Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet inn på nærbutikken, som bare har en automat, og der var det ganske mange sekker med flasker. Var flaskeinnsamling og det kom flere biler med sekker med flasker. Da valgte jeg å pante flaskene en annen dag. Der jeg pleier å handle er det to automater og ikke ofte en må vente. Tar med meg flasker når jeg ser at det begynner å bli en del. Så blir pengene satt rett inn på kontoen. Har nå kjøpt seng av pante og trumf penger. 

Anonymkode: d9502...78b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig folkeskikk bør være å ta en liten pause hvis man ser det kommer noen bak med bare noen få flasker. Så enkelt kan det gjøres.

Anonymkode: 7e5a0...ce2

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å pante, så det hoper seg alltid opp en sekk eller tre før jeg tar meg sammen og panter. Har jeg to eller fler kjører jeg til en butikk litt utenfor nærområdet mitt som har pantemaskin man bare kan helle flasker og bokser inn i rett fra sekken, men har jeg vært «flink» og har en sekk eller mindre blir det å pante en og en på nærbutikken.

Anonymkode: 7b28e...e41

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri dette ptoblemet hjemme, men på jobb og i ulike verv har jeg pantet en del etter arrangementer. Da er det ikke aktuelt å bruke to uker på å dra frem og tilbake til butikken med en enkelt handlepose hver gang.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, j*** irriterende. Må folk drikke så mye brus, øl og energidrikke lurer jeg på..

Anonymkode: 54f2b...d92

Jepp! Må folk legge seg så mye opp i hva andre driver med? Må folk oppheve seg selv over andre hele tiden? Føles det godt? 

Anonymkode: 2a934...667

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å ikke legge panting til dager du har det travelt, eller i perioder det er travelt i butikken, om man irriterer seg over at andre panter mye om gangen.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duff skrev (7 minutter siden):

Ts vet du, mange av oss som har med oss en hel sekk slipper andre foran oss i køen. 

De har jeg til gode å møte. Er ikke ts

Anonymkode: 3f8e7...e1e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal aldri pante flasker på lørdager. Da kommer blakke alkiser, blakke studenter og single partyglade menn. Alle med fryktelig mye pant😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ts. Er veldig irriterende å bli stående bak noen som skal tømme en hel søppelsekk med tomflasker. 

Anonymkode: 04094...1d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, DENNE historien tror jeg ikke NOE på. Det er ikke pant på ølflasker.

Anonymkode: 4adcb...bfc

Er nok ølbokser :) Jeg sier og at tomflaskene skal ut, men det er like mye bokser som flasker. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk driver jo og samler inn for andre folk, og da blir det jo fort mengder.  Jeg synes det er bedre at en person panter for 10 andre mennesker enn at de samme 10 står foran meg i køen. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Om du møter på dette ofte, har du tenkt på at det i sum blir like mye pant om Ole går ofte? Like ok å treffe på én med stor sekk enn ti med små? 

Anonymkode: eb2ee...426

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, DENNE historien tror jeg ikke NOE på. Det er ikke pant på ølflasker.

Anonymkode: 4adcb...bfc

Haha hva tror du egentlig? 3 kr per boks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det går an å pante oftere

Hender det du går i butikken kun for å pante? - Ikke? 

Nei, altså, noen går jo ikke i butikken hver eneste dag, noen hadde selskap/fest i går, osv... 

OG om du gjør litt matte på det, så tenker jeg at du kommer frem til at det faktisk er mindre bry med en person som panter mye, enn mange personer som panter lite 🤪

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotosyntesen skrev (2 minutter siden):

Du skal aldri pante flasker på lørdager. Da kommer blakke alkiser, blakke studenter og single partyglade menn. Alle med fryktelig mye pant😂

Pantet i dag og panter som regel lørdager, da vi handler den dagen. Aldri opplevd  blakke alkiser, blakke studenter og single partyglade menn. I dag var det en ung gutt og faren som hadde to sekker med flasker. Far begynte å handle, så da var den andre automaten ledig. De kunne ha pantet begge to, og dermed tatt begge automatene, men det gjorde de ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg hater de svære sekkene selv, men så er vi en stor familie, med sønner og en mann som drikker mengder brus og øl. Jeg har insistert på at tomflasker skal UT av huset fortest mulig, og da havner de i en sekk i garasjen. Som jeg ender med å må tømme selv når den er sprengfull!!! Gah!!!! Har forsøkt å legge ned veto på å dra inn flasker av noe som helst slag i dette huset, jeg kaster de snart på sjøen eller tenner bål i hagen!

Anonymkode: 70825...391

Pant, putt pengene i egen lomme og kos deg med en fin slump penger ett par ganger i året. Kjøp den kjolen, den veska eller noe annet du egentlig ikke så deg råd til. Det ville jeg gjort. 😀

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tomgods går i søpla for meg, for mye mas med panting.

Anonymkode: f17bb...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man dårlig tid så lar man flaskene stå til en annen dag tenker jeg og skal faktisk i løpet av uka ha med min store sekk til nærbutikken, men jeg velger å dra dit når de åpner klokka syv og da er det ikke kø ved automaten. Trekk pusten og ikke vær så lett irritert.  :) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke handle først da så får den som har mye å pante få pantet ferdig. Er vel ikke slik at det er 10 stk i kø med en søppelpose hver?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Hvorfor skal jeg slippe deg frem i køen?Har du det så travelt må du møte opp når butikken åpner. Først i køen får først pantet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...