Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gidder virkelig ikke å dra med meg pant hvis det kun er en liten pose. Jeg samler opp og føler da jeg får noe igjen for det når jeg handler for pengene jeg fikk for panten etterpå. Irriterer det deg, javel...

Anonymkode: 0bf82...296

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er så enig med deg, ts. De burde i det minste ta noen pauser dersom de ser at det kommer folk med 3-4 flasker som trenger å pante. 

Anonymkode: fdfcb...223

Så hvis det står 30 stykker foran deg i køen med 5 bokser hver så bør de alle vike unna når de tre første har pantet, slik at du får slippe til? 😂😂😂

Anonymkode: b56ec...991

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja det hender at jeg går bare for å pante. 

Anonymkode: 0b4ce...22b

OK, noe "uortodoks", men ikke noe galt med det i seg selv.

Men... med din tankegang burde du jo tenke på de som leter etter parkering, eller som blir stående på rødt fordi du må over fotgjengeren e.l. fordi du går på butikken kun for å dytte bokser/flasker i automaten🧐 🤔

Hva synes du om folk som går på butikken og handler for hele uken, eller to da? Burde de også tenke på deg, som er på butikken for å handle en flaske pesi-mÆx?

Endret av Beeblebrox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summen av all pant er konstant.

Hvis folk pantet oftere, ville det resultert i en pantekø hvor det stod flere folk med lite pant i stedet for få folk med mye pant.

Men point taken: jeg skal pante oftere slik at jeg slipper å hindre din panting, skulle bare mangle...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (Akkurat nå):

OK, noe "uortodoks", men ikke noe galt med det i seg selv.

Men... med din tankegang burde du jo tenke på de som leter etter parkering, eller som blir stående på rødt fordi du må over fotgjengeren e.l. fordi du går på butikken kun for å dytte bokser/flasker i automaten🧐 🤔

Hva synes du om folk som går på butikken og handler for hele uken, eller to da? Burde de også tenke på deg, som er på butikken for å handle en flaske pesi-mÆx?

Å stå i kø for å betale blir jo noe annet. Dessuten er det som oftest flere kasser i butikken, men bare en panteautomat. 

Anonymkode: 0b4ce...22b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd noe ENDA verre her jeg bor.. coop xtra her har fått ny panteautomat som får hetta om flsska eller koden er LITT rynkete eller bulkete, den nye sklia flaskene sklir inn i er for trang så med mindre flaska er helt trill rundt så klarer den ikke å rotere den for å finne strekkoden. De nye flaskene er så mye at det blir bulker bare en tar de opp. Tok meg faktisk  FEM MINUTTER å pante to vanlige bæreposer, og det eneste som funka til slutt var å finne strekkoden og stikke den inn i automaten under leseren og holde den det med handa til båndet går og den er registrert... de bak meg slet like mye og endte opp med å ta med flaskene sine og gå igjen.

Anonymkode: acffd...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gidder virkelig ikke å dra med meg pant hvis det kun er en liten pose. Jeg samler opp og føler da jeg får noe igjen for det når jeg handler for pengene jeg fikk for panten etterpå. Irriterer det deg, javel...

Anonymkode: 0bf82...296

Du sparer penger på å pante mindre også, fordi det trekkes fra i kassen når du skal betale. 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sparer penger på å pante mindre også, fordi det trekkes fra i kassen når du skal betale. 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Du forstår ikke at summen blir den samme? Om jeg panter for 25 kr 4 ganger, eller om jeg panter for 100 en gang?

Anonymkode: 0bf82...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er unødvendig å vente i votter og vinter, og deretter dra med seg en søppelsekk eller fem. Av prinsipp, både fordi jeg synes det er gørrkjedelig å pante flasker, og enda kjedeligere å vente på de som har tatt med seg et års forbruk, tar jeg kun med en handlepose av gangen. Dersom jeg har mer, får det bli med ved neste handletur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så hvis det står 30 stykker foran deg i køen med 5 bokser hver så bør de alle vike unna når de tre første har pantet, slik at du får slippe til? 😂😂😂

Anonymkode: b56ec...991

Det er jo noe helt annet! Gjør du deg dum med vilje eller? 

Anonymkode: fdfcb...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle hadde tatt med deg 1 pose i stedet for å samle opp vill det vært mye mer kø foran panteautomatene. Men det er det visst vanskelig å forstå. 

Anonymkode: 0bf82...296

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du forstår ikke at summen blir den samme? Om jeg panter for 25 kr 4 ganger, eller om jeg panter for 100 en gang?

Anonymkode: 0bf82...296

Jo, men det var du som skrev at når du panter mye så får du noe igjen for det. Det gjør man alltid uansett. 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robin666 skrev (3 minutter siden):

Er så drittlei folk som fyller handlekurven med matvarer. Kan de ikke handle litt hver dag? 

Jeg tror folk gjør det mye oftere enn å pante. 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 25 gjester i konfirmasjon og regnet to flasker brus/farris til hver. Dette blir 50 flakser. Tenker du da at jeg skulle kjørt 4-5 ganger til butikken for å pante?

Anonymkode: 6debd...65f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å stå i kø for å betale blir jo noe annet. Dessuten er det som oftest flere kasser i butikken, men bare en panteautomat. 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Jaja, men du kan jo tenke deg hvordan ting hadde fungert om alle pantet flasken sin så for den var tom,  og kjøpte hver eneste matvare hver for seg....  Du skjønner sikkert tegninga :Nikke: 

Da hadde du virkelig fått ting å irritere deg over, om du faktisk blir stressa av pante-kø :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Butikkene burde hatt flere panteautomater tilgjengelig, slik at det ikke ble så lang kø. 

Anonymkode: 91a48...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aldri kø når jeg skal pante, har alltid stor sekk. Men kanskje siden alle jeg har sett der også har stor sekk, så fordeler vi oss veldig fint utover 😄

Jeg tar skipppertak med panten. Jeg gidder ikke bruke tid på å pante hele tiden. Du gjør som du vil, det samme gjør jeg 😄

Anonymkode: ff33b...a42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Bergen

Hva med å ta den hersens pantingen sent om kvelden når butikkene er stille fordi de fleste sitter hjemme og våker over sine søte små arvinger? Eventuelt ta det på butikk med flere panteautomater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (1 time siden):

Hvis pantepengene utgjør en forskjell for deg rent økonomisk, ville du gjort mye bedre i å ikke kjøpe all den drikken i utgangspunktet og i stedet drikke vann. Mye sunnere er det også.

Kan jo hende det ikke er innleggsforfatteren du siterer som betaler for panten hun har til nøden? 
Jeg plukker pant jeg finner på tur med hunden - det blir overraskende mye penger etter hvert. Helt gratis, og jeg gjør miljøet en tjeneste samtidig. Vinn-vinn-vinn-situasjon 🤣

Anonymkode: af62f...3af

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...