Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud for en teit ting å irritere seg over, og for en liten evne til å se at folk sin situasjon kan være forskjellig. 

Jeg f.eks har ikke bil, så når jeg får låne en bil til butikken så benytter jeg selvfølgelig sjansen til å ta med all panten, og da blir det fort en del. 

Anonymkode: e50c1...cfc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 20.30):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

Herregud ! Blir du lett krenket også kansje??

Anonymkode: a48a5...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (På 1.8.2021 den 0.12):

Ikke to ganger i året. Alt over en bærepose viser mangel på struktur. Mangelen øker med mengden.

Det skjer ikke noe magisk med tomgodset bak psntemaskinen. Det kan like gjerne resirkuleres gjennom ordinært avfall. Nytteverdien er 100% lik.

Mangel på struktur? 😂 Den gangen jeg bodde 12 min unna butikken uten bil pantet jeg gjerne 4-5 bæreposer samtidig. Handlet på vei hjem fra skolen og orket ikke turen ens ærend for å pante veldig ofte. Det vi jeg kalle mer logisk enn ustrukturert.

For min del er det heller konsumet til folk som gir meg litt bakoversveis. Nå som jeg bor alene tar det meg ca 1 måned å fylle 1 bærepose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert90 skrev (På 14.2.2023 den 10.19):

Pantepenger er sparepenger for min del. Når jeg panter så er det for å spare disse pengene til større formål, akuratt nå er det en reise som er formålet. Jeg panter alltid i store sekker fordi dette gir meg mer motivasjon i sparingen, når jeg ser hvor mye dette faktisk kan bli. Når jeg går forbi forlatte flasker på gaten så plukker jeg de opp og tar det med meg. Mange ser på en flaske som «BARE» 2 eller 3 kroner men jeg ser på det som de enkleste pengene jeg kan tjene. De pengene trenger jeg ikke å gjøre noe annet for enn å bare plukke de opp. Bare 2 eller 3 kroner blir fort til 500 lapper. Så kunne jeg selvsagt ha pantet oftere, men det gir rett og slett ikke den samme motivasjonen som å pante hele sekker. 

Og hugs: jo mer du drikker av øl, brus og energidrikk jo mer sparer du.. 

Anonymkode: 39317...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Jeg går alltid på butikken på vei hjem fra jobb, så nei, det går ikke an å ta med seg oftere. Panten oppbevarer jeg i uteboden så det flyter ikke over, og stor-panter når det passer meg. Slipper forbi dersom det er folk bak meg som tolmodig venter på sin tur. Hadde det vært en surpomp som deg bak meg hadde jeg sannsynligvis brukt lenger tid 😛

Anonymkode: 3c716...ff2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hugs: jo mer du drikker av øl, brus og energidrikk jo mer sparer du.. 

Anonymkode: 39317...996

Jo mer du gir faen og slenger fra deg boksene dine, jo mer sparer jeg ja 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg samler opp pant i sekker. Når det er 5 fulle sekker så panter jeg. Det er ikke plass til flere sekker i bilen min. Jeg bruker en automat hvor hele sekken tømmes i. Det går veldig fort å pante 5 sekker da. Før de fikk denne nye automaten, så slapp jeg andre til så de slapp å vente på meg.

Det blir mye penger kår det pantes 5 sekker og de setter jeg rett på sparing.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Odyssinous said:

Hundre prosent enig. Selv panter jeg en gang i uken og det blir ca 15 kr. Og da er det selvfølgelig ekstremt irriterende om det står en jævel med tre fire søppelsekker og planter flasker for 6000 kr.

Løsningen er at jeg drar i butikken lørdag morgen før folk har stått opp.

Om alle tre fire søppelsekker-jævlene kom oftere så ville det vært lengre kø hver gang du pantet. Totaltiden med venting blir den samme eller faktisk litt lenger når folk panter ofte. Rart at det er så vanskelig å forstå.

Anonymkode: 8beac...a5b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det totale antallet flasker som skal pantes er konstant, så blir det vel ikke mer eller mindre kø av at folk går flere eller færre ganger. Hvis alle skal gå ofte, men med færre flasker, så blir resultatet bare at du kommer bak 50 personer med 10 flasker hver, istedet for 10 personer med 50 flasker hver. Men resultatet i antall minutter i kø er jo det samme.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg opplever at noen står med søppelsekker med pant så putter jeg bare posen i vogna. Når jeg har handlet er stort sett de med søppelsekkene borte, så da panter jeg mitt. Trykker alltid på pantelotteri, så trenger ikke å gå bort til kassa igjen for å få pengene. Det at noen bruker store søppelsekker er virkelig ikke et så stort problem at jeg gidder å bruke tid på å irritere meg over det. 

Anonymkode: d7d94...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi sparer opp så det blir litt penger i panten og betaler det vi skal ha for de pengene. Rett og slett. Veldig normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 så morsomt at det faktisk er mulig å irritere seg over noe sånt. Reis å pant akkurat når butikken åpner så slipper du sikkert kø 🤭

Anonymkode: c9030...09e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/31/2021 at 8:30 PM, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke egoistisk! Det som er egoistisk (og dumt) er å kaste flaskene i søpla eller på gata. Og la være å pante. Det er egoistisk! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.. folk må få bestemme selv. hva hvis jeg panter i bedriftsammenheng da? Hvor det f.eks fort blir 5-6 søppelsekker om gangen.. skal jeg da avbryte arbeidet flere ganger i mnd bare for å slippe å irritere deg? Det er alt annet enn effektivt, og ville blitt et enormt irritasjonsmoment for meg igjen. Jeg avbryter pantingen når det kommer folk bak som har mye mindre og ingen andre automater er ledig, det er vanlig folkeskikk og er ganske sikker på de aller fleste gjør det. Enig i det mange skriver om at da burde du selv pante på tider hvor det er få på butikken hvis det plager deg så mye. Husk at du ikke kan styre hva andre gjør, bare din egen reaksjon. 🙂

Anonymkode: 60dcf...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er de små ting som engasjerer her på KG. 11 sider om panting av flasker. 

Artig :)

Anonymkode: 52198...b97

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en latterlig ting å irritere seg over. Blir du sur når du kommer bak noen med en stapp full kurv med varer i kassa og eller?

Anonymkode: e81fb...4db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som blir så irriterte når dere havner i kø bak en "storpanter"- hvordan reagerer dere når dere havner i kø bak "storhandlere" som handler så mye av gangen at handlevogna buler?

Like sur for det?

Eller når du tror kunden forran deg endelig er ferdig, men så hører du plutselig at de skal ha lottokuponger eller lodd?

Ingen er glad i stå i kø, men det er nu en del av å bo blant andre mennesker.

Og dere som aldri har pant for mere enn 15-20 kroner har vel da heller aldri en orntlig fest, stort selskap eller panter for ei forening eller en arbeidsplass?

Folk panter selvfølgelig når det passer dem, så om noen vil moralisere over brusinntak, økonomi eller "mangel på struktur", så får de nå bare forsure sin egne liv uten å plage andre.

Jeg panter ikke store mengder så ofte, men etter fest eller på vegne av ei forening kan det bli flere sekker. Har ikke dårlig samvittighet for det.

Endret av Sydvesta Orkana
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi her flyttes tomgods ut i garasjen når vi går til bilen, men siden vi handler på vei hjem og ikke vil ha tomflasker løst i bagasjerommet får de samle seg til det blir en del.  Vi har gjort avtale med 12-åringen om at all pant blir lommepenger, men har ikke lyst til å drasse med flasker uten bil så 12-åringen panter mens vi lørdagshandler når behovet for mer lommepenger er der…,

Din tid kan ikke være så viktig at du ikke kan vente.

Anonymkode: 41dd3...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...