Gå til innhold

Hvorfor er det ingen som bruker munnbind lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2ro skrev (2 timer siden):

Jeg forholder meg til det som står i artikkelen. At du er uenig med dem er greit. Regner med du har utdannelse som står i forhold til arrogansen :)

Er det ikke litt rart hvordan disse covid-skremmerne tar feil hver eneste gang? 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Barbalala skrev (12 minutter siden):

Er det ikke litt rart hvordan disse covid-skremmerne tar feil hver eneste gang? 

Bare for de som kun leser lokalavisen og Donald. 

Prøv deg på denne da. Dette er ikke gjetting, det skjer nå. https://www.nbcnews.com/news/us-news/covid-surging-florida-doctors-nurses-are-back-crisis-mode-n1275746

Om det ikke gjør noe med deg antar jeg at det er din mestringsstategi i en uoversiktlig tid.

• Liker 3
Skrevet
sigrid106 skrev (På 2.8.2021 den 15.09):

Til dere som mener det er unødvendig å bruke maske:

Da dropper dere også å sprite dere med da?

Jeg har alltid hatt god håndhygiene så for meg er spritdispensere helt ideelt. Er alltid bare meg som leter etter disse nå, og de er ofte godt bortgjemt eller fjernet. Og 90 % av de er dessverre tomme. For meg kunne gjerne disse dispensere vært der for alltid til frivillig bruk, det er nok av griser som nevler i frukt og bær feks.

Maske har jeg aldri vært for, har heller holdt god avstand.

• Liker 2
Skrevet
hlidskjalf skrev (På 2021-8-1 den 10.16):

Har aldri brukt maske og skal heller ikke ha noen vaksine, takk. 

Hva gjorde du da det var påbudt da?

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker fortsatt maske i butikker, på kjøpesentre og andre steder det samles litt folk. Og jeg spriter hender, og holder meg unna alle folkemasser. Nå har smitten blomstret opp igjen i byen jeg bor i, og vi har faktisk høyere smittetall her enn noen gang gjennom denne pandemien. Likevel dropper de fleste maske, og folk kommer altfor nær. Jeg syns det er respektløst ovenfor andre mennesker. Vaksinerte kan også blir syke og smitte andre, så alle burde fortsatt med gode smittevernrutiner!

• Liker 4
Skrevet
sigrid106 skrev (På 1.8.2021 den 9.48):

Her var mye rare svar…Det er så mange egoister som kun tenker på seg selv…Det å tenke på andre er tydeligvis et fremmedord. 
Det er å være lei av bruk av maske, eller det skylde på at de har tatt vaksine er bare vas… smitten er der uansett.

Det er så mange egoister…

Håper på påbud munnbind blir innført igjen.

Nå var det en lege som gikk ut å fortalte at dette viruset er veldig lite og derfor er det såpass smittsomt. De munnbindene som du får kjøpt er defor helt ubrukelige unntatt kirurgiske munnbing. De koster flesk.

Han fortalte at god hygiene og avstand var det beste. Munnbindet var bare en falsk trygghet. 

Uansett er alle i faregruppa nå vaksinert og derfor er det bare tull å holde det så veldig stengt lenger. Vi må også tenke på å ikke sterilisere befolkningen for mye. Da vil en vanlig forkjølelse være dødelig. 

• Liker 3
Gjest Robin666
Skrevet
clyde skrev (På 2021-8-1 den 9.00):

Er drittlei av maskehelvete, bruker det kun der det er påbudt. Svetter og klør noe jævlig i ansiktet når jeg har det på, tør ikke tenke på hvor ille det ville vært i den sommervarmen som har vært. 

Hvilken sommervarme er det innendørs hvor du bruker maske? Kjøpesentre, treningssenter og det meste annet har klimaanlegg. Bruker du maske på stranda? 

Skrevet
Peonjenta skrev (11 minutter siden):

Regner med hun gjorde som meg. Leste det som sto med liten skrift under bildet av maske. «Hvis man ikke kan holde avstand» 

• Liker 3
Skrevet
Robin666 skrev (5 minutter siden):

Hvilken sommervarme er det innendørs hvor du bruker maske? Kjøpesentre, treningssenter og det meste annet har klimaanlegg. Bruker du maske på stranda? 

Men i alle dager, det er vel helt innafor å uttrykke at man personlig strever med å varmen og fukt ved å bruke maske? Nå vet jeg ikke med treningssenter, men det kan være varmt i butikker og kjøpesentere, tro det eller ei. Hvis man i tillegg er varm og andpusten og skal ha på maske så blir det fuktig. Det er ikke noe overraskelse det. Jeg har sjøl tenkt at det var flaks maskepåbudet var fjernet under de varmeste sommerukene.

• Liker 5
Skrevet

Folk husker kanskje at det er behagelig å puste inn frisk oksygen og kommunisere med hverandre.

Skrevet
2 minutter siden, Stwo said:

Folk husker kanskje at det er behagelig å puste inn frisk oksygen og kommunisere med hverandre.

Det også.

• Liker 3
Skrevet

Politikerne trenger også å få gang på valgkampanjen, da må de ut av masken for å kunne snakke folk i senk.

Skrevet
Peonjenta skrev (35 minutter siden):

Lot være.

Hvis noen sa noe svarte jeg bare at jeg ikke var medlem av covid-religionen og takket høflig nei til maske.

• Liker 3
Skrevet

Det er vel avstand som er den sentrale anbefalingen. Munnbind anbefales når man ikke kan overholde anbefalt avstand, i alle fall er det sånn der jeg bor.

Dessverre så ser jeg at mange gir blaffen i avstand så fort de får på seg munnbindet. Med tanke på den svært utbredte feilbruken av munnbind, er det veldig dumt og da er det mer en falsk trygghet. 

• Liker 3
Gjest Gagaen
Skrevet

Jeg ser folk som bruker munnbind hver dag og jeg bor på bygda! Jeg bruker de få gangene jeg er på arrangement og der har samtlige andre brukt. Og jeg har alltid brukt munnbind riktig, med spriting før og etter, tar alltid rent og kaster rett i søpla. Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å gjøre det riktig. 

Skrevet
hlidskjalf skrev (26 minutter siden):

Lot være.

Hvis noen sa noe svarte jeg bare at jeg ikke var medlem av covid-religionen og takket høflig nei til maske.

Samme her. Ikke en eneste person har sagt noe til meg. Eller jo, det var en person som sa noe. Vedkommende sa at det var så deilig å se noen uten maske for h*n hadde blitt veldig deprimert av å ikke kunne se et (vennlig) ansikt.

• Liker 4
Skrevet
-jk- skrev (På 2021-8-2 den 10.15):

Da må du bruke maske til du dør. Smitten kommer ikke til å forsvinne, den vil nok alltid være der fremover akkurat som influensa. Med vaksine er risikoen for alvorlig sykdom dog såpass lav at det ikke er noen grunn til å fortsette med særlige tiltak.

Men ja, vaksinerte kan fortsatt smittes og smitte andre. Det er de uvaksinerte som da får problemet med alvorlig sykdom. Jeg er ikke interessert i å begrense min frihet for å beskytte de som nekter å la seg vaksinere, de får ta konsekvensen av egne valg. 

Du vet det finnes personer som av medisinske grunner ikke kan ta vaksinen? Eller som vaksinen ikke fungerer tilstrekkelig på? Og for å ikke snakke om barn og unge? Ikke alle som ikke er vaksinerte er egoistiske  konspi-tullinger. Å ta hensyn til hverandre burde være en selvfølge. 

• Liker 3
Skrevet

Har nylig fått vaksinen og skal fortsette å bruke munnbind osv videre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lyst på nok oksygen, så når det ikke er påbudt bruker jeg det heller ikke.  

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lagt merke til det samme, og det er veldig leit. Her i Oslo er det mange mennesker og de aller færreste respekterer anbefalingene om avstand. Derfor bruker både jeg og mannen munnbind, og det kommer vi til å fortsette med til situasjonen er mer under kontroll. Klart det ikke er stas å haste rundt med munnbind i sommervarmen, men alternativet er uendelig mye verre.

• Liker 2
  • Opprett ny...