Gå til innhold

Tips før corona vaksine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier. Har noen noe tips før vaksinen skal tas som kan minimere bivirkningene? Har hørt at noen tar Paracet og Ibux føre. Hva sier dere? Hva funket for deg?

På forhånd, takk for svar :)

Anonymkode: 1c438...773

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde ingenting. Hvilken vaksine skal du ta? Jeg tok pfizer, og fikk ingen bivirkninger, kun litt øm og smertefull arm. Hvis jeg var det ville jeg ikke tatt noe før, men vente til etterpå. Er ikke sikker du får noen bivirkninger

Anonymkode: c333b...771

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Pfizer sine bivirkninger er svært moderate. Det var ikke nødvendig med smertestillende verken på første eller andre stikk.

Når det gjelder Moderna kjenner jeg flere som ble slått ut første dagen - men det var helt fint igjen dagen etter. 

Jeg anbefaler ikke å ta Ibux eller Paracet forebyggende, ta dem heller dersom du opplever negativ effekt.

AnonymBruker
Skrevet

De aller, aller fleste får kun litt vondt i muskelen vaksinen blir satt i dagen etterpå. Kutt ibux, paracet og all mulig annen hekseråd du måtte få her inne. 

Anonymkode: 57afa...af8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta noe. Det gjør ikke vondt og bivirkninger som feber følelse viser at den viker. Kanskje febernedsettende ikke gjør den like effektiv? Jeg vet ikke, men man tåler litt ubehag. Jeg fikk litt vond arm, men mindre enn smertene jeg har til vanlig. Fikk litt feber følelse neste kveld, men det var ikke noe å snakke om.

Du kan kanskje sørge for at huset er ryddig og du har lettlaget mat tilgjengelig i tilfelle du blir slapp. På dagen er det lurt med et blad eller noe å bruke 30 minutter på.

Anonymkode: e6b48...c08

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en Ibux og en Paracet ca tre timer etter vaksinen da armen var ekstremt vond. Det funket fint og smertene forsvant, dagen etterpå var jeg bare litt øm. Ellers ingen bivirkninger. Pfizer. 

Anonymkode: 3346e...467

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tok en Ibux og en Paracet ca tre timer etter vaksinen da armen var ekstremt vond. Det funket fint og smertene forsvant, dagen etterpå var jeg bare litt øm. Ellers ingen bivirkninger. Pfizer. 

Anonymkode: 3346e...467

Du hadde mest sannsylig opplevd akkurat det samme UTEN å ta noe. 

Anonymkode: 57afa...af8

• Liker 1
Skrevet

Ingen grunn til å ta noe forebyggende. Jeg fikk Pfizer og etter første dose kjente jeg bokstavelig talt ingenting, ikke en gang stikket da de satte vaksinen. Jeg fikk nettopp dose 2 og den var bittelitt mer "sinna", men jeg klarer fint å leve med et døgn med litt øm overarm (omtrent som hvis man har bumpet borti noe og fått et blåmerke) eller noen få timer med lett muskelverk (vesentlig mindre enn om man har influensa). Fikk vaksinen kl 11, muskelverken kom ca. kl 18 og kl 22 var den så godt som borte igjen. 

Mulig Moderna gir litt mer bivirkninger, men venner som har fått den har ikke nevnt særlig bivirkninger der heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å dusje, for det neste halvannet døgnet vil du ikke orke å løfte armen til hodehøyde, fordi du blir såpass øm 😂

Utover det, det er ikke nødvendig å gjøre noe i forkant. Men ta det gjerne rolig i etterkant. 

Anonymkode: 007b3...138

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde ingenting.

Men jeg vil like vel bare si at du burde spise og ta med vann, jeg måtte sitte en time etter stikket grunnet bivirkninger på et medikament for hauger av år siden. Og det var ikke jeg klar over at jeg måtte, så var var super tørst og skrubb sulten!

Anonymkode: 9bc31...098

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke merket noe etter vaksinen i det hele tatt! Det var litt ømt hvis jeg tok rett på stikkstedet dagen etter men utover det var ikke armen vond elller stiv eller noe. 

dette med at de sier bivirkninger er et tegn på at den virker..alle vi som ikke merker noe..funker den ikke da?

Anonymkode: cc0cf...2c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...