AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Noen som kan fortelle meg hva som foregår i fadderuka? Jeg er over 40 og med barn så er ikke Intr i å feste ol. Anonymkode: 813e1...1cf
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Det er for det meste festing og aktiviteter for å bli kjent. Du kan jo være med på aktivitetene og så dra hjem, hehe. Men ærlig talt, jeg er 35 og hadde nok ikke deltatt på fadderuke-opplegg igjen nå 😅 Anonymkode: 8201b...7b1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 Det er veldig forskjellig fra sted til sted og linje til linje. Anonymkode: d48f1...af0 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Hei, jeg begynte også å studere som voksen. Jeg møtte opp på fadderuka, selv om jeg ikke liker festing, og på tross av at jeg var eldre enn de andre. Jeg møtte noen fra egen klasse, men vi stiftet ikke vennskap der. Etter min mening trenger du ikke å møte opp på fadderuka. Vennskapene jeg fikk i klassen ble dannet gjennom gruppearbeid m.m. Jeg har eldre damer i klassen som ikke var på fadderuka, og det skjønner jeg. Likevel har de dannet seg vennskap i etterkant etter fadderuka. Så ikke tenk på det! Anonymkode: 2baf6...f8b 4
Drizzt Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen som kan fortelle meg hva som foregår i fadderuka? Jeg er over 40 og med barn så er ikke Intr i å feste ol. Anonymkode: 813e1...1cf Hvis alle andre er 18-19-åringer, blir det nok ensomt. Hør med fakultetet om å koble deg til ansvarlig person og så spør du hva opplegget er. Det har vært mye kritikk at det er for mye fokus på fest og alkohol, så kanskje har de skjerpet seg? Uansett velger du selv om det er noe for deg. Du blir kjent med folk også på forelesninger og annen gruppeundervisning. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Nøyaktig hvordan opplegget blir, varierer veldig fra studie til studie, ja. Men det er generelt mye fokus på fest og alkohol. Det finnes ofte alkoholfrie arrangement, men det er ofte av typen "Ludo med andakt etterpå" (nå setter jeg det litt på spissen, men poenget er bare at det ofte er litt lame opplegg) og der deltar det kanskje ikke så mange, heller. Finnes sikkert unntak da. Da jeg var med på fadderuke, møtte ingen av de eldre studentene opp. Tror de fant hverandre etterhvert, gjennom forelesning og gruppearbeid osv. Anonymkode: dccf7...99f 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 Det kan varierer fra studie til studie, fra sted til sted osv, ja. Ofte er det vel diverse aktiviteter for å bli bedre kjent, fester, leker osv. Men jeg går ut fra at fadderukene blir noe begrenset i år pga pandemien. Anonymkode: dc985...e23 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 Jeg er 34 og begynner i høst. Men jeg blir ikke med på fadderuka. Satser på å heller bli kjent med folk etterhvert ☺️ Anonymkode: c5b31...6a6 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 37 og begynner i høst her. Kjenner at det frister lite i sitte en klam hybel og trykke innpå shots med noen som kunne vært ungene mine🤭 No offence, bare kjenner at det går greit uten. Kanskje det er noe opplegg for oss "gamliser", typ vin og tapas i parken😁 Satser på å bli kjent med medstudenter gjennom semesteret i stedet. Anonymkode: 9e5f8...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen som kan fortelle meg hva som foregår i fadderuka? Jeg er over 40 og med barn så er ikke Intr i å feste ol. Anonymkode: 813e1...1cf Jeg orket ikke den heavye festingen (godt voksen jeg og), men det var litt cafebesøk og slikt som var helt ok. Resten droppet jeg. Ikke stress med det i såfall, du blir kjent med folk uansett Anonymkode: 31714...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #11 Skrevet 1. august 2021 Jeg husker vi hadde en dame på med barn på rundt 40 i vår faddergruppe. Hun møtte opp på et par av aktivitetene, men gikk tidlig hjem. Hun var en ordentlig kul dame, så husker alle syntes det var hyggelig at hun stakk innom. Vi på faddergruppa hadde mye gruppearbeid sammen senere, og denne damen var med oss på det. Anonymkode: 6014b...8a9 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #12 Skrevet 1. august 2021 Det pleier ofte være noen sportsarrangementer, fotball, volleyball, kubb i parken og slike ting. Og så er det alltid byvandring, bli kjent med campus og den typen arrangementer. Sånne arrangementer pleier å vøre alkoholfrie. Ofte er det en del arrangementer med litt alkohol, men som likevel ikke er av typen full fest og hæla i taket. Grilling i parken, quiz, kino/filmfremvisning, besøk på museum eller lokale severdigheter og lignende roligere sammenkomster. Rebusløp kan gå begge veier. Tidligere var det ganske alkoholfylt, men fler og fler kutter nå ut alkoholen. Anonymkode: ecbac...572 1
Knirke Skrevet 1. august 2021 #13 Skrevet 1. august 2021 Fadderuka er bare klein, og inneholder ingenting som du drar nytte av senere. Hold deg hjemme med god samvittighet😉 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #14 Skrevet 1. august 2021 Startet å studere da jeg var 33, hadde små barn osv. Deltok aldri i fadder uka, har ikke lidd noe av det ikke stress med det TS! Anonymkode: e7f90...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #15 Skrevet 1. august 2021 Jeg er 30 og ble ikke med på fadderuka. Det de gjorde her var å ta pub til pub runde, rebusløype i byen for å bli kjent, og fest for de som ville det. Det var en større konsert siste dagen. Mange er ikke med de samme som de ble venn med da. Jeg har funnet venner uansett. Anonymkode: 0f5dd...25d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #16 Skrevet 1. august 2021 Jeg var i midten av 20-årene da jeg begynte å studere. Var ikke med på fadderuken. Anonymkode: 6baa2...c8f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #17 Skrevet 2. august 2021 Fadderuken handler om mye mer enn festing. I hvert fall der jeg studerer er det turer (fjell, løyper), det er bading, grilling, sportsaktiviteter og mye mer. Jeg er nærmere 40 enn 30, og var med på fadderuken. Man trenger ikke være med på klamme hybler, man kan velge å være med på det man vil. Jeg angrer ikke på at jeg var med, det var veldig koselig. Droppet sene kvelder med fyllefesting. Anonymkode: 0a3e5...5a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå