A-hunter Skrevet 31. juli 2021 #121 Del Skrevet 31. juli 2021 Folk flest eier ingen form for struktur. I deres verden er rekkefølgen: meg selv, meg selv og meg selv. Selv gir jeg bort bæreposen min med pant til noen barn når herr/fru ustruktur står der med sekkene sine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #122 Del Skrevet 31. juli 2021 A-hunter skrev (1 minutt siden): Folk flest eier ingen form for struktur. I deres verden er rekkefølgen: meg selv, meg selv og meg selv. Selv gir jeg bort bæreposen min med pant til noen barn når herr/fru ustruktur står der med sekkene sine. Å pante vil vel si høy grad av struktur. En venn av meg hiver alt i søpla fordi han ikke gidder. det vil jeg si er lav grad av struktur. Anonymkode: 5c029...e1d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #123 Del Skrevet 31. juli 2021 Jeg panter når jeg har mange søppelsekker. Har god plass i kjelleren til å oppbevare de og innimellom kjører vi "dugnad" til inntekt for idretten, da henter vi pant som folk setter ut fordi de ikke gidder å pante selv. Mye morsommere å gå ut av butikken med 1500 kr kontra bare 15 kr. Anonymkode: 6bc6f...7b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 31. juli 2021 #124 Del Skrevet 31. juli 2021 Jeg skjønner ikke problemet annet enn at folk lager problemer for seg selv Står det folk foran deg i en kø så venter man bare til de er ferdige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 31. juli 2021 #125 Del Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å pante vil vel si høy grad av struktur Ikke to ganger i året. Alt over en bærepose viser mangel på struktur. Mangelen øker med mengden. Det skjer ikke noe magisk med tomgodset bak psntemaskinen. Det kan like gjerne resirkuleres gjennom ordinært avfall. Nytteverdien er 100% lik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2021 #126 Del Skrevet 31. juli 2021 Man går vel ikke og panter flasker hvis man har dårlig tid? Det er jo sjeldent noe som haster. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #127 Del Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De gjør mer for miljøet enn deg. Anonymkode: 9628a...6c1 Nei det gjør de ikke. Jeg panter også, bare oftere. For en dum kommentar. Anonymkode: 0b4ce...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 1. august 2021 #128 Del Skrevet 1. august 2021 A-hunter skrev (9 timer siden): Folk flest eier ingen form for struktur. I deres verden er rekkefølgen: meg selv, meg selv og meg selv. Selv gir jeg bort bæreposen min med pant til noen barn når herr/fru ustruktur står der med sekkene sine. Hvilken helgen, la ungene stå lenge i pantekø istedenfor deg selv! Du gidder ikke bruke tiden din i kø, og skyver problemene dine over på små barn for noen småpenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #129 Del Skrevet 1. august 2021 Her kommer idrettslaget å henter panten utenfor døra mi en gang i måneden gjennom Hentepant.no Hater å pante, så glad andre kan bruke det til noe bra 😆 Anonymkode: 0a527...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #130 Del Skrevet 1. august 2021 Det er tidsbesparende å gjøre det sjelden. Uavhengig av hvor stor pose man har er det like mye jobb å ta den med seg, gå til pantemaskinen, vente i kø og få pantelappen. De som gjør ting ofte bare for å gjøre dem ofte har tvangstanker. Anonymkode: 162b7...2e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #131 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er det så vanskelig å pante oftere? Anonymkode: 0b4ce...22b Ja, det er mye vanskeligere, og da monner det så lite at jeg heller kaster panten. For en hundrelapp kan du kjøpe en biff, da gir det mer mening. Dessuten, der jeg panter er det to automater, og jeg panter når det praktisk talt aldri er kø. Aldri noe problem for noen. Dersom du har problemer med kø burde du fylle en sekk og pante når ikke alle andre er ute og handler. Anonymkode: 2088a...8f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #132 Del Skrevet 1. august 2021 Skulle vært flere panteautomater i hver butikk Anonymkode: 0a074...44b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #133 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er tidsbesparende å gjøre det sjelden. Uavhengig av hvor stor pose man har er det like mye jobb å ta den med seg, gå til pantemaskinen, vente i kø og få pantelappen. De som gjør ting ofte bare for å gjøre dem ofte har tvangstanker. Anonymkode: 162b7...2e8 Det tar jo selvfølgelig lengre tid å pante 100 flasker vs 20... Anonymkode: 0a074...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 1. august 2021 #134 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! Anonymkode: 0b4ce...22b hahahah det der er meg! Jeg er lat og orker ikke å pante så ofte😂 men, jeg panter på tidspunkter det sjeldent er folk i butikken, og tar pause om noen kommer med mindre pant enn meg slik at de slipper til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 1. august 2021 #135 Del Skrevet 1. august 2021 Skjønner at det er irriterende, men med 5-6 personer i husstanden er det utrolig hvor fort en sekk fylles opp, særlig sommerstid. Husk at noen som kommer med store sekker også panter for arbeidsplasser ol. Der er flaskepanting gjerne en nedprioritert oppgave i travle perioder. Og typisk, om det på jobb eller hjemme, det er de gjerne de samme som går med flaskene hele tida 😑 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #136 Del Skrevet 1. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det tar jo selvfølgelig lengre tid å pante 100 flasker vs 20... Anonymkode: 0a074...44b Det tar omtrent 5 ganger så lang tid, altså er det for den delen det samme hva man gjør. Jeg snakket om resten, som tar 5 ganger så mye tid hvis man gjør det 5 ganger i stedet for 1. Anonymkode: 162b7...2e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #137 Del Skrevet 1. august 2021 Det blir fort 1-3 svartsekker etter en fest da. Anonymkode: bcde1...d39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 1. august 2021 #138 Del Skrevet 1. august 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det tar jo selvfølgelig lengre tid å pante 100 flasker vs 20... Anonymkode: 0a074...44b Det går fortere å pante 100 flasker én gang, enn å pante 20 flasker fem ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 1. august 2021 #139 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): De gjør mer for miljøet enn deg. Anonymkode: 9628a...6c1 Fortell oss om det magiske som skjer med tomgodset bak pantemaskinen? Her kommer en liten hemmelighet: Det blir klemt flatt og havner sammen med metallet og plasten som samles inn direkte fra husholdningene. Og med det er showet over. Om avfallet går direkte eller via pantemaskinen betyr altså ingenting for miljøet. For den som panter betyr det at man får igjen en liten andel av det man betalte for varen da den den ble kjøpt, 2 eller 3 kroner pr enhet. En full bærepose med pant er verdt rundt 50 kroner, en full sekk er verdt rundt 250 kroner. Ingen magi eller formue er å spore i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #140 Del Skrevet 1. august 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! Anonymkode: 0b4ce...22b Tror ikke du har tenkt igjennom dette, jeg. Om folk begynner å pante hver uke istedet for hver andre uke, eller hver gang de er innom butikken istedet for en gang i uken, så blir den eneste forskjellen at køen blir lengre. Det vil ta ca. den samme tiden eller litt mer, fordi det blir flere pantelapper totalt som skrives ut. Flaskemengden endrer seg ikke. Det blir bare flere mennesker i køen som hver har med seg mindre mengde flasker. Anonymkode: 8beac...a5b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå