Gå til innhold

fastbrente matrester i kjele/stekepanne, hva fungerer best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bakepulver eller oppvaskmaskinpulver?

Har ikke forsøkt sisttnevnte, da jeg for tiden ikke har oppvaskmaskin. Jeg prøvde bakepulver, men da må blandingen stå en stund for at det skal fungere. Synes likevel ikke at det var helt ideelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Pipaluk said:

bakepulver eller oppvaskmaskinpulver?

Har ikke forsøkt sisttnevnte, da jeg for tiden ikke har oppvaskmaskin. Jeg prøvde bakepulver, men da må blandingen stå en stund for at det skal fungere. Synes likevel ikke at det var helt ideelt.

Om kjelen er av stål har jeg alltid brukt oppvaskmaskinpulver. Bruker det aldri på nonstick overflate (kan ødelegge belegget) eller kjeler av aluminium (sverting/misfarging). Jeg lar det gjerne stå over natten. Har alltid fungret fint her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har best erfaring med å koke opp vann og ha i sammen med oppvaskmaskintablett 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koker en oppvaskmaskinpulvertablett på lav varme i panna til ting har løsna. Null jobb. Funker helt sikkert med bare litt pulver også. Kanskje du kan spørre naboen om å låne en spiseskje med pulver eller en tablett? Funker fjell!

Har ikke prøvd med bakepulver.

Anonymkode: 72282...04d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar varmt vann med en oppvasktablett. Rører rundt så den løser seg. Lar stå 1t. Fjerner seg ofte raskt. Om ikke blir det stålull.

Anonymkode: 77a72...3f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja stålull, varmt vann og Zalo om kokekar og panne er av stål eller støpejern.  God gammeldags oppvask! Men sånt er jo for mye jobb for mange i  dag. Maskiner skal gjøre alt.

Anonymkode: 0b4ee...9eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bakepulver, og skrubb med en ball aluminiumsfolie. 👍

Anonymkode: 42ab1...3d0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...