Gå til innhold

Rapporterer du feilparkerte biler i ditt boligområde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde bilen min parkert i borettslaget over tid. Brukte den svært lite, og stod på samme plass (lovlig). Noen i borettslaget klaget, skrev brev til meg osv. Men dette var en kommunal vei og ikke borettslagets. Så de kunne ikke si noe og bare sutre videre. Var som regel plastikk de som ville parkere, så dette var nok syre nabokjerringer som trengte noe å klage på. 

Men, selvsagt, er det til hinder slik du, ts, skriver, så er det helt ok å informere kommunen. Samme med biler som parkerer for tett opptil fotgjengerfelt eller innkapslet, på fortau osv. Men om noen parkerer ulovlig, men uten at det er farlig så ville jeg ikke sagt noe.

Anonymkode: 95fd6...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Politiet eller SVV som skal avskilte og taue bilen og ikke p.vaktene.

Anonymkode: d6320...7fc

Klar over det, men den var også feilparkert og det er Bymiljøetaten sitt ansvar. 

Anonymkode: d347e...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både og, jeg har sendt mange mail til kommunen angående feilparkering, da mest i forbindelse med fotballkamper og kirkesamlinger, hvor det står 20talls biler langs en vei hvor det er parkering forbudt. Flere står også for nært kryss, i t-kryss, og så nært innkjørsler at vi som bor der må opp på fortau for å komme oss inn/ut.

Om en og annen bil står feil av og til bryr jeg meg lite om, så lenge den ikke står direkte trafikkfarlig til.

Anonymkode: 126c4...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på. Kommer utrykningskjøretøy seg frem? For der har jeg en gang måttet få tauet en bil fordi den sperret for nødetater som alt var på vei, så ringte for å få bilen tauet bort samtidig. Gikk heldigvis bra. Har sagt direkte i fra til eiere av parkerte biler fordi det var flere som hadde parkert dårlig at det var såvidt jeg klarte å klemme meg inn selv om jeg har liten bil. Varte noen uker og nå er det på'n igjen. Når folk har stor bil så må de være flinke når det skal parkere, ikke stå med fronten en meter utfor oppmerkingen. Så får jeg bare være litt kjærring. Om de ikke er til hinder så bryr jeg meg igrunn ikke så mye, det er noen andre sin jobb.

Anonymkode: 602ac...38d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, men det er kun fordi parkeringsvaktene i Oslo (spesielt på vestsiden) er på plass nesten så snart man har låst bilen. 

Har rapport til styret når det er folk som har gjester som bruker av parkeringsplassene våre. Vi har en plass per enhet, så gjester skal parkere i gaten eller andre steder.

Anonymkode: 45e0e...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vurdert å tipse noen om en bil her i nabolaget. En ting er de kreative idiotiske parkeringene, en annen er at dekkene er fullstendig blankslitte. 

Anonymkode: f34de...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tok det med kommunen først. Plan B hvis det ikke førte fram, var å ringe hans arbeidsgiver som eide tankbilen som ble parkert idiotisk. Ville ikke ringe media for å henge ut arbeidsgiveren som hadde ansatt en som parkerte som en idiot. Mulig jeg hadde gjort det hvis intet annet førte fram 🤔

Anonymkode: 1e83f...8e8

Jeg har tatt en del dusteparkeringer ved å sende bilde av dusten med firmabilen til firmaets eier. Det er sjelden at denne adferden repeteres etter det. I et tilfelle ringte til og med den ansatte selv og unnskyldte seg - vedkommende hadde ikke forstått at det ikke var lov å parkere på gangstien! Ikke det nei ... Kjempereklame for det firmaet at deres ansatte ikke kan norske trafikkregler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...