Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har bedt en fyr på date, vi skal ta en øl sammen. Jeg har aldri på mine 25 år vært på en ordentlig date, har brukt alle krefter på å unngå det da jeg synes det er utrolig kleint og fort får angst og rødmer.

Nå vil jeg utfordre meg selv. Med denne fyren er det jeg som må ta det meste initiativ, fordi han sier selv (til venninnen min) at han er dårlig på slike ting. Jeg har møtt han en gang før, gjennom felles venner.

Så spørsmålet mitt er da, hva kan jeg gjøre/ spørre om for at vi får en spennende samtale?

Jeg selv elsker å snakke om saker som opptar meg, blant annet feminisme, dyrevelferd, miljø, rasisme etc. Men hvordan starter jeg en sånn samtale?

Hva er viktig for deg å finne ut om en person du ønsker å date?

Anonymkode: 7f835...67e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bedre å velge nøytrale temaer på første date enn politiske og sterke hjertesaker. 

Anonymkode: d0bf9...902

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er dine interesser og noe du ønsker å prate om, så håper jeg at du har ett åpent sinn.

Anonymkode: a7150...ee3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok heller prøvd å bli kjent med fyren, i stedet for å snakke om politikk og hjertesaker. Helt greit å komme inn på tema man mener det er viktig å ha noenlunde samme syn på, men ingen gidder høre brennende taler om dyrevelferd på første date.

Anonymkode: db929...c14

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fokuser på han og det han er opptatt av, vis interesse for den andre, ikke kun dine egne saker. 

Anonymkode: d0bf9...902

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Nå har jeg aldri vert på sånn type date og kommer nok heller aldri til å gjøre det, men jeg ville nok ikke overtenkt dette så innmari. 

Vis interesse for hva han snakker om, still oppfølgingsspørsmål og snakk om de tingene du også liker, ikke fall i fellen om å bare snakke om hva du tror han liker. 

Det går seg nok til etterhvert som samtalen skrider frem tenker jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...