AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Altså, det har sklidd helt ut! Jeg tør ikke veie meg men jeg ser at magen har blitt betydelig større og klærne har blitt strammere. Tre uker med ferie oh jeg har spist som en hest. Det har vært så mye digg! Jeg har kost meg, nytet is og deilige desserter, gode middager, masse loff og reker og majoneees. I dag var første dag med "spise normalt igjen" og skjønner ikke hvordan jeg skal fortsette og gå tilbake til brødskiva og havrelomper 🥺 eller å spise mindre og ikke spise så mye is...sitter her og craver pizza, men fortsetter jeg eser jeg lett ut. Hilsen k32, 60 kg(før ferien) og 160 cm. Anonymkode: 4d9b6...6ee
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 168 cm og 52 kg før ferie og nøyaktig det samme etter ferie. Min vekt og mitt kosthold er det samme året rundt. Jeg spiser is, det jeg anser som god mat, og den maten som er tilgjengelig i fornøyelsesparker med barn hele ferien. Og jeg har trent (nesten) like mye i ferien som jeg gjør i hverdagen. For meg er det en livsstil og ikke en diet. Jeg har med meg joggeskoa og treningstøy uansett hvor vi drar. Anonymkode: 5d969...b82 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): 168 cm og 52 kg før ferie og nøyaktig det samme etter ferie. Min vekt og mitt kosthold er det samme året rundt. Jeg spiser is, det jeg anser som god mat, og den maten som er tilgjengelig i fornøyelsesparker med barn hele ferien. Og jeg har trent (nesten) like mye i ferien som jeg gjør i hverdagen. For meg er det en livsstil og ikke en diet. Jeg har med meg joggeskoa og treningstøy uansett hvor vi drar. Anonymkode: 5d969...b82 Så flink du er. Skulle ønske jeg var sånn! Anonymkode: 4d9b6...6ee
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Lag gode, men sunne middager. Jeg er også kjempesulten etter ferier, men det går seg til etter 3-4 dager. Men man kan jo lage spennende mat i hverdagen også. Anonymkode: 64661...082 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 Sklidd helt ut her også! Mye is, og spising ute på restauranter og bakeri(min store svakhet er skoleboller og kanelboller😅). Men har trent hver eneste dag da, pluss noen fjellturer, så har fortsatt hatt samme aktivitetsnivå. Sliter med mye kjedespising og småsnacking når jeg går hjemme om dagene i ferien. Klarer ikke å holde meg til tre måltider, det blir mellommåltider hele tiden(en riskjeks her, en saftis der, en proteinbar her osv). Alltid sulten og fysen🙄 Har vært på vekta et par ganger og den har faktisk ikke beveget på seg. Men full skjerpings fra i morgen nå med matinntaket. Rett på butikken å handle inn masse grønnsaker og «ren» mat. Anonymkode: 002f5...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Det er vanskeligere på ferie om man ikke kan lage maten selv, men for min del gikk det greit. Jeg tror man må forandre innstillingen sin. Absolutt unne seg noe, men da tenke gjennom hva man virkelig vil unne seg og ta litt bevisste valg. Har du lyst på is? Ta en kule og nyt den, ikke ei diger skål. Kanskje sorbet i stedet for fløteis? Lyst på reker, majones og loff? Ta litt mindre loff og majones. Lyst på en skolebolle? Behøver du da så mye til frokost/kvelds? Og ikke minst: liker du ikke noe som er sunt? Kan du ikke fryde deg over en fargerik salat? Fruktspyd? Deilige grønnsaker? Iskald drikke uten sukker i sola? Anonymkode: 0b6b0...444 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 Jeg føler som deg ts. La på meg i ferien, matplanen skle fullstendig ut. Og det er mye vanskeligere å gå tilbake til det jeg anser som «vanlig livsstil» for meg. Fordi jeg er sukkeravhengig og klarte ikke motstå det i ferien og nå klarer jeg bare ikke slutte. Jeg prøver med sunne måltid og greier meg fint til frokost, lunch og middag. Men så kommer kvelden, jeg er fortsatt sulten/fysen og klarer ikke motstå og går i fella. Jeg må bare skjerpe meg, vet ikke hvordan enda. Det er ikke noe gøy å kjenne klærne stramme og magen henger, så jeg må virkelig gjøre endringer nå! Men dette må vi da få til, begge to! Anonymkode: 06e3d...9aa 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 Jeg har, helt ærlig, aldri forstått dette fenomenet med å spise som en gal i ferien. For meg så er det viktig å holde på gode vaner hele året. Har blitt et par is her og der og litt mer snacks ja, men jeg spiser ellers ikke mer enn normalt, selv om det kanskje er annerledes mat. Jeg syns det er utrolig ubehagelig å overspise og være så mett at man ikke kan bevege seg, at jeg helst unngår det. Jeg spiser også etter periodisk faste, og ser ingen grunn til å bryte det i ferien. Resultatet er stabil vekt. Ser for meg at hverdagen igjen blir tyngre når man har skeiet ut i ukesvis? Jeg dømmer ingen i det hele tatt, jeg forstår det bare ikke Anonymkode: 62935...574 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 Ikke kjøp inn godteri, pizza og majones. Ikke reis på butikken fordi du er sugen. Du går tilbake til normal innen en uke eller to. Anonymkode: 4c2c7...688 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 Har nok spist mer og annerledes, men har også tid til å trene mye mer og lengre enn i hverdagen. Blir også en øl eller en cider stort sett hver kveld. Jeg nyter 2 måneder borte fra jobb Går fort ned om det trengs etter ferien. Gidder ikke bekymre meg. (på slutten av ferien pleier jeg å glede meg til knekkebrød med brunost, så jeg vet det går bra 😂) Anonymkode: 895df...251 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #11 Skrevet 1. august 2021 Gikk opp tre kilo i ferien. Jeg gjør alltid det, så jeg gidder ikke å prøve å la være lenger. Siste helga spiste jeg ekstra ille, så på mandagen hadde jeg liksom ikke lyst på mer junk, jeg var veldig klar for "vanlig" mat. Jeg blir litt ekstra motivert de første ukene etter ferien. Jeg legger ukesplan for hva jeg skal spise hvilken dag, da slipper jeg å gå i butikken hver dag og risikere impulshandling av is o.l. Jeg har også brukt veldig mye penger på mat i sommerferien, så nå prøver jeg å bruke opp det jeg har i fryseren og skapene fra før. Hjelper også på motivasjonen for min del, det blir en slags "fryser-challenge". Hvis jeg MÅ HA is f.eks., så får jeg lage av de frosne bringebærene jeg har liggende, ikke gå på butikken og kjøpe. Jeg har to ting jeg ønsker meg. Den ene tingen får jeg ikke lov å kjøpe før jeg har gått ned alle feriekiloene. Den andre må jeg ned to kilo til før jeg får kjøpe. Har skrevet ned vekta jeg skal under og hva tingen er for at jeg ikke skal lure meg selv til å jukse. Så når jeg får lyst på IS NÅ! så tenker jeg på den tingen jeg trenger og gjerne skulle hatt, så klarer jeg kanskje å la være. Jeg gikk ned 1,2 kilo forrige uke, satser på 1 kilo til denne uka. Regner med at jeg er tilbake til normalvekt innen skoleferien er over. Anonymkode: 8d0c7...adc 1
Bokdamen Skrevet 1. august 2021 #12 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vanskeligere på ferie om man ikke kan lage maten selv, men for min del gikk det greit. Jeg tror man må forandre innstillingen sin. Absolutt unne seg noe, men da tenke gjennom hva man virkelig vil unne seg og ta litt bevisste valg. Har du lyst på is? Ta en kule og nyt den, ikke ei diger skål. Kanskje sorbet i stedet for fløteis? Lyst på reker, majones og loff? Ta litt mindre loff og majones. Lyst på en skolebolle? Behøver du da så mye til frokost/kvelds? Og ikke minst: liker du ikke noe som er sunt? Kan du ikke fryde deg over en fargerik salat? Fruktspyd? Deilige grønnsaker? Iskald drikke uten sukker i sola? Anonymkode: 0b6b0...444 Mitt store problem har alltid vært overspising og at jeg takker ja til alt, men i sommer har jeg klart å snu det til sånn som du beskriver. Trenger ikke spise is hver gang ungene gjør det, en saftis er nok. Litt mindre av det jeg ikke har godt av, litt mer av det jeg har godt av. Mer frukt og grønt. Merker overgangen fra ferie til hverdag blir det letteste på mange år. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler som deg ts. La på meg i ferien, matplanen skle fullstendig ut. Og det er mye vanskeligere å gå tilbake til det jeg anser som «vanlig livsstil» for meg. Fordi jeg er sukkeravhengig og klarte ikke motstå det i ferien og nå klarer jeg bare ikke slutte. Jeg prøver med sunne måltid og greier meg fint til frokost, lunch og middag. Men så kommer kvelden, jeg er fortsatt sulten/fysen og klarer ikke motstå og går i fella. Jeg må bare skjerpe meg, vet ikke hvordan enda. Det er ikke noe gøy å kjenne klærne stramme og magen henger, så jeg må virkelig gjøre endringer nå! Men dette må vi da få til, begge to! Anonymkode: 06e3d...9aa Jeg har litt samme problemet og passer på å ha mat tilgjengelig jeg bør spise. Har et par alternativer basert på kosthold tidligere på dagen. Mangler jeg frukt spiser jeg yoghurt naturell med frukt og nøtter om jeg har fått lite fiber. Alternativt rugsprø med smøreost og masse grønt (avokado, paprika, agurk; salat). Dette er ting jeg synes er godt, men som ikke er usunne. Prøver å ha nok kalorier igjen til kvelden sånn at jeg kan spise med god samvittighet. Og det avgjørende er at vi har disse tingene i kjøleskapet. Lykke til TS, dette klarer du 💪💪 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #13 Skrevet 1. august 2021 Det er fordelen med å være feit og kose seg i hverdagen før ferien 😂 Jeg var 160 kg før ferien, og er 160 kg etter ferien. Og har kosa meg masse med is, brus, øl og deilig mat, som vanlig! Anonymkode: 45430...904
Purple_Pixiedust Skrevet 1. august 2021 #14 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er fordelen med å være feit og kose seg i hverdagen før ferien 😂 Jeg var 160 kg før ferien, og er 160 kg etter ferien. Og har kosa meg masse med is, brus, øl og deilig mat, som vanlig! Anonymkode: 45430...904 Det er vel ingen fordel for kroppen å være så tung mtp helse. Merkelig logikk. TS: De første dagene etter ferien er verst. Fokuser på mat som gir deg et passelig jevnt blodsukker og unngå småspising mellom måltidene. Så kan det være greit å forsøke å være litt mer bevisst neste ferie. Det er lov å kose seg, men man trenger ikke spise seg stappmett til hvert måltid likevel. Se på det som en utfordring neste ferie. Er det mulig å kose seg like mye med mindre mengder og kanskje annen mat (hvis du får servert fokuser på mindre mengde)? Også husk at en del av vektoppgangen er nok vannvekt som vil forsvinne i løpet av en ukes tid. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #15 Skrevet 2. august 2021 Purple_Pixiedust skrev (På 1.8.2021 den 14.44): Det er vel ingen fordel for kroppen å være så tung mtp helse. Merkelig logikk. Fordelen er at jeg slipper å tenke på feriekiloene! Koser meg akkurat like mye utenom ferien 😂 Anonymkode: 45430...904
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå