Gå til innhold

Så nervøs når min sønn skal ut å reise .

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemor for min sønn på 11 år. Det er sjelden han er lenge borte fra meg. I morgen reiser han med onkelen og tanten med fetter og kusiner på hytten og skal være der nesten 2 uker. Jeg synes det er helt supert at han får reise, og han gleder seg. Jeg skal jobbe hele tiden, så skal nok få tiden til å gå.. men jeg kjenner jeg er helt nervevrak i kveld, tenker på alt : hva om det skjer en ulykke, enten med bil el båt . De skal kjøre igjennom tunnelen der en sten datt ned fra taket nå nylig.. Jeg viser det ikke til han, hvor redd jeg er.. men inni meg er det bare en stor klump nå 🙈😞 noen gode råd for hvordan jeg skal klare å slappe av? 

Anonymkode: 71a97...a09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hjelpe å tenke på ulike scenarier du er redd for, en i stedet for å avfeie det og prøve å slutte å tenke på det, heller fokusere på tankene og følelsene og tørre å utfordre deg selv til virkelig å kjenne på det? Er det noe du har prøvd før? 

Anonymkode: 72dc4...122

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagens curlingforeldre... 

Anonymkode: 5cdba...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dagens curlingforeldre... 

Anonymkode: 5cdba...5f3

Å huff, ja du har helt rett!! Jeg må skjerpe meg, ellers vil det bite meg kraftig i ræven 🤯 Aldri hørt det uttrykket faktisk, så måtte Google det.. fikk meg en øyeåpner der ja ..

Anonymkode: 71a97...a09

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også en som bekymrer meg mye, ser for meg ulike skrekkscenario osv. Så skjønner hvordan du har det! Må prøve å fokusere positivt, hvor stor er sjansen for at de ulike ulykkene skjer, osv. Hvis det er noe du er spesielt redd for, så kan du jo be de passe litt ekstra på( der det er naturlig å si det da). 

Anonymkode: 07727...808

• Liker 1
Skrevet

Tenk heller på hvor mye possitivt en kan oppleve når han er på tur med andre. Onkel og tante har jo egne barn så de klarer jo å sette fornuftige grenser for alle slik at man unngår ulykker? Sansynligheten for å få stein i hode når en kjører bil er vel ikke særlig stor, vei standarden har jo økt veldig på enkelte strekk, samt alvorlig ulykker på sjøen forekommer fra land i mye større grad enn båt.

Pust med magen, dette går nok bra skal du se 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...