Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg. Øde på kvinner som ønsker å være elskerinner eller kvinner som går inn for å ta mannen til sin egen. 

Hva trigger dere/dem? Er det et tenningsmønster eller ser dere bare på opptatte menn som mer attraktive? Jeg syns det er et interessant tema mtp hvor ofte det skjer. Jeg er ikke være dømmende på noen måte og kommer ikke til å si noe om hvilke erfaringer jeg har på området selv. 

Anonymkode: a16c0...b15

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En mann som er godkjent av en er godkjent av alle.

Derfor er det bedre å satse på en mann som allerede har en dame.

Enhver mann som har fått seg dame merker med en gang at han får økt oppmerksomhet fra andre damer. Har selv opplevd det samme da jeg var på restaurant med en venninne som ser bra ut. De trodde vi var sammen og viste langt mer interesse i meg enn de ellers ville ha gjort.

Anonymkode: eab13...5b5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

En gang var jeg på et utested på stranda på dagen. Og da var det et par som satt og snakka. Og mens de satt og snakka kom det en dame bort til dem og twerka og shaket i bikini. Mannen ble oppslukt, og dama ble lei seg. Ser ikke vitsen i og holde på slik. 

Anonymkode: 22c72...bba

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tenker at det er mye som ikke er helt som det bør være i et forhold hvis en mann "lar" seg stjele, man snakker ikke om et viljeløst løv for vinden, liksom. 

En mann som blir "stjålet", ønsker det nok like mye selv.

Anonymkode: 5ae8d...73b

Jeg er enig med deg.

• Liker 6
Gjest Lilleluring
Skrevet

Har oppleved det samme. Ei veninne stjelte mannen min. Har tenkt mye på at det må være det at de ser hvordan mannen er i et forhold. Og kan tenke seg den mannen selv. At de ser oppførselen til mannen som er i forhold, se hvor flink han er med økonomien, at han eier eget hus og ha livet på stell. Pluss at de damene som er sånn får super boost av selvtilitt når de ser mannen begynner og like dem bedre enn dem liker kjæresten /samboeren sin... 

Æsj! Jeg selv kunne ALDRI stjelt noen andres mann... Da hadde jeg hvert redd for at han kan finne noe bedre når han da er sammen med meg... Engang utro alltid utro som dem sier... Stemmer kanskje ikke alltid, men det er et dårlig tegn hvertfall 🤷🏽‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som alltid kommer med sine historier. Helt fra vi var 15 år og nå er vi 30 snart. Alltid har hun ligget med samboer / type/ mann til andre damer. Virker som spenningen er det som tenner henne og følelsen av å være uunnværlig . At hun er bedre i senga enn dama til den hun har seg med liksom? 🤣 at hun slår den og den dama ut i senga + spenninga og dramatisk begjær som egentlig bare skjer i hennes hode 🙄 jeg har aldri levnet henne alene med typer jeg har likt veldig godt eller kjærester .... fordi jeg kjenner henne hvordan hun er ... luremusa og taktikk å hele greia 😬🙄

Anonymkode: be884...c7a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er morsomt å observere søte damer vi møter som har lyst til å overta kjæresten min. Han er kjekk og virker macho, så de gjør seg myke og håper han skal se deres vei og velge dem. Han vil ikke ha ei søt dame, men ei som tør sjefe over ham. Jeg er bossy og viljesterk, akkurat som han liker det. 

Anonymkode: df829...916

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sexen er mye intens og spennende når det er med en gift mann 😄 Savner den sexen. Nå har konen gått fra han å sexen  er overhodet ikke like bra.

Anonymkode: 4c3c2...80e

• Liker 2
Skrevet

Man kan da ikke stjele en mann .. Det er ikke som om dama bitter han fast med tau og frakter han hensynsløst i varebilen sin og plasserer han som et trofe hjemme hos seg. 
Mannen går da frivillig! 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke stjele personer. Man kan kidnappe da, men tror ikke det er det du mener!

Anonymkode: 65a61...0cf

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da tenker jeg. Øde på kvinner som ønsker å være elskerinner eller kvinner som går inn for å ta mannen til sin egen. 

Hva trigger dere/dem? Er det et tenningsmønster eller ser dere bare på opptatte menn som mer attraktive? Jeg syns det er et interessant tema mtp hvor ofte det skjer. Jeg er ikke være dømmende på noen måte og kommer ikke til å si noe om hvilke erfaringer jeg har på området selv. 

Som andre er inne på: Du kan ikke "stjele" en mann mot hans vilje. Dersom han er villig til å ofre et etablert monogamt forhold han var villig til å inngå er det noe galt med enten forholdet eller ham.

Når det er sagt, så er det derimot mulig å "prøve å stjele" en mann i den forstand at man forsøker å få ham til å velge å enten forlate eller gå bak ryggen på den han er sammen med.

Det man skal være klar over er at det i fortiden har vært svært viktig for en kvinne å etablere en relasjon med en mann med de rette kvalitetene. Viktig i den forstand at det kunne bli et spørsmål liv eller død for henne og ungene.

Og problemet hennes var at disse kvalitetene hun så etter var knyttet til praktiske behov hun trengte å få dekket av ham, som evne til beskyttelse og tilveieskaffelse av ressurser. Kvalitetene var sånn sett ikke "subjektive" og et resultat av hennes individuelle preferanser, men tvert imot noe alle andre damer også så etter. Du fikk dermed en konkurransesituasjon blant kvinner om de få en relasjon med en av de nærmest objektivt sett "beste" mennene.

Arven fra dette lever fremdeles den dag idag. Selv i 2021 har kvinner fortsatt et nedarvet behov for å bli oppfattet som attraktiv. Dette er direkte knyttet til konkurransen om de "beste" mennene fra den gang dette var viktig for å maksimere sannsynlighet for overlevelse. Instinktene våre har ikke forandret seg bare fordi samfunnet har det.

For endel kvinner gir dette seg utslag i ønske om å oppleve at hun kan "ta fra" andre kvinner mannen deres. Det handler rett og slett om behov for bekreftelse på egen attraktivitet i konkurranse med andre kvinner.

Og til syvende og sist: Hva er en sterkere bekreftelse enn å kunne "stjele" en annen kvinnes mann?

Du finner litt av det samme hos enkelte menn også, men dette er ikke veldig vanlig. Og grunnen er at det for menn evolusjonært sett har vært viktigere å sette barn på en kvinne enn å etablere en relasjon med henne. Det du finner hos menn er stort sett utelukkende ønske om å knulle andre menns damer, ikke å etablere noe forhold med en kvinne som er villig til å være utro.

For hvordan kan han da til syvende og sist vite at hun ikke gjør det samme mot ham, og at ungene "deres" som han vier ressursene sine til ender opp med å være hennes men ikke hans?

Og da er vi også inne på en viktig forskjell: Studier viser opp og i mente at emosjonelt utroskap oppfattes verre av kvinner enn av menn, mens fysisk utroskap oppfattes som verre av menn enn av kvinner. Også dette er nedarvede forskjeller.

Det har ganske enkelt å gjøre med at en mann i motsetning til en kvinne har risikert å ikke være biologisk opphav til barna "deres". Fysisk utroskap kan ha konsekvenser for en bedratt mann som ikke er mulige å oppleve for en kvinne – hun vil aldri kunne oppdage at hun ikke er mor til barna "sine" fordi mannen har vært utro.

For en kvinne har det derimot vært av større viktighet at han ikke utvikler følelser som gjør at han forlater henne og barna. Det har ikke hatt de samme praktiske konsekvensene om han stikker pikken i en annen kvinne.

Det er også denne forskjellen som gjør at en kvinne kan tro at det spiller noen rolle for hennes utroskap at «Det betydde ikke noe». Dette gjenspeiler kun hennes egne behov for emosjonell trygghet. For mannen har dette typisk null og niks og si – den store nedarvede frykten hans er å "kaste bort" ressursene sine på barn han er blitt lurt til å tro er hans. Og den frykten har hun da trigget, samme hva hun måtte "føle" om det hun har gjort.

I lys av dette er det ikke så vanskelig å se hvorfor enkelte kvinner ønsker å "stjele" andre kvinners menn, mens tilsvarende oppførsel ikke er særlig vanlig blant menn.

Endret av ClausSaus
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært borti noen opptatte menn, en som jeg endte opp med å "stjele" fullt og helt.

Jeg vil ikke kalle det stjeling da, det er som oftest jeg som blir lagt an på av opptatte menn (og som oftest sier nei, altså), og de gangene jeg har tatt litt initiativ selv så handler det ikke om at jeg jobber hardt for og lure en mann som ikke vil være utro. Jeg står aldri og hamrer på en lukket dør og prøver å presse meg inn, den må være åpen og jeg må være invitert inn. Så "stjelingen" går på å legge ut en liten føler bare, for å sjekke om døra er åpen.

De få jeg har endt opp med å ha en natt med eller en affære med eller bare et lite kyss, har jeg ikke gått etter fordi de var i forhold. Det har vært menn jeg har vært tiltrukket av som tilfeldigvis er i forhold. 

Ser den med at mannen er "godkjent" eller de som vil ha konkurranse, men for egen del så er det bare mannen i seg selv som har vært tiltrekkende, og ikke forholdsstatusen hans. 

Anonymkode: edfbe...f03

• Liker 5
Skrevet

Løpske tisper og horkaller , har jeg null respekt for!  

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stjele andres menn???? Visste ikke at menn var tinglyst eiendom jeg..?🙄😬🙈....Hva er forskjellen på da mannen møtte kona/samboeren og når han møter hun nye da??  Ingenting egentlig...to mennesker på hver sin reise møtes og forelsker seg..

Endret av ABM
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For de aller fleste så handler det nok ikke om at noen blir stjålet, de øyner muligheten til å komme seg bort fra et allerede dysfunksjonelt forhold. 

Naboen fikk kona "stålet" av en annen mann for noen år siden. Vel, saken er den. Ektemannen har ikke vært en del av kvinnens emosjonelle liv på 15 år. Hun var lei, hun følte seg som luft og utførte kun de daglige plikter i hverdagen. Ikke en gang tok mannen henne med på noe, ikke engang en koselig kjøretur for å kjøpe en softis en varm søndags ettermiddag. 

Til pass for han tenker jeg. 

Anonymkode: e6187...f4b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kommer aldri til å forstå meg på sånne samvittighetsløse kvinner. Tenker de er utrolig dumme også.

Legger de seg etter en mann på den måten, og faktisk får ham, kan de være sikre på at de ikke kan stole på ham. De fleste ender opp med å miste ham på samme måte som de fikk ham. Så lager de sutreinnlegg her inne etterpå, om hvor jævelig mannen var som gikk fra dem. Det har de godt av.

Anonymkode: bd4c4...851

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke an å stjele et annet menneske. Det er å kidnappe. Men viss mannen vil «stjeles» så lar han seg det. Det kalles å ville ha en annen dame, fremfor sin nåværende. Men det har ingenting med stjeling å gjøre. Mannen velger sin nye dame, fremfor den gamle. Ergo, mannen er på jakt etter ny dame. Nye damen går ikke konsekvent etter den opptatte mannen! Har mye erfaring der…😅

Anonymkode: 81e1e...726

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om mannen min er tilbøyelig til å "bli stjelt" vil han jo stikke før eller senere uansett. For da er det ikke mye ryggmarg i han, eller nok kjærlighet til meg. 

Bryr meg derfor ikke om kvinner som legger seg etter han. Jeg stoler på at han blir, av egen fri vilje. 

Anonymkode: 024b8...337

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at ts tenker på slike som går inn for å ta fra andre kvinner mannen deres, altså aktivt går etter en mann som er opptatt. 
Det syns jeg er lavmåls oppførsel av mennesker uten verdier eller respekt for andre mennesker. 

Anonymkode: e81ea...ac8

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...