Gå til innhold

Rapporterer du feilparkerte biler i ditt boligområde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå føler jeg meg litt slem og litt "kjerring".

Jeg har nemlig ringt og rapportert en bil som har feilparkert i rundkjøringen/snuplassen her. Dette er jo iflg trafikkloven ikke tillatt å parkere på slike plasser, og det er også parkering forbudt-skilt tydelig merket der. Likevel har noen bare parkert der og gått. Bilen sto der tidlig i morges da jeg var ute med bikkja, og den står der ennå.

Så da ringte jeg nå til kommunen og rapporterte bilen.... så nå får de kanskje bot. Det har de godt av, med en så frekk feilparkering. Snuplassen i enden av blindveien er nødt til å være fri for parkerte biler for folk må jo kunne snu der! 

Folk som bare feilparkerer og går er det mest irriterende som finnes. 

Hva gjør du i slike tilfeller? Sier du fra til kommunen eller lar du frekkasene bare ta seg til rette ustraffet?

Anonymkode: c9d0d...50b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke gjort det noensinne, men i et tilfelle som det du nevner så ser jeg ikke bort fra at jeg hadde gitt beskjed. En snuplass er der av en grunn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, nei, det har jeg aldri engang vurdert. Skulle jeg brydd meg om feilparkerte biler, så hadde jeg vel hatt fulltidsjobb, da jeg bor midt i byen. Heldigvis er det noen andre som faktisk har slikt som jobb.

Anonymkode: f521b...256

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det når noen har tatt min merkede plass. Samt en gang noen hadde parkert slik at jeg ikke kunne komme ut. Prøvde å komme i kontakt med eieren først, selvfølgelig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I ditt tilfelle ville jeg kanskje vurdert å melde fra. Snuplass er ikke bare til for at vanlige biler skal kunne snu der. De er der for at utrykningskjøretøy skal kunne snu kjapt i en nødsituasjon. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det hadde vært et slikt tilfelle så hadde jeg gjort det, ja. Men ikke at biler parkerer for nært et kryss og sånne ting, da hadde det kunnet være en heldagsjobb for meg her i Oslo.

Jeg meldte en gang fra om en bil som sto og tok opp to oppmerkede kommunale parkeringsplasser i et område hvor det ikke er betaling (der jeg bodde), altså aldri parkeringsvakter som sjekker der. Bilen manglet eu-godkjenning og burde vært avskiltet. Dessverre så gjorde ikke kommunen noe med det, irriterende nok, og den sto der i månedsvis. Og det var ikke flust med plasser der heller. 

Anonymkode: d347e...6f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ringt mange ganger... Ofte når de har parkert foran porten på jobb (har gratis parkering i bakgården, men koster mye å parkere på gata. Skjønner det er vanskelig å finne plass, men er tydelig merket med kjøreport og parkering forbudt) og skremmende mange ganger har folk sperret hele veien vår. Det ligger 6 hus der, men tullingene insisterte på at det ikke er vei men sykkelsti.. Altså en 4m bred sykkelsti 😆 Veien går ut fra parkeringsplassen til den eneste søndagsåpne butikken i område så da mister folk alt av vett når de skal handle 

Anonymkode: 33c35...613

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja, det gjør jeg. Her er det ikke lov for beboere å parkere på gjesteparkering - de er for gjester. I tillegg finnes det luringer som tror det er greit å parkere slik at andre ikke kommer ut av garasjen. Men det rapporteres til styret og ikke til myndigheter. Vi har truet med å taue folk som har gjentatt dusteparkeringen sin for å få dem til å forså alvoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå føler jeg meg litt slem og litt "kjerring".

Jeg har nemlig ringt og rapportert en bil som har feilparkert i rundkjøringen/snuplassen her. Dette er jo iflg trafikkloven ikke tillatt å parkere på slike plasser, og det er også parkering forbudt-skilt tydelig merket der. Likevel har noen bare parkert der og gått. Bilen sto der tidlig i morges da jeg var ute med bikkja, og den står der ennå.

Så da ringte jeg nå til kommunen og rapporterte bilen.... så nå får de kanskje bot. Det har de godt av, med en så frekk feilparkering. Snuplassen i enden av blindveien er nødt til å være fri for parkerte biler for folk må jo kunne snu der! 

Folk som bare feilparkerer og går er det mest irriterende som finnes. 

Hva gjør du i slike tilfeller? Sier du fra til kommunen eller lar du frekkasene bare ta seg til rette ustraffet?

Anonymkode: c9d0d...50b

Hehe, ja. Jeg hater når folk skal parkere feil i området her og gjerne på vår tomt etc. Føler meg litt kjerring men samtidig er det deilig og, se de bli taua

Anonymkode: d5727...927

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har meldt fra til kommunen 1 gang, etter lang tids irritasjon og en sjåfør som ga f*en. Han kjørte tankbil, type svær Tinebil, og gadd ikke parkere på jobb når han skulle tidlig avgårde neste dag. Så han parkerte i boligfeltet, rett utenfor egen eiendom, men altså på veien.

Jeg hadde ofte store problemer med å komme ut med egen bil, og brøyting i vår gate var tidvis umulig å få gjort skikkelig.

Etter mange vennlige henvendelser fra meg, parkerte han så på en liten gangvei litt lengre bort .  Da sperret han for at skolebarna kunne gå der, og de måtte da gå over et veikryss istedet. Dette var barn i alderen 6-10 år. Mine barn var eldre og ble ikke berørt av dette, Men da var jeg såååå lei og forbanna at jeg meldte fra til kommunen i første omgang siden han sperret skoleveien til barna. Da ble det slutt på å parkere der, og han var pottesur på meg. Jeg lever greit med det! 

Anonymkode: 1e83f...8e8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ringt mange ganger... Ofte når de har parkert foran porten på jobb (har gratis parkering i bakgården, men koster mye å parkere på gata. Skjønner det er vanskelig å finne plass, men er tydelig merket med kjøreport og parkering forbudt) og skremmende mange ganger har folk sperret hele veien vår. Det ligger 6 hus der, men tullingene insisterte på at det ikke er vei men sykkelsti.. Altså en 4m bred sykkelsti 😆 Veien går ut fra parkeringsplassen til den eneste søndagsåpne butikken i område så da mister folk alt av vett når de skal handle 

Anonymkode: 33c35...613

Jeg forstår ikke... Mener de at det er greit å parkere siden det er sykkelsti?

Anonymkode: abd5a...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har meldt fra til kommunen 1 gang, etter lang tids irritasjon og en sjåfør som ga f*en. Han kjørte tankbil, type svær Tinebil, og gadd ikke parkere på jobb når han skulle tidlig avgårde neste dag. Så han parkerte i boligfeltet, rett utenfor egen eiendom, men altså på veien.

Jeg hadde ofte store problemer med å komme ut med egen bil, og brøyting i vår gate var tidvis umulig å få gjort skikkelig.

Etter mange vennlige henvendelser fra meg, parkerte han så på en liten gangvei litt lengre bort .  Da sperret han for at skolebarna kunne gå der, og de måtte da gå over et veikryss istedet. Dette var barn i alderen 6-10 år. Mine barn var eldre og ble ikke berørt av dette, Men da var jeg såååå lei og forbanna at jeg meldte fra til kommunen i første omgang siden han sperret skoleveien til barna. Da ble det slutt på å parkere der, og han var pottesur på meg. Jeg lever greit med det! 

Hvorfor tipset du ikke media?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke gjort det, men har lyst til det.

Vi har gjesteparkering der jeg bor. Står «for besøkende til xx». Vi som bor her har 1 parkeringsplass. Men det er mange som tydelig har «gjester» hver eneste dag i uka, for samtlige biler står her etter arbeid hver eneste dag. De gangene jeg får besøk, så er det faktisk ikke alltid det er plass.

Har man gjester som bor hos seg, så er de ikke lengre gjester.

Har lyst til å ta det opp i styret, men hva om jeg en gang finner meg en mann, som er «gjest» her hele tiden. Da kan jeg også gjøre likt som alle andre.

Anonymkode: 1d663...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 15.10):

Hvorfor tipset du ikke media?

Tok det med kommunen først. Plan B hvis det ikke førte fram, var å ringe hans arbeidsgiver som eide tankbilen som ble parkert idiotisk. Ville ikke ringe media for å henge ut arbeidsgiveren som hadde ansatt en som parkerte som en idiot. Mulig jeg hadde gjort det hvis intet annet førte fram 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det der jeg bodde før. Det var umulig å komme forbi enkelte biler og jeg så meg lei på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg er ikke sur og bitter pensjonist med mye tid til overs som brukes til å irritere seg over ting som egentlig ikke er i veien for meg. Ennå. Kanskje jeg tar opp en slik hobby senere i livet. 

Jeg rapporterer om de blokkerer. Ellers ofrer jeg det ikke en tanke. Er til og med en "stopp forbudt" plass her som stadig blir brukt som parkeringsplass, men eneste det fører til er at jeg må rygge 10 meter ekstra før jeg kan snu. Null stress. 

Anonymkode: a3f28...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 10.46):

Hvis det hadde vært et slikt tilfelle så hadde jeg gjort det, ja. Men ikke at biler parkerer for nært et kryss og sånne ting, da hadde det kunnet være en heldagsjobb for meg her i Oslo.

Jeg meldte en gang fra om en bil som sto og tok opp to oppmerkede kommunale parkeringsplasser i et område hvor det ikke er betaling (der jeg bodde), altså aldri parkeringsvakter som sjekker der. Bilen manglet eu-godkjenning og burde vært avskiltet. Dessverre så gjorde ikke kommunen noe med det, irriterende nok, og den sto der i månedsvis. Og det var ikke flust med plasser der heller. 

Anonymkode: d347e...6f4

Politiet eller SVV som skal avskilte og taue bilen og ikke p.vaktene.

Anonymkode: d6320...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...