Gå til innhold

Hvilken kake/bakverk er det beste du vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er søndag, regntungt og jeg har lyst til å overraske min samboer med noe ferskt bakverk🤗. Spørsmålet er bare hva skal jeg bake?🤔

Noen tips?

Hva er den beste kaken/bakverket du kan få?
Og har du ev. en oppskrift å dele?

På forhånd takk for alle forslag😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen stor kakemons, og spiser stort sett bare kake om jeg får det servert i selskap. Men det hender jeg lager brownie eller kanelsnurrer. Fersk, lun eplekake med is er også godt. Jeg synes eplekake blir ekstra saftig og god hvis jeg river eplene og blander i røra, i stedet for å legge i epleskiver.

Anonymkode: 1e952...de2

• Liker 2
Skrevet

Helt vanlige nøytrale hveteboller!

Hvis kake- fyrstekake. 

• Liker 2
Skrevet

Bollefocaccia 🤤 

Ikke laget den, men det er noe med fersk gjærbakst med vaniljekrem som fristet akkurat i dag. (Så bilde på Instagram). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gulrotkake eller kanelsnurrer.

Anonymkode: f1804...c05

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Solskinnsboller 😋

Skrevet

Kanelboller, blåbærsmuldrepai, pavlova, rullekake er også så sykt enkelt og kjapt og kan fylles med hva enn man har 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet vel best selv hva mannen din foretrekker. Men selv er jeg sjukt svakt for nybakte boller med vaniljekrem i midten 😋😋😋😋😋😋😋😋😋

Anonymkode: d9c5d...e40

• Liker 2
Skrevet
Meadow skrev (1 minutt siden):

Bollefocaccia 🤤 

Ikke laget den, men det er noe med fersk gjærbakst med vaniljekrem som fristet akkurat i dag. (Så bilde på Instagram). 

Gjærbakst med vaniljekrem er aldri feil. Klarer heller ikke å gå forbi en napoleonskake uten å trykke den i meg. Ellers er ikke kaker noe jeg bryr meg særlig om. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker kaker og bakverk. Namnamnam

Anonymkode: 1f8f9...8ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder kaker så er det lite som slår oreokake.  Ellers er jeg ekstremt glad i kanelsnurrer. Kan spise meg ihjel på det. 

Anonymkode: 5438e...9f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt med vaniljekrem er nyyydelig!!

Anonymkode: 64648...d35

• Liker 2
Skrevet

Svigermors appelsinkake med hjemmelaget vaniljekrem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lagde eplepai i amerikansk stil for en stund siden til et familieselskap , og det ble en storslager! 🤤 Utrolig godt med en kule ekte vaniljeiskrem til!

Brukte denne oppskriften: https://www.godt.no/oppskrift/1963/amerikansk-eplepai 

Etter koking var det endel væske igjen, men istedenfor å helle det av som det står i oppskriften så jevnet jeg det med maizenna, og det gikk kjempe fint 😊 Anbefaler å lage dagen før slik at den får "satt seg" over natten i kjøleskap før du tar av formen  :)

Anonymkode: 9c607...ac6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når det gjelder kaker så er det lite som slår oreokake.  Ellers er jeg ekstremt glad i kanelsnurrer. Kan spise meg ihjel på det. 

Anonymkode: 5438e...9f5

Du vet vel hva mannen din liker! Vil bare si at ikke alle liker Oreo-kake - jeg har fått det servert et par ganger og synes den er alt for søt, mektig og liker den ikke. Og så vet jeg at det ligger mye arbeid bak, så ville ikke lagt denne uten at jeg visste at den var velkommen. 

Anonymkode: 6e0d0...a2c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du vet vel hva mannen din liker! Vil bare si at ikke alle liker Oreo-kake - jeg har fått det servert et par ganger og synes den er alt for søt, mektig og liker den ikke. Og så vet jeg at det ligger mye arbeid bak, så ville ikke lagt denne uten at jeg visste at den var velkommen. 

Anonymkode: 6e0d0...a2c

Enig her. Etter min mening slår alle andre kaker Oreo-kake.

Ellers vanskelig å svare når man ikke vet hva slags ingredienser du har i hus, TS. Men en smuldrepai eller galette med frukt eller bær, varm med is til, er jo godt nå om sommeren, hvis du har friske bær i kjøleskapet eller i hagen.

Anonymkode: 9fe8b...71f

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Elsker gjærbakst. Kanelsnurrer, skolebrød eller hveteboller med melisglasur på toppen, sistnevnte gjerne stekt med lite mellomrom mellom, slik at de blir sammensatte og liksom må rives fra hverandre.

Av kaker liker jeg sjokoladekake, marsipankake, napoleonskake.

Skrevet

Tusen takk for gode forslag😊

Her er det flere ting jeg må teste ut!

Mannen er en real kakemons og elsker alle typer bakverk og kaker. I dag prøver jeg meg imidlertid på eplekake og kanelsnurrer/skillingsboller😊

Takk igjen til alle som har kommet og  kommer med tips❤️

Skrevet
Bamsine skrev (1 time siden):

Det er søndag, regntungt og jeg har lyst til å overraske min samboer med noe ferskt bakverk🤗. Spørsmålet er bare hva skal jeg bake?🤔

Noen tips?

Hva er den beste kaken/bakverket du kan få?
Og har du ev. en oppskrift å dele?

På forhånd takk for alle forslag😊

Jeg er stor fan av verdens beste og en virkelig god og saftig gulrotkake (med sjokoladebiter nam-nam). Jeg er ikke like stor fan av å lage verdens beste da 😄 Hjemme lages det gulrotkake, saftig appelsinkake i langpanne, 2 forskjellige eplekaker - alltid epler på butikken, så enkelt å få til og så bakes det boller 😄 Bringebærmuffins med sjokoladeglasur er også populære.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Athena79 said:

Solskinnsboller 😋

Jeg elsker solskinsbolle kombinert med tolvøres 😍 Altså bolle med sjokoladebiter eggekrem i midten og melis med kokos på toppen! Herreguuuuud

Anonymkode: b2571...bd3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...