AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Tok coronatest igår da det har vært milde symptomer de siste dager og jeg ville forsikre meg. Det var ikke hurtigtesten. Er mye bedre idag, og skal på jobb imorgen. Hvor lang tid tar det å få svar nå i helgen? Føler meg frisk nok til å dra, men er jo i ventekarantene frem til svaret foreligger. Må jo ringe inn på forhånd også da det er dagvakt... Når fikk dere svaret? Anonymkode: 7ff42...9aa
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Hos meg tok det 2 dager første gang, 3 dager andre gang (men uvanlig å måtte vente så lenge har jeg fått et inntrykk av). Anonymkode: 323aa...6ae
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 Er det noen som har fått svar i helgen? Eller "sparer" de prøvene til analysering til i morgen siden det er virkedag...? Anonymkode: 7ff42...9aa
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Helt vanlig at det tar 1-2 dager. De fleste får svar inne på helsenorge, kan komme både tidlig og sent (seneste jeg har fått er 23.00), og både ukedag og helg. Anonymkode: 288df...a1b
Susan Sto Helit Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det noen som har fått svar i helgen? Eller "sparer" de prøvene til analysering til i morgen siden det er virkedag...? Anonymkode: 7ff42...9aa Det varierer fra sted til sted. Noen analyserer hele uken, mens andre sparer opp gjennom helgen og analyserer testene mandag. Vi fikk svar på under et døgn da vi var inne til test. Men det var i lavtrykksperiode i området, og midt i uken.
AfterTheRain Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Håper det er greit hvis jeg bruken denne tråden for å spørre om noe: Når man skal ha hurtigtest før arrangementer osv. tar de prøve i fra nesen? Og tar de pinnen helt opp til "hjernen"? Ikke pcr altså, men hurtigtest.
Gjest Gratinara Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 AfterTheRain skrev (På 2.8.2021 den 15.07): Håper det er greit hvis jeg bruken denne tråden for å spørre om noe: Når man skal ha hurtigtest før arrangementer osv. tar de prøve i fra nesen? Og tar de pinnen helt opp til "hjernen"? Ikke pcr altså, men hurtigtest. Ingen testmetoder for covid-19 innebærer at de stikker pinnen helt oppi hjernen.. men de stikker som oftest pinnen dypt oppi nesa for å få med seg riktig testmateriale. Derav må du nok belage deg på et par sekunders ubehag om du skal ta testen. Dette er dog bedre enn å potensielt gå rundt å smitte andre. Det gjør ikke så vondt
Blekkulfina Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Svartiden varierer veldig, alt fra 12 timer- 4 dager har vi opplevd. Gjennomsnittlig svartid har nok vært 1-2 dager.
Anbefalte innlegg