AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Del Skrevet 1. august 2021 Er det noen som vet om noen i Trondheim som tilbyr babyfotografering, og som ikke skal ha mellom 6 - 10 000 for kjøp av bildene etter fotograferingen? Jeg har full forståelse for at fotografer gjør en stor jobb, og at man betaler for tiden og kompetansen deres, men har samtidig ikke 10 000 å bruke på fotografering. Jeg ønsker derfor ingen debatt rundt betaling av proffe fotografer (hadde jeg hatt pengene hadde jeg gladelig betalt 10k for gode bilder av barnet mitt), jeg ønsker bare tips til litt rimeligere alternativer. :) Anonymkode: b61a3...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Del Skrevet 1. august 2021 Det koster en del. Hvis du har en bra kamera på mobilen, så kan du ordne litt i bakgrunnen og ta fine bilder. Mobiltelefon tar like bra bilder for tiden Eller så kan du ønske deg det til jul av venner og slektninger det gjorde ei venninne. Anonymkode: eafcc...3b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #3 Del Skrevet 1. august 2021 Du får ta bildene selv, da, om du ikke ønsker å betale for kompetanse. 🤷 Anonymkode: a6322...1a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Del Skrevet 1. august 2021 Mange flinke hobbyfotografer og andre som vil bygge opp porteføljer som ikke er så dyre. Anonymkode: e54ec...cea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 1. august 2021 #5 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det koster en del. Hvis du har en bra kamera på mobilen, så kan du ordne litt i bakgrunnen og ta fine bilder. Mobiltelefon tar like bra bilder for tiden Eller så kan du ønske deg det til jul av venner og slektninger det gjorde ei venninne. Anonymkode: eafcc...3b5 Ehh nei. Det er en grunn til at fotografer ennå farer rundt med et svært systemkamera og skyter raw og ikke legger sin lit til ferdigredigerte bilder fra en mobil der redigeringen er definert fra den som har laget mobilen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Del Skrevet 1. august 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen som vet om noen i Trondheim som tilbyr babyfotografering, og som ikke skal ha mellom 6 - 10 000 for kjøp av bildene etter fotograferingen? Jeg har full forståelse for at fotografer gjør en stor jobb, og at man betaler for tiden og kompetansen deres, men har samtidig ikke 10 000 å bruke på fotografering. Jeg ønsker derfor ingen debatt rundt betaling av proffe fotografer (hadde jeg hatt pengene hadde jeg gladelig betalt 10k for gode bilder av barnet mitt), jeg ønsker bare tips til litt rimeligere alternativer. Anonymkode: b61a3...557 Dette var dyrt. Er det kongen som tar bildene eller? Tenkte selv at 1000 kr burde være mer enn nok. Anonymkode: 01bda...b01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Del Skrevet 1. august 2021 Hr. Aktiv skrev (4 minutter siden): Ehh nei. Det er en grunn til at fotografer ennå farer rundt med et svært systemkamera og skyter raw og ikke legger sin lit til ferdigredigerte bilder fra en mobil der redigeringen er definert fra den som har laget mobilen. Ja man for aldri like fine bilder som ifra en fotograf men hvis man ikke har så god rå så kan man ornde til litt hjemme, for eks en stor fin kurv med ull skinn som babyen kan ligge oppi det er fint. Mobilen tar fine bilder men hvis man skal ha et stort bilde av barnet så blir pikslene ødelagt. Anonymkode: eafcc...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du får ta bildene selv, da, om du ikke ønsker å betale for kompetanse. 🤷 Anonymkode: a6322...1a8 Som jeg skrev, så er det ikke viljen det står på, men lommeboken. Skulle Gjerne hatt 10k å bruke på en skikkelig fotograf, men det er ikke et alternativ, som jo er grunnen til at jeg spør etter andre alternativer… 🙃 Anonymkode: b61a3...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var dyrt. Er det kongen som tar bildene eller? Tenkte selv at 1000 kr burde være mer enn nok. Anonymkode: 01bda...b01 Nei, altså jeg er jo forberedt på å bruke noen tusenlapper, og synes slettest ikke 4-5 tusen på en liten fotosession pluss noen bilder er for mye, men jeg finner ingen som er såpass «billig» som det. Som sagt så betaler man jo for kompetansen, utstyret og tiden de bruker i ettertid av fotograferingen. Men siden jeg ikke har slike midler, leter jeg etter noe alternativt. En flink hobbyfotograf kanskje, som tar bare et par tusenlapper, for eksempel. Anonymkode: b61a3...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange flinke hobbyfotografer og andre som vil bygge opp porteføljer som ikke er så dyre. Anonymkode: e54ec...cea Ja, jeg har lett etter dette, men finner ingen her i Trondheim. Har du noen i tankene eller var det mer et generelt tips? Anonymkode: b61a3...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #11 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det koster en del. Hvis du har en bra kamera på mobilen, så kan du ordne litt i bakgrunnen og ta fine bilder. Mobiltelefon tar like bra bilder for tiden Eller så kan du ønske deg det til jul av venner og slektninger det gjorde ei venninne. Anonymkode: eafcc...3b5 Signerer denne. Jeg tok bilde av eldste med mobilen. Leste noen tips på nett ift til lyssetting og bakgrunn. Hun var i en alder hvor hun kunne sitte. Satte henne foran en grå gardin og det så seriøst ut som et av disse gammeldagse barnefotografiene hvor hun smiler opp til siden😅 Fremkalte dem på nett da, det ble sykt ra Anonymkode: 33e1a...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #12 Del Skrevet 1. august 2021 Hr. Aktiv skrev (1 time siden): Ehh nei. Det er en grunn til at fotografer ennå farer rundt med et svært systemkamera og skyter raw og ikke legger sin lit til ferdigredigerte bilder fra en mobil der redigeringen er definert fra den som har laget mobilen. Huawei p30 pro tar utrolig bra bilder. Anonymkode: 33e1a...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #13 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, jeg har lett etter dette, men finner ingen her i Trondheim. Har du noen i tankene eller var det mer et generelt tips? Anonymkode: b61a3...557 Kikk etter noen i tettstedene rundt? Kan fort bli rimeligere selv om de har kjøretillegg Ville ha kikket i minst en times omkrets. __ Foto er dyrt av flere grunner. Det skal dekke timene til forberedelse, faktisk fotograferingstid, mye etterarbeid, utstyr som kamera, linser og lysoppsett, backup av bildene digitalt, bilderedigeringsprogram, og til slutt lønn. Selv hadde jeg tatt minst 3000 for skikkelige babybilder om jeg hadde brukt 1,5-2 timer på jobben. 10K er nok i øvre sjikte, da har du en svært erfaren babyfotograf som kan legge dem i spesielle positurer tenker jeg. Anonymkode: 7a6a8...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 1. august 2021 #14 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huawei p30 pro tar utrolig bra bilder. Anonymkode: 33e1a...b24 Helt greie og ferdig redigerte. Et systemkamera tar mye bedre bilder. Det er det jeg vil frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #15 Del Skrevet 1. august 2021 Denne fotografen er ikke så kostbar: https://www.ekaterinakrokstad.com/galleri Anonymkode: 7154a...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsine Skrevet 1. august 2021 #16 Del Skrevet 1. august 2021 (endret) Legg ut oppdrag på Mittanbud😊 De har en egen kategori for Fotografering. Jeg kjenner mange som har fått tak i rimelige og dyktige hobbyfotografer der (bare husk å be om å få se portefølje/nettside sånn at du får den stilen/kvaliteten du ønsker). Lykke til med fotograferingen📸 av den lille👶🏻😊 Endret 1. august 2021 av Bamsine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #17 Del Skrevet 1. august 2021 Bamsine skrev (23 minutter siden): Legg ut oppdrag på Mittanbud😊 De har en egen kategori for Fotografering. Jeg kjenner mange som har fått tak i rimelige og dyktige hobbyfotografer der (bare husk å be om å få se portefølje/nettside sånn at du får den stilen/kvaliteten du ønsker). Lykke til med fotograferingen📸 av den lille👶🏻😊 Åh, det var jo en kjempegod ide! Takk! 😀 Anonymkode: b61a3...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå