Gjest undrer Skrevet 18. september 2005 #1 Del Skrevet 18. september 2005 vil gjerne ha erfaringer fra dere som plutselig har endret kurs i livene deres...jeg ønsker å gjøre noe annet men nedbetalt studielån og god økonomi hindrer meg.... føler meg misfornøyd, men min stabile økonomi gjør meg usikker. har prøvd å jobbe innen ulike områder av sykepleien men føler ikke at noe av det passer meg. jeg var nok for ung da jeg valgte ... kjempesynd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. september 2005 #2 Del Skrevet 18. september 2005 Hva med videreutdanning da? Jordmor - helsesøster, el.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bethen Skrevet 18. september 2005 #3 Del Skrevet 18. september 2005 finn ut hva som interesserer deg, hvilke interesser har du? er det noe du hvirkelig brenner for? Hvis du er i en jobb du ikke trives i , ikke har interesse for, og bare fortsetter å jobbe der fordi du ikke orker eller tør å starte på noe nytt vil du gjøre livet surt for både deg,dine medarbeidere og dine pasienter. Men jeg ville først skjekket opp i alle de mulighetene du har som sykepleier. Man behøver ikke bare jobbe på sykehus, gamlehjem eller i hjemmesykepleien selv om en er sykepleier. Det fins mange andre spennende jobber innenfor dette yrket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlin Skrevet 19. september 2005 #4 Del Skrevet 19. september 2005 Gjett om jeg kjenner meg igjen. Jeg var 22 da jeg var ferdig utdannet sykepleier. Jeg drømmer om en jobb der jeg ikke har så mye med mennesker å gjøre + en jobb der jeg ikke har ansvaret for den jobben andre gjør (som er tilfelle der jeg jobber nå). Jeg har jobbet som sykepleier siden 1992, så jeg har lang erfaring i yrket. Hadde jeg enda visst hva jeg ønsker å gjøre, hadde jo litt av jobben vært gjort. Det eneste jeg vet er at jeg ikke trives med å jobbe med mennesker. Det blir for mye med pasienter, pårørende og medarbeidere som man har lederansvar for. Med 3 barn og huslån, er det jo heller ikke bare-bare å sette seg på skolebenken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #5 Del Skrevet 19. september 2005 Kanskje mulig å ta "coaching" kurs? Som sykepleiere har dere lært mye om medmenneskelighet, men dere ikke trives så kan dette være veien å gå. Dette er jo mer personlig behandling og med langt friskere mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #6 Del Skrevet 19. september 2005 Hva med å ta permisjon over ett år (eller halvt år), meld deg på vikarbyråer- gjerne to store og du kan få sjansen til å jobbe innen helt andre ting enn hva du er vant til. Som sykepleier kan du: være lærer, veilede innen aetat/lignende steder, jobbe med barn, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 19. september 2005 #7 Del Skrevet 19. september 2005 Mamma har jobbet som sykepleier i 30 år, og for et par år siden tok hun "klinisk spesialist" og er nå ansatt som spesialsykepleier i forskningsprosjekter etc.. dette er jo også en mulighet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #8 Del Skrevet 19. september 2005 Vil du fortsatt jobbe innenfor sykepleie delen da??? Hva med ambulansen?? Jordmor? Helsesøster? Mange retninger du kan kurse deg videre i når du er sykepleier. Om du vil snu helt, å total bytte yrke, så finnes det mange kurs/skoler du kan ta. F.eks på NKI, brevkurs. Da jobber du jo med skolen da det passer deg, etter jobb f.eks. Ellså finnes det mange voksenopplæringkurs hvor du møter på skole tre kvelder eller dager i uka. Jeg tok hjelpepleien sånn. Tre kvelder a tre timer pr. uke. Resten jobbet jeg på egenhånd. Jeg valgte også feil yrke, Nå vurdere jeg å ta regnskapsskolen på brevkurs på NKI. Har ikke mulighet til å dra på skole i den jobben jeg har nå, men brevkurs klarer man alltids dersom man virkelig er interessert i det.. Men det kreve MYE selvdidiplin. Det spørs jo helt hva du vil?? Lykke til med valget ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 19. september 2005 #9 Del Skrevet 19. september 2005 Hvorfor velge fjernkurs på NKI som er svindyrt, når man kan få en like god utdannelse på en offentlig høgskole? De har fjernundervisning der også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #10 Del Skrevet 19. september 2005 Som noen er inne på er det mange felt du du er indirekte kvalifisertt for gjennom arbeidserfaring og utdanning. Det at du har lederansvar kan komme godt med, feks. Jeg vet om en som jobber med salg av medisinsk utstyr, er usikker på om hun er sykepleier, men fagkunnskap og evne til å omgås folk (kunder) kommer godt med innenfor noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 19. september 2005 #11 Del Skrevet 19. september 2005 Tenkt alternativt. Røde kors, klinikker for seksuell opplysning, blå kors osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 19. september 2005 #12 Del Skrevet 19. september 2005 Hva med å bli legemiddelkonsulent??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 19. september 2005 #13 Del Skrevet 19. september 2005 En jeg gikk på skole sammen med gikk sykepleieren fordi hun ville bli flyvertinne! De tjener visst veldig bra hvis de er utdannet sykepleier. Håper du finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #14 Del Skrevet 19. september 2005 Helsebedømmer i forsikringsselskap.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå