Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Jeg er en av de som venter med å pante til jeg har en stor sekk full med flasker. Fordi det er praktisk å slippe å drasse rundt med en og en flaske. Og da monner det også å pante, du kan handle noe mer enn en tyggis for beløpet, og det blir "gratis". I tillegg blir idrettslag veldig glade dersom de har innsamling i riktig øyeblikk. Det er aldri kø der jeg panter, det er i tillegg to automater. Så jeg skjønner ikke hva du hisser deg opp for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 13.38):

Bor utenfor Drammen og de jeg vet om i mitt område som har den typen pantemaskin er:

Coop Obs! i Krokstadelva
Kiwi XL på Åssiden
Kiwi XL på Strømsø senter
Coop Extra på Slependen

Utrolig kjekt å kunne helle panten rett i maskinen, lukke luka og maskinen gjør jobben. Jeg har ofte 2-3 søppelsekker når jeg panter og det tar ikke mange minuttene  på en sånn pantemaskin.

Ellers kan du sjekke ut Tomras hjemmeside, der har de en oversikt over hvilke butikker som har disse pandteautomatene

https://r1.tomra.com/no/#store-locator

Anonymkode: 7b28e...e41

I min by er det Coop obs som har en slik. Alle i byen tar med 1-3 søppelsekker dit 😂. Vi drar dit ved åpningtider for da er ikke køen så lang. Kommer du i rushtiden går køen helt ut på parkeringsplassen (og det krever en stor u-sving og minst 50 meter). 

Men jeg har alltid god tid når jeg skal pante. Gidder ikke å irritere meg over småting. Mye hyggeligere å få en pantelapp med litt ordentlig sum og ikke bare 20-30kr også. 

Anonymkode: 978d4...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Pleier nå alltid å samle opp mange sekker med pant slik at jeg har penger ut måneden til når kontoen er tom

Anonymkode: 62f8b...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi det er ryddigere å samle opp sekker enn mange poser. Glemmer alltid å ta med når posen er tom så.

Anonymkode: cacb1...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Herregud så mye vi har å sutre for i dette landet, hvis dette virkelig er ditt største problem så gi bort tomgodset til et lokalt idrettslag!!! Jeg gidder ikke pante ofte da det er det verste jeg gjør, så hvis jeg først må gjøre det så skjer ikke det før det har samla seg opp noen sekker. Håper du står bak meg neste gang, da skal jeg bruke ekstra lang tid......for makan til sutring for verdens minste problem.

Anonymkode: 52af2...949

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke pantet ei flaske på over 10 år, så denne tråden ble en slags "blast from the past" ... 😂

Anonymkode: 9a786...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare OBS som har en slik maskin, og der kommer folk langveisfra med sekkene sine så det er alltid kø. Heldigvis er det mange andre matbutikker i nærheten der man kan pante uten kø, så jeg drar dit i stedet.

Anonymkode: 24c5d...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pleier nå alltid å samle opp mange sekker med pant slik at jeg har penger ut måneden til når kontoen er tom

Anonymkode: 62f8b...fce

Finner du panten ute eller kjøper du brusen selv? Hvis du kjøper det selv kan det være lurt å droppe brus slik at du ikke er tom på kontoen i slutten av måneden. 

Anonymkode: 50620...ece

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte store poser selv,men jeg avbryter alltid egen panting når folk kommer med småposer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panter alltid sekker. Kiwi har maskin som man tømmer hele sekken inni. Fort og enkelt. Sjelden det er kø når jeg er der. De har 2 vanlige pantemaskiner i tillegg. 

Anonymkode: 53382...e7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panter sekkene mine der man heller de inn i maskin :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣

Anonymkode: 8d244...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Gammel tråd men bortsett fra det RYK & REIS langstrakt til helvette!...Trenger ingen til å fortelle meg hvor mye jeg skal pante i gangen.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har ikke pantet ei flaske på over 10 år, så denne tråden ble en slags "blast from the past" ... 😂

Anonymkode: 9a786...ef7

Driter du bare i gjenvinning eller kjøper du aldri brus/øl/saft?

Anonymkode: 993e4...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 10.33):

Vi storhandler slik at vi slipper x antall turer på butikken.

Vi må selvsagt innom i blant for å fylle på med ting som ikke holder lenge, men da er det på vei hjem fra jobb og barnehage, og vi kjører ikke innom hjemmet for å hente litt pant da.

Glemmer vi posen med pant på en storhandel så har det hopet seg opp litt til neste handel, men det er jo begrenset hvor lang tid det tar å pante. Selv en sekk eller to går ganske fort, man står jo ikke en halvtime i kø av den grunn akkurat.

Har ingen planer om å stikke innom butikken oftere enn vi har behov for kun for å pante litt og litt om gangen. Hvis du selv har med pant så bør du jo dra på butikken en tid hvor du har tid til å vente litt du også🙃

Anonymkode: 33eeb...4e4

Legg det opp slik at dere kjører innom hjemmet for å hente panten.

Anonymkode: 551c9...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så kjedelig å pante at når jeg først gjør det liker jeg at det ender med et skikkelig beløp. 30,- nå og da er liksom ingenting, men når det kommer opp i  400-500,- er det litt mer verdt å gå bort til den maskinen

Anonymkode: 56716...8dd

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Skjerp deg 'a. Så busy er du ikke. Tar like lang tid å vente på de med fulle handlevogner i kassa også, skal vi innføre restriksjoner?

Anonymkode: 65423...690

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Finner du panten ute eller kjøper du brusen selv? Hvis du kjøper det selv kan det være lurt å droppe brus slik at du ikke er tom på kontoen i slutten av måneden. 

Anonymkode: 50620...ece

Samler nå over tid så er det nå alltids noen som kommer på besøk som setter i gjen panten sin vis de har hatt noe å drikke med seg så tar jeg nå alt til en annen også som ikke gidder å pante for han ikke ser poenget  med det siden han har god inntekt 🙈😂😂

Anonymkode: 62f8b...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

nettopp ...idag gav jeg faen i å pante 6 halvliterbokser pga en som stod med 2 svære blanke søppelsekker med bokser...jævlig lite hensynsfull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...