Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke heller installere disse nye maskinene, der du tømmer hele posen på en gang, i flere butikker? Det er mye mer effektivt og enkelt å pante slik. Ellers er det en del idrettslag som tjener penger ved å samle flasker, og da er det jo upraktisk å fordele pantingen på mange dager. 

Anonymkode: ad8f9...e55

Det handler vel om plasskapasitet og kostnad for småbutikker rundt omkring når det gjelder å skaffe de nye maskinene.. Men blir vel rimeligere og mer tilpassa etterhvert. 

Anonymkode: cacb1...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg lever ikke for å tilfredsstille andre jeg. Jeg gjør det som er best for meg selv . Jeg har ikke energi til å innom å pante etter jobb så da samler jeg opp og tar en sekk på kveldstid på en fridag. Du gjør garantert ting som irriterer andre du og, hvis du ikke er helt feilfri da? Haha, tulla, ingen er helt feilfri! 

Det gjør jeg helt sikkert, men jeg forsøker å gjøre noe med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nordmenn er svært enkle.

Tipper det for noen føles litt som å vinne noe. Og jo mer pant, dess større "gevinst" :fnise:

Enten det er en fysisk seddel eller fratrekk på handlekvittering, så er det nok litt dopamin/belønning i det hele :nikke: 

Vi skal være glad for hver flaske som ikke ender i søpla! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (22 timer siden):

Det gjør jeg helt sikkert, men jeg forsøker å gjøre noe med dem. 

Ja men ikke på bekostning av det som passer meg best. Prøver å please meg selv først 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja men ikke på bekostning av det som passer meg best. Prøver å please meg selv først 

Ja, og akkurat det er vel ikke så uvanlig. Tror de fleste mennesker er sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstod det er de blakk og kanskje litt spenning i hverdagen. Ooo, hvor mye pant får jeg denne gangen?  

Og så skryter de om den enorme pantegevinsten etterpå. Noe å prate om. 

Anonymkode: 69dfe...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså… hvis alle panter oftere, vil ikke da køen bli lenger (men alle ha færre flasker)? Jeg mener, hvis alle gjør det hver gang de er på butikken. 

Anonymkode: 305ae...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Jeg bor ikke i rimelig  gangavstand til en butikk. Jeg har ikke bil, og jeg drasser ikke med meg panten grytidlig om morgenen på bussen for så å pante på vei hjem fra jobb. Og jeg tar heller ikke bussen om kvelden igjen ens ærend for å pante, for bussen har få avganger etter kl. 17. En gang i måneden leier jeg bil i bilkollektiv og får unna alle større ærender og innkjøp, og jeg tar da med meg søppelsekken med pant.

Jeg gjør det ikke sånn for å irritere noen.

Anonymkode: 61194...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...