Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 hours ago, AnonymBruker said:

Driter du bare i gjenvinning eller kjøper du aldri brus/øl/saft?

Anonymkode: 993e4...0b7

Er ikke noe som heter gjenvinning her hvor jeg bor, og finnes ingen panteordninger.

Anonymkode: 9a786...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått med meg at folk hater at jeg panter store sekekr. Så nå kaster jeg bare flaskene i container.

Jeg har aldri pantet flasker for småkronene man får. Jeg har gjort det fordi jeg har blitt fortalt at jeg må. Men når jeg opplever at folk ikke liker at jeg panter så kaster jeg dem heller i søpla. Komfortabelt for meg, og komfortabelt for andre som slipper at jeg panter. En vinn-vinn situasjon for oss alle.

Anonymkode: d69ec...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er sjukt irriterende å stå bak søppelsekkpanterne - når de endelig er ferdige, og jeg kan begynne å pante mitt uler gjerne alarmen etter 3 flasker at automaten er full og posen bak må tømmes…grr - gjett hvem som må på leiting etter en butikkansatt da, ikke søppelsekkpanteren iallfall.

Og ja, jeg har det sååå travelt - gidder ikke kaste bort masse tid på å vente på all shiten du må dra opp fra sekken.

Anonymkode: 54f2b...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Dette er et I-lands problem.

Anonymkode: b59c6...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til småsteder med en pante maskin er jeg helt enig, er det to maskiner så står man i kø til den ene så andre kan bruke til småpanting på den andre. Ellers finnes det nå flere og flere sånne tromler man bare kan tømme en sekk med pant, dra dit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catbert skrev (På 19.2.2023 den 20.28):

Hvordan klarer du å samle opp då mange flasker når du har så lite tid? 

Ikke meg du siterer, men her har vi hatt fult kjør med barn som har kommet hjem på sommerferie, med svigerbarn og det som hører til. 
Har vel vært konstant 6 personer her. 
Vi har vært på turer, og hatt med iste og sånt i bokser. 
Panta i forrige uke, full sekk igjen i går. 

Anonymkode: f32d0...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.38):

Altså, dette må folk få bestemme selv. Ingen av delene er rett eller galt, finnes ingen regler for dette. 

Anonymkode: c56d8...760

Ja, folk bestemmer selv og det gjør de jo. Men det er jo ikke akkurat så hensynsfullt mot andre når de står og tar opp pantemaskinen i en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å pantet 4 fulle sekker her for noen uker siden. Men det var for jobben da. Ytterst sjelden vi har tid til at en ansatt gjør dette, så da hoper det seg opp en god stund. Idrettslaget her har også hatt innsamlinger...
Så før du kjefter og smeller og tenker at alle er egoister så finnes det mange grunner bak... Og uansett, det er opp til hver enkelt hvor ofte og mye man panter.

Anonymkode: 6d31f...e28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men det er så digg å få en stooor sum på pantelappen!! Vi sparer panten slik at vi kan ha noe nødpenger en mnd det skulle dukke opp noe uventet behov eller lignende. Og vet du hva det beste med å ha med mye er? Av og til kommer noen med en liten pose pant, også gidder de ikke å vente og gir meg panten sin!!! Fantastisk 🥳

Anonymkode: c56d8...760

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panter alltid sekker, elsker at det blir en god sum så slenger jeg de på bøssa. Smart å ha litt kontanter når tenna ramler ut, bursdager, folk på døra osv :) 
Jeg slipper ikke alltid forbi, men noen ganger. Skal jeg slippe forbi alle som handler mindre enn meg i køen blir jo jeg aldri ferdig, det gjelder det samme med pant. 
Hvorfor er det så ille å vente på at noen har pantet ferdig? Er det like ille å vente på en som har full handlekurv også? Må vi også slutte å storhandle? 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et problem. Jeg samler selv flaskene i en søppelsekk og tar den med meg på butikken når den er full. Hvorfor? Fordi jeg gidder ikke å pante kun en liten pose om gangen. Samler jeg i en stor sekk, så blir det fort et par hundre kroner og da kan jeg bruke den panten til å trekke 200 kroner eller mer fra storhandelen (panter vel en gang i måneden cirka). Pluss at det er 2 maskiner til pant og da kan de med lite pant bruke en, mens vi med mye pant kan bruke den andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med jeg flasker fortløpende og panter de. Legger de tomme flaskene i handlenett som skal med på butikken, da glemmer jeg de ikke av. det er drittkjedelig å pante masse en gang, da tar jeg helle ofte men kortere tid. Men om det er noen med sekker foran meg, da tas panten en annen gang! 

Anonymkode: 77d75...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.55):

Tomgods går i søpla for meg, for mye mas med panting.

Anonymkode: f17bb...87f

Da har du får god råd!

Anonymkode: 32ae3...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heftig

Panter 2-3 ganger i året og da er det svære søppelsekker med pant. Bryr meg ikke om hva du mener.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine flasker er krise penger. Jeg har ikke så god råd. Så de flaskene ligger enten i påvente på pengekrise. Eller at det er så fult at jeg ikke har plass. Så jeg føler ingen dårlig samvittighet for det. Beklager at du må vente. Men sån. Er det jo bare

Anonymkode: 324d3...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.45):

Nei, DENNE historien tror jeg ikke NOE på. Det er ikke pant på ølflasker.

Anonymkode: 4adcb...bfc

Nå pirker du bare. Tomgods, pant, dvs bokser og flasker. De skal jo samme vei.  Ikke så nøye hva man kaller det.   Jeg drasset også på sekker til butikken før, da vi var flere hjemme. Kjedelig oppgave.

Anonymkode: fba44...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leverte ofte en sekk av gangen tidligere men nå har jeg blitt flinkere til å ta meg når jeg handler, blir sjelden flasker for mer enn 70-80 kroner. Har en del svenskeflasker jeg må bli kvitt da, har hatt dem siden før pandemien, nå er det 7 av de store sekkene på 140 liter så jeg får ikke med mer enn 2 sekker i bilen på hver tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg panter en gang i året. Samler opp flasker og bokser igjennom året og panter de rett før jul🙂 Blir ofte 2000-3000 ekstra til å bruke i julen det 🙂

Anonymkode: 0b148...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Hvorfor ikke heller installere disse nye maskinene, der du tømmer hele posen på en gang, i flere butikker? Det er mye mer effektivt og enkelt å pante slik. Ellers er det en del idrettslag som tjener penger ved å samle flasker, og da er det jo upraktisk å fordele pantingen på mange dager. 

Anonymkode: ad8f9...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (13 timer siden):

Ja, folk bestemmer selv og det gjør de jo. Men det er jo ikke akkurat så hensynsfullt mot andre når de står og tar opp pantemaskinen i en halvtime.

Jeg lever ikke for å tilfredsstille andre jeg. Jeg gjør det som er best for meg selv . Jeg har ikke energi til å innom å pante etter jobb så da samler jeg opp og tar en sekk på kveldstid på en fridag. Du gjør garantert ting som irriterer andre du og, hvis du ikke er helt feilfri da? Haha, tulla, ingen er helt feilfri! 

Anonymkode: cacb1...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...