AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Har ei på 11 mnd. Snart hun er ei fornøyd blid jente men kan bli fort sutrete hvis vi ikke leker med henne. Hun kan ligge å leke i lekematten i en liten stund 10-15 minutter. Men så fort hun for øye på pappa eller mamma så vil hun kun bli bært. Dette blir slitsomt i lengden siden vi også har andre ting å gjøre, mannen sier at vi bare skal ignorere sutringen så forsetter hun leke.. Men jeg har bare ikke hjerte til det. Hva gjør dere leker dere bærer på barnet? Anonymkode: e7a37...bca
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Hun vi har på alder med deres nå leker ganske mye for seg selv. Men storesøsteren gjorde ikke det. Det var rett og slett litt vanskelig å få gjort ting i huset da. Men å sette på musikk, gi henne en klut når jeg vasket, la henne smake når jeg laget middag, la henne rote i kjøkkenskuffen, plaske med vann på badet, leke med tom emballasje osv hjalp litt. Jeg satt altså ikke ned og lekte med henne hele tiden, men prøvde hele tiden å finne ting å som underholdt henne. Disse triksene virker for såvidt også mye bedre på lillesøster. Hun koser seg på kjøkkengulvet med skåler og paprikabiter, mens storesøsteren hadde dratt og dratt i buksebeinet mitt og villet opp i samme situasjon på samme alder. Det ble lettere, eldste er tre og leker litt alene, men er også en veldig sosial type som vil ha selskap og være sammen. Anonymkode: e0818...40d 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 Alt barnet gjør, er lek. Nå vet jeg ikke om deres barn kan komme seg rundt, ettersom du skriver at hun ligger på lekematten og leker, men etter hvert så er det fullt mulig å gi henne "oppgaver" når dere gjør f.eks husarbeid. Vaske gulv, tørke støv, brette klær, rydde inn i skapene osv. For henne vil dette være en form for leking, og det kan også gi henne gode assosiasjoner senere i livet 🙂 Nå ville jeg anbefalt å ta henne i en bæresele om det er så nødvendig å få gjort ting når hun er våken. Sånn utenom det, så ville jeg ivaretatt barnets behov etter kort tid med sutring. Fem minutter for et barn kan føles som en evighet, da de ikke har tidsperspektiv. Så ligger hun der og sutrer i en "evighet" og det sier seg jo selv at dette vil være uendelig trist for barnet. Men å ivareta behovet hennes, kan være så mangt. Man MÅ ikke på død og liv leke med henne, bære henne osv., men at hun kan se dere, høre dere, at dere snakker, synger osv. med/til henne. Gi henne et stryk på kinnet i det dere går forbi, gi ros for at hun leker så fint. Forklar alt dere gjør, sett ord på ting. Etter hvert vil hun forstå mer. Jeg ville prøvd meg frem 🙂 Anonymkode: 59ce5...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Vi leker hele tiden.. Kanskje 1, 5 time i våken tilstand som vi ikke leker. Noe mer om han bader/dusjer for der leker han fint selv (med tilsyn). Han er nå snart 3 år å vi har begynt med at han også må prøve å leke litt på egenhånd nå, vi har ny baby og er rett og slett slitne.. Anonymkode: 67be9...0e6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ei på 11 mnd. Snart hun er ei fornøyd blid jente men kan bli fort sutrete hvis vi ikke leker med henne. Hun kan ligge å leke i lekematten i en liten stund 10-15 minutter. Men så fort hun for øye på pappa eller mamma så vil hun kun bli bært. Dette blir slitsomt i lengden siden vi også har andre ting å gjøre, mannen sier at vi bare skal ignorere sutringen så forsetter hun leke.. Men jeg har bare ikke hjerte til det. Hva gjør dere leker dere bærer på barnet? Anonymkode: e7a37...bca Jeg ville tatt dette opp med helsestasjonen. Anonymkode: 1c56f...a61
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville tatt dette opp med helsestasjonen. Anonymkode: 1c56f...a61 Det er helt normal adferd på barn på 11 mnd. Anonymkode: 67be9...0e6 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 Helt normalt for alderen ja, men helsestasjonen kan hjelpe deg å se hvordan du kan trygge og involvere barnet uten å legge deg ned og leke. Anonym lenger opp beskriver mange gode måter å ha barnet med på hverdagssysler som må gjøres. Gi barnet fokus og oppmerksomhet på signalene det sender, mens du gjør det du må gjøre. Slik lærer det at ting må gjøres. De vil også etterhvert veldig gjerne hjelpe til. Det er vanlig i den alderen med misnøye over å være alene med en aktivitet, føle seg oversett eller overlatt til seg selv. Anonymkode: 81846...3ab
MichaelJackson Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 Jeg har aldri lekt med barna mine. Det får barna til å miste respekt.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 MichaelJackson skrev (10 timer siden): Jeg har aldri lekt med barna mine. Det får barna til å miste respekt. Haha dårlig nick til teksten. Mickael Jackson elsket å leke med barn Anonymkode: 67be9...0e6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå