AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Har matchet med flere på tinder som jeg har funnet igjen på Facebook/insta osv. Noen av disse synes jeg det er litt rart med: Ekskonene har ikke skifta tilbake til eget etternavn, men har fremdeles eksens (matchen min sitt). Kan gjerne også stå «singel» offentlig, så det er ikke som om de fremdeles er sammen. For meg er det en ganske stor turnoff og gjør at jeg ikke gidder å innlede/fortsette noen samtale med fyrene. Føler det definitivt er noe uoppgjort der. Også veldig turnoff å tenke på å skulle innlede et forhold til en mann, hvor ekskona bærer navnet hans fremdeles. (Egentlig turnoff at hun i det hele tatt skifta navn en gang, men😂) Andre som er enige? Anonymkode: 37aaa...de4 7
AnyonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Syns det er litt rart, men det kan jo tyde på at det var et "voksent" brudd. Sikkert ikke mange som ville beholdt etternavnet til en de misliker/hater. Er vel også en del praktiske årsaker til å beholde etternavnet dersom de var gift lenge. Skjønner ikke hvorfor du syns det er turnoff mot mennene i disse tilfellene? Er vel ikke som at de har noe de skulle sagt 31
Populært innlegg stan Skrevet 1. august 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 1. august 2021 En grunn til å beholde navnet er jo felles barn og deres navn. Det kan være ønskelig å ha samme navn som barna. 108
Morten1 Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Jeg spurte noen jeg kjenner om dette, hvorfor hadde moren deres beholdt navnet når bruddet var "stygt". De svarte rett og slett at de ikke gadd, selv om de mente at det burde vært gjort. 2
Nymerïa Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Føler det definitivt er noe uoppgjort der. Det kan det jo like gjerne være hvis hun aldri tok navnet i utgangspunktet. Jeg skjønner at du ikke vil være sammen med noen som ikke har et ryddig forhold til eksen, men da kan du ikke basere det på eksens etternavn. Jeg skiftet heller aldri etternavn da jeg giftet meg, men når folk først velger å gjøre det så må de jo nesten gjøre det de vil med det videre. Mannen kan uansett ikke lastes for at ekskona ikke endrer navn etter skilsmissen, det har han ingen kontroll over. 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 1. august 2021 Du gidder ikke fortsette samtale med enn mann fordi ex-kona ikke har skiftet navn? Hva har det med fyrene å gjøre - tror du de bestemmer hva hun skal hete etter at de er skilt? Merkelig tankegang. Anonymkode: bc7c4...6a0 62
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 Jeg skjønner ikke greia med å beholde. Alle mine venninner har byttet tilbake, eller droppet exmannen sitt (hvis de får.eks hadde olsen-hansen) Det var jo også en tråd her inne på en exkone som mente hun hadde mer rett på navnet enn mannen sin nye kone 😅 Anonymkode: 69b82...d5a 8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 Jeg synes det er rarere at du vet at ekskona ikke har skiftet etternavn. Dette etter en match, ikke etter noen dater.😝 Anonymkode: 0ed90...d05 44
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Andre som er enige? Nei, jeg skjønner ikke hva ekskonene har med saken å gjøre. Du matcher med en fyr, så googler du han og finner eksen - eller? Det er mer turnoff med sånn detektivvirksomhet som du tydeligvis driver med. Anonymkode: def95...22c 40
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 Dette irriterer meg. Ikke nok med at det fortsatt er en forventning om at dama skal skifte navn ved ekteskap, så må hun også skifte bort navnet i tilfelle skilsmisse. Har hun ingen egen bestemmelsesrett her, mener du? Jeg kommer ikke til å skifte navn, men om jeg hadde gjort det så hadde jeg ikke bytta i tilfelle skilsmisse. Har man skifta navn så er det et valg som er tatt, og for meg så ville jeg ikke gått tilbake. Men nå blir navnebytte uansett uaktuelt for meg. Anonymkode: d86c2...fbb 23
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #11 Skrevet 1. august 2021 Men har barna samme etternavn, så skjønner jeg at mor ønsker det samme etternavnet som barna har. Glad for at jeg ikke byttet etternavn da jeg giftet meg. Anonymkode: 0f11a...696 9
Gjest Tamsi Skrevet 1. august 2021 #12 Skrevet 1. august 2021 Hvorfor er det "hans" navn? Når hun heter det er det hennes navn også.
Gjest Robin666 Skrevet 1. august 2021 #13 Skrevet 1. august 2021 #Kaninkokeralarm. Ganske spesielt å stalke sånn som du gjør
Leeloo Skrevet 1. august 2021 #14 Skrevet 1. august 2021 (endret) Du er skikkelig sær 😄 Tror ikke jeg har tenkt tanken engang (så søker jeg heller ikke opp daters ekser på SoMe). Det er litt styr å bytte navn, noen venter f.eks. med å bytte tilbake til neste gang de må ha nytt pass, om de i det hele tatt endrer. Noen har bygget seg opp et profesjonelt rykte under sitt gifte navn, noen liker mannens etternavn bedre enn sitt gamle, noen vil hete det samme som barna.. Mamma og pappa har vært skilt i 40 år, hun har fortsatt hans etternavn. Definitivt ikke noe uavklart der 😂 Endret 1. august 2021 av Leeloo 18
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #15 Skrevet 1. august 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: For meg er det en ganske stor turnoff og gjør at jeg ikke gidder å innlede/fortsette noen samtale med fyrene. Dette er nok like greit, fortsett med dette du. Greit å spare både mennene og ekskonene for dette her, virker sykt slitsomt. Anonymkode: 1fa46...c15 11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #16 Skrevet 1. august 2021 Blir jeg skilt kommer jeg ikke til å fjerne mannens navn helt. Mulig jeg legger til pikenavnet bakerst, men det inngifte navnet blir værende. Det fordi jeg vil hete det samme som barna mine. Ene og alene den grunnen. Anonymkode: 3ead2...5b7 11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #17 Skrevet 1. august 2021 Hallo skjønner ikke dere at problemstillingen er konstruert? Det var en tråd her der ts syntes det var stusselig at ekskona fortsatt beholdt mannens navn og hun fikk svar deretter. Virker som denne ts bare vil fortsette å snakke om eksdamer som ikke bytter og få bekreftelse på at de er teite. Men ha, de er teite ts jeg er enig😁 Anonymkode: 7a7c7...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #18 Skrevet 1. august 2021 stan skrev (12 minutter siden): En grunn til å beholde navnet er jo felles barn og deres navn. Det kan være ønskelig å ha samme navn som barna. Denne spesifikke jeg kom over nå, har ikke barn. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du gidder ikke fortsette samtale med enn mann fordi ex-kona ikke har skiftet navn? Hva har det med fyrene å gjøre - tror du de bestemmer hva hun skal hete etter at de er skilt? Merkelig tankegang. Anonymkode: bc7c4...6a0 Det virker som om det ikke er helt over vil jeg si. Hadde syntes det var ukomfortabelt å feks bli sammen med en mann, der eksen fremdeles bærer hans navn, ja. Hører ikke hjemme. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes det er rarere at du vet at ekskona ikke har skiftet etternavn. Dette etter en match, ikke etter noen dater.😝 Anonymkode: 0ed90...d05 Det forstår jeg hehe, men er av typen til å Google mannen ihjel før jeg i det hele tatt sveiper. Alle jeg sveiper, sveiper meg tilbake - og jeg gidder ikke sveipe slike menn med slike ekser feks. 😁 orker bare ikke drama. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men har barna samme etternavn, så skjønner jeg at mor ønsker det samme etternavnet som barna har. Glad for at jeg ikke byttet etternavn da jeg giftet meg. Anonymkode: 0f11a...696 Ja, kunne ha vært mer forståelig da eventuelt. Men tilfellet i dag har ikke barn. Tamsi skrev (5 minutter siden): Hvorfor er det "hans" navn? Når hun heter det er det hennes navn også. Det er jo hans navn. 🙄 Anonymkode: 37aaa...de4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #19 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hallo skjønner ikke dere at problemstillingen er konstruert? Det var en tråd her der ts syntes det var stusselig at ekskona fortsatt beholdt mannens navn og hun fikk svar deretter. Virker som denne ts bare vil fortsette å snakke om eksdamer som ikke bytter og få bekreftelse på at de er teite. Men ha, de er teite ts jeg er enig😁 Anonymkode: 7a7c7...ac0 Den er ikke konstruert, nei. Anonymkode: 37aaa...de4
Gjest Tamsi Skrevet 1. august 2021 #20 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo hans navn. 🙄 Anonymkode: 37aaa...de4 Han delte det med henne så nå er det like mye hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå