble bestilt før korona og er flyttet på minst 3 ganger siden Forstår. Synd selskapet ikke har åpnet opp for avbestilling. Men var det ikke slik i starten at forsikringsselskapene dekket avbestilling, siden man ble frarådet å reise av UD? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 2. august 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 2. august 2021 MorTil2 skrev (10 minutter siden): Forstår. Synd selskapet ikke har åpnet opp for avbestilling. Men var det ikke slik i starten at forsikringsselskapene dekket avbestilling, siden man ble frarådet å reise av UD? Jo man kan avbestille om UD fraråder reiser men det gjør de ikke. Får ikke avbestilt bare fordi man evt må i karantene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 2. august 2021 #29 Del Skrevet 2. august 2021 lady90 skrev (5 minutter siden): Jo man kan avbestille om UD fraråder reiser men det gjør de ikke. Får ikke avbestilt bare fordi man evt må i karantene. Ja, det forstår jeg. Men siden du sier at du bestilte for lenge siden, og altså før korona var en ting, så var det kanskje åpning for det på et tidligere tidspunkt? Men det hjelper selvsagt ikke nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 2. august 2021 #30 Del Skrevet 2. august 2021 (endret) lady90 skrev (9 timer siden): Vi er fullvaksinerte nå vi reiser, da kreves ingen test såvidt jeg vet Barna tror jeg må i hjemmekarantene men kan testes ut på dag 3. Iallefall er det slik akkurat nå men det kan jo endre seg. Er ikke det er vi vil risikere noe, men turen er flyttet på x antall ganger og nå får vi ikke ombooket mer uten å tape veldig mange tusen kroner Nei fullvaksinerte får gå rett igjennom uansett land de kommer i fra om det er grønt eller rødt. Så helt klart en fordel å være fullvaksinerte. Da er det som før korona. juhu... me like. Endret 2. august 2021 av Bente1234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 2. august 2021 #31 Del Skrevet 2. august 2021 Det er ikke utenkelig. Har lest om ei som måtte det tidligere, fordi vaksinen var tatt i utlandet eller noe. Husker ikke hvor jeg leste det, men jeg skal legge det ved, hvis jeg kan finne det igjen. Er en stund siden nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bli medlem Skrevet 2. august 2021 #32 Del Skrevet 2. august 2021 Vaksinen er ikke veien ut av pandemien. Korona har kommet for å bli. Mange tror at dette betyr at livet fra 2019 vil snart komme tilbake. Det er ikke sånn man skal forstå budskapet om at korona er kommet for å bli. Det er livet 2020 som er kommet for å bli. Tiltakene er permanente. Det inkluderer karantenehotell etter reiser. Vaksinen er 90% effektiv. Det vil si at 1 av 10 vil bli smittet selv om 100% av befolkingen er vaksinert. 10% av 5,4 millioner er 540 000 mennesker. Og det er i beste fall med 100% vaksineoppslutning i befolkingen. Så det reelle tallet er høyere. Når 540 000 mennesker blir smittet sier det seg selv at det blir mange innlagte. Når vi har omtrent 200 intensivplasser i Norge sier det seg selv at tiltakene er permanente. Vaksinen er ikke veien ut av pandemien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 2. august 2021 #33 Del Skrevet 2. august 2021 Bli medlem skrev (19 minutter siden): Vaksinen er ikke veien ut av pandemien. Korona har kommet for å bli. Mange tror at dette betyr at livet fra 2019 vil snart komme tilbake. Det er ikke sånn man skal forstå budskapet om at korona er kommet for å bli. Det er livet 2020 som er kommet for å bli. Tiltakene er permanente. Det inkluderer karantenehotell etter reiser. Vaksinen er 90% effektiv. Det vil si at 1 av 10 vil bli smittet selv om 100% av befolkingen er vaksinert. 10% av 5,4 millioner er 540 000 mennesker. Og det er i beste fall med 100% vaksineoppslutning i befolkingen. Så det reelle tallet er høyere. Når 540 000 mennesker blir smittet sier det seg selv at det blir mange innlagte. Når vi har omtrent 200 intensivplasser i Norge sier det seg selv at tiltakene er permanente. Vaksinen er ikke veien ut av pandemien. Hvor stor prosentandel av vaksinerte får alvorlig forløp og trenger sykehusinnleggelse? Kommer alle til å bli syke samtidig? Tror du det fortsatt forskes på behandling for å redusere alvorlighetsgraden? Hva tror du er veien ut av pandemien? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bli medlem Skrevet 2. august 2021 #34 Del Skrevet 2. august 2021 2ro skrev (1 time siden): Hvor stor prosentandel av vaksinerte får alvorlig forløp og trenger sykehusinnleggelse? Kommer alle til å bli syke samtidig? Tror du det fortsatt forskes på behandling for å redusere alvorlighetsgraden? Hva tror du er veien ut av pandemien? 1. Det holder at 0,04% av 540 000 blir alvorlig syke så er kapasiteten i helsevesenet sprengt. 2. Det vet vi ikke, derfor kan vi ikke slippe på tiltakene, fordi masse folk vil dø dersom vi tar feil. 3. Det kan godt hende. Det er i alle fall ikke vaksinen som skal ta oss ut av pandemien. Det er noe annet. 4. Se svar over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 2. august 2021 #35 Del Skrevet 2. august 2021 Bli medlem skrev (37 minutter siden): 1. Det holder at 0,04% av 540 000 blir alvorlig syke så er kapasiteten i helsevesenet sprengt. 2. Det vet vi ikke, derfor kan vi ikke slippe på tiltakene, fordi masse folk vil dø dersom vi tar feil. 3. Det kan godt hende. Det er i alle fall ikke vaksinen som skal ta oss ut av pandemien. Det er noe annet. 4. Se svar over Ok. Se alt sammen. Ikke mange blir syke samtidig pga vaksinen og vi får stadig bedre behandling. Tiltak som grunnleggende smittevern og karantene ved behov sammen med dette. Det tror jeg er veien vår ut av dette. Jeg er bekymret for resten. Vi må stå sammen. Målet er jo det samme for alle. Vi ønsker å leve normalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 2. august 2021 #36 Del Skrevet 2. august 2021 Bli medlem skrev (56 minutter siden): 1. Det holder at 0,04% av 540 000 blir alvorlig syke så er kapasiteten i helsevesenet sprengt. Ja, dersom 540 000 får påvist covid samtidig. Du skjønner selv hvor tåpelig det utsagnet er håper jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg