Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En norsk gjennomsnittsfamilie ser ut til å drikke tilsvarende en søppelsekk med tomflasker hver helg. Ubegripelige mengder med brusflasker og vannflasker i handlekurvene til folk. 

Anonymkode: 65749...033

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det er litt stusselig med voksne som fortsatt bælmer brus. Men voksne som elsker McDonalds er minst like rart. 

Anonymkode: 65749...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.44):

Enig, j*** irriterende. Må folk drikke så mye brus, øl og energidrikke lurer jeg på..

Anonymkode: 54f2b...d92

Mine går gjerne på stranden med meg lørdag og søndags morgen og plukker flasker imenst jeg tar morgendukkerten så nei vi drikker ikke alt vi har pant på.

Panten bruker de til å delbetale ting de ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (På 31.7.2021 den 21.02):

Hvis pantepengene utgjør en forskjell for deg rent økonomisk, ville du gjort mye bedre i å ikke kjøpe all den drikken i utgangspunktet og i stedet drikke vann. Mye sunnere er det også.

I en periode av livet mitt var pant (og dumpsterdiving) det som gjorde at jeg fikk mat på bordet til mine barn.

Masse folk som bare kaster pant

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 22.13):

Du skal være glad du ikke møtte på kompisen min ved panteautomaten her om dagen. Tomgods for 900 spenn. Måtte ha tilhenger for å få med alt. 😂

Anonymkode: de517...f7b

Tilhenger? 2 sekker ga oss litt over 500 ikke akkurat tilhenger behov

 

 

Anonymkode: 9398e...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (På 1.8.2021 den 0.12):

Ikke to ganger i året. Alt over en bærepose viser mangel på struktur. Mangelen øker med mengden.

Det skjer ikke noe magisk med tomgodset bak psntemaskinen. Det kan like gjerne resirkuleres gjennom ordinært avfall. Nytteverdien er 100% lik.

Så når mine barn i morgen skal pante 3 sekker med pant så har de ikke struktur?

Dette er pant de har funnet i nærmiljøet (de panter 1g pr uke) og ergo forhindret forsøpling av naturen 

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2021-7-31 den 20.38):

Da må jeg spørre, siden jeg ikke bor i Norge, har dere ikke pantemaskiner hvor en slipper å legge inn en og en flaske/boks? Men bare tømme hele poser/søppelsekker med all pant rett i maskina? 

Anonymkode: 6e2a2...a63

Har hvertfall det i mo I Rana 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg pante 3 sekker vi har akkumulert i løpet av sommeren. Ikke noe jeg ser frem til men det må jo gjøres. Men det gjør jo ukeshandelen veldig billig da! Kommer jeg til panteautomaten samtidig som en men en bærepose med tomgods slipper jeg hen foran men jeg pauser ikke min panting for å slippe noen foran. Panting er kjedelig nok som det er om ikke jeg skal ta pauser for å se på andre som panter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 19.28):

Og det er litt stusselig med voksne som fortsatt bælmer brus. Men voksne som elsker McDonalds er minst like rart. 

Anonymkode: 65749...033

Er det mindre "stusselig" å bælme øl eller vin? :klo:

Til spørsmålet: Det kan være irriterende å stå i kø bak noen som bruker lang tid, men sånn er livet, liksom. Ikke noe jeg gidder å bruke tid på å irritere meg over, i alle fall. En løsning kan være å ikke ta med pant når man har dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dag pantet jeg bare tre poser, vanligvis har jeg minst en full sekk. Til gjengjeld var det 4 flasker som ikke var helt tomme. Gikk litt ekstra tid til å tømme de 😀

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som jobber i butikk blir sinte hvis man kommer med pant? Ekstraarbeid?

Virker som de fleste hater når folk panter.

Anonymkode: 2e998...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2021 at 8:30 PM, AnonymBruker said:

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Noen ganger panter folk for foreninger og slikt på dugnad. Da blir det en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ungene med panten 😎 har du ikke unger selv, gi dem til tantungen eller nabogutten 👍

Anonymkode: f7cc9...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Ja, det er vanskelig å pante oftere. Hvis du irriterer deg så fælt, så får du finne andre tidspunkter å pante på da. Pass på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Marte79 skrev (På 31.7.2021 den 21.04):

Herlig at du skriver det! Trodde jeg var den eneste som blir irritert av disse pant-samlere!!! Nettopp i dag stod jeg 10min bak to med fulle sekker.

De burde lages en stopp i pantemaskinen. Etter en hvis antall kan du ikke levere mer eller noe sant. 🤔

10 minutter? Du brukte 10 minutter av livet ditt, og det var nok til at du måtte få det ut her? 10 minutter liksom 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.39):

For en tåpelig I-landsak.
Det er veldig uinteressant hvor irriterende det er for deg. Gjør det selv i stedet, og slutt å pante så ofte at du ofte ser folk med søppelsekker foran panteautomaten.

Anonymkode: cda2b...851

Så siden vi ikke bor i et u-land har vi ikke lov til å irritere oss over ting og klage på ting?

Anonymkode: 97bb0...80f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marte79 skrev (På 31.7.2021 den 21.04):

Herlig at du skriver det! Trodde jeg var den eneste som blir irritert av disse pant-samlere!!! Nettopp i dag stod jeg 10min bak to med fulle sekker.

De burde lages en stopp i pantemaskinen. Etter en hvis antall kan du ikke levere mer eller noe sant. 🤔

Beklager men du er ikke universets midtpunkt så nei bare nei

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som irriterer dere over folk som panter en hel søppelsekk: drit og dra. Å pante en søppelsekk går veldig fort. Ingen har så dårlig tid at de ikke har tid til å vente 5 minutter. Om dere har feks bare en bærepose med flasker, legg den i handlevognen og gjør unna handelen først. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (39 minutter siden):

Til dere som irriterer dere over folk som panter en hel søppelsekk: drit og dra. Å pante en søppelsekk går veldig fort. Ingen har så dårlig tid at de ikke har tid til å vente 5 minutter. Om dere har feks bare en bærepose med flasker, legg den i handlevognen og gjør unna handelen først. 

Men innen man er ferdig med handelen, så har det kanskje kommet noen andre med en ny haug med tomflasker. 😀

I tillegg må vel folk bruke enda mer tid i butikken på denne måten. Først må de gjøre seg ferdige med handelen, og stå i kø ved kassen for å betale for alle disse produktene. Deretter må de kvitte seg med alle tomflaskene sine, før man blir nødt til å gå tilbake til kassen (og stå i kø en gang til) med pante-lappen sin, og få igjen pengene for tomflaskene deres. 

Anonymkode: bc0ad...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...