Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om det plager folk at jeg panter sjeldent og dermed har med mye så skal jeg jaggu meg pante enda lengre om gangen. 

Av alle ting å få krøll på trusene sine av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.40):

Det kan jeg skrive under på at de ikke gjør. Jada, jeg skjønner at det hoper seg opp, men om man kommer med fire stappfulle svartsekker så går det kanskje an å være litt grei og slippe fram de to som har bare en halvfull pose hver? Kjøre samme greia som i kassakøen: Har man en full handlevogn, går det an å slippe fram de som bare har et par ting.

Anonymkode: d4c26...36e

Vel og greit å slippe frem de som "bare" har en pose med pant, eller bare noen få varer. Men man blir jo aldri ferdig selv om man skal slippe forbi alle andre som bare har noen få ting. Jeg stod der først, også kan andre stå i kø.

Har alle i Norge blitt så utålmodige at en ikke klarer å vente på tur? Jeg slipper selvfølgelig en person fram i køen om jeg ser det er lite folk ellers i butikken, men om jeg først står der med min svære handlekurv eller 3 søppelsekker så vil jeg gjerne få gjort meg ferdig så jeg kan komme meg fortest mulig ut selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk,og hører folk si jeg har så dårlig tid,vis folk har så forbanna dårlig tid til alt..så drit i handle/pante da.

Anonymkode: 7c925...877

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Er du irritert på dem som handler mye også? Om du slutter irritere deg over slike ting, kan det være du faktisk får et bedre liv 👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.38):

Da må jeg spørre, siden jeg ikke bor i Norge, har dere ikke pantemaskiner hvor en slipper å legge inn en og en flaske/boks? Men bare tømme hele poser/søppelsekker med all pant rett i maskina? 

Anonymkode: 6e2a2...a63

Det har vi på noen butikker. En Coop obs i nærheten her vi bort har det, og den bruker vi flittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså dette er også ganske irriterende. For den som kommer der med sine to små poser sender ett blikk og en stemning om at de er bedre enn deg som har en søppelsekk eller to.

Du aner ingenting om andre sin situasjon. Blir så provosert av dette at du må ha ett j…. Lett liv. Hva får deg til å tro at noen kan legge opp livet og pante sin akkurat som deg? 
hva vet du om det er samlet inn for å få råd til mat eller annet.

Hva vet du????

skal den som står det forklare seg til deg mener du?

vi F.eks har liten bil, med ett funksjonshemmet barn, med rullestol, barnestoler osv i. Vi har ikke plass til pant også. Samt. At livet vår gir oss ikke tid til å pante ofte. Og når vi panter panter vi en stor trommel på Coop ovs. Setter pengene inn på trivsel konto. 
store beløp blir brukt mye mere nyttig enn små beløp her og der.

folk må få velge selv, så får de «perfekte» gå i seg selv. For posen din kan vel ligge til neste gang om du har så dårlig tid?

Anonymkode: d9f48...efa

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får maten levert fra Oda og må derfor dra til fysisk butikk ens ærend for å pante. Men jeg velger alltid den matbutikken som har to maskiner. 

Anonymkode: e2b30...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha med deg pant når du har det travelt. Problem løst. 

Anonymkode: 978d4...0f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange folk er LAT, først og fremst: de samler tomflasker til det er plagsomt pga plassmangel hjemme. Deres siste tanke er at de plager andre med latskapen sin når de okkuperer pantemaskinen, jevnlig. 

Anonymkode: 21989...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å stå å grise med den pante-automaten når Oda panter for deg?

Anonymkode: 48882...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi får maten levert fra Oda og må derfor dra til fysisk butikk ens ærend for å pante. Men jeg velger alltid den matbutikken som har to maskiner. 

Anonymkode: e2b30...50a

Du vet at Oda tar med panten også?

Anonymkode: 48882...2f5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ok at folk drar med seg en hel bossekk - dersom de slipper folk til imellom, og ikke insisterer på å pante hele sekken mens det står folk i kø i et kvarter bak dem med en liten pose flasker. 

Anonymkode: a27a5...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt ok at folk drar med seg en hel bossekk - dersom de slipper folk til imellom, og ikke insisterer på å pante hele sekken mens det står folk i kø i et kvarter bak dem med en liten pose flasker. 

Anonymkode: a27a5...f4b

jeg synes egentlig at det er helt ok at folk får gjøre seg ferdige og, selv om de har med en bossekk. Det tar virkelig ikke SÅ lang tid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Jeg tenker alltid at de som kommer med to og tre flasker til pant er gjerrige. Må liksom spe på med noen flasker for å ha råd å betale…. Her i huset tar yngstesønnen seg av panten og pengene går til ting han sparer til. Synes det er en fin måte å lære barn å spare på, pluss at han må «jobbe» litt for pengene. 

Anonymkode: 141ee...ee9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er noe av det særeste jeg har lest på lenge🤣 ikke alle som syns det er best å dra å pante ukentlig, de fleste har da bedre ting å gjøre enn å måtte tenke på å pante heletiden.. men ville definitivt sluppet noen med noen få flasker forran.

Anonymkode: d12f4...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle matbutikker har panteautomater. Du kan gå et annet sted. Hva er problemet? 

Anonymkode: 820a2...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å pante store kvantum, da kan man enkelt bruke pantepengene på en hel middag enn sånne småsummer ellers. Prøver å dra på et tidspunkt med mindre mennesker for å ta hensyn!

men syns absolutt ikke det er noe man kan irritere seg så veldig over. Får være takknemlige for at man faktisk panter enn at det havner andre steder tenker jeg..!

Anonymkode: 0a8d6...84c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker alltid at de som kommer med to og tre flasker til pant er gjerrige. Må liksom spe på med noen flasker for å ha råd å betale…. Her i huset tar yngstesønnen seg av panten og pengene går til ting han sparer til. Synes det er en fin måte å lære barn å spare på, pluss at han må «jobbe» litt for pengene. 

Anonymkode: 141ee...ee9

Tror du på det der? 😅 panter jeg kun et par flasker så er det gjerne fordi de har ligget i bilen å jeg tilfeldigvis husker å ta de med inn i butikken. 

Anonymkode: d7d94...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...