Gå til innhold

Hvorfor MÅ folk dra med seg digre søppelsekker med pant på butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Anonymkode: 0b4ce...22b

• Liker 43
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater de svære sekkene selv, men så er vi en stor familie, med sønner og en mann som drikker mengder brus og øl. Jeg har insistert på at tomflasker skal UT av huset fortest mulig, og da havner de i en sekk i garasjen. Som jeg ender med å må tømme selv når den er sprengfull!!! Gah!!!! Har forsøkt å legge ned veto på å dra inn flasker av noe som helst slag i dette huset, jeg kaster de snart på sjøen eller tenner bål i hagen!

Anonymkode: 70825...391

• Liker 18
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det så vanskelig å pante oftere? Hater å gå inn på butikken og bare skulle pante litt så står det to-tre folk der med flere poser og søppelsekker med pant. Tenker ikke folk på at det er andre folk som også skal bli kvitt panten? Klarer de ikke å ta med litt pant oftere istedenfor å vente til det flyter over med bokser og flasker? Tenker de ikke på at noen kan ha det travelt? Faen så irriterende det er!! Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg. Egoistisk synes jeg.. Det går an å pante oftere! 

Enig med deg :klem:

Anonymkode: 8ff69...f6e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Panta tre fulle sekker i går, bare fordi jeg hadde glemt det så lenge. 

Har dessverre ingen god unnskyldning utover det. Sto bak en annen med to sekker, men jeg panter ikke når jeg har det travelt da, så det gikk fint. 

Anonymkode: bfd0d...8d8

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hater de svære sekkene selv, men så er vi en stor familie, med sønner og en mann som drikker mengder brus og øl. Jeg har insistert på at tomflasker skal UT av huset fortest mulig, og da havner de i en sekk i garasjen. Som jeg ender med å må tømme selv når den er sprengfull!!! Gah!!!! Har forsøkt å legge ned veto på å dra inn flasker av noe som helst slag i dette huset, jeg kaster de snart på sjøen eller tenner bål i hagen!

Håper du i det minste beholder pantepengene og kjøper noe fint til deg selv! ❤️

Anonymkode: af62f...3af

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bare å legge fra seg tomflaskene og så kommer det noen tiggere og panter dem for deg.

Anonymkode: 5958a...a73

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg spørre, siden jeg ikke bor i Norge, har dere ikke pantemaskiner hvor en slipper å legge inn en og en flaske/boks? Men bare tømme hele poser/søppelsekker med all pant rett i maskina? 

Anonymkode: 6e2a2...a63

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må jeg spørre, siden jeg ikke bor i Norge, har dere ikke pantemaskiner hvor en slipper å legge inn en og en flaske/boks? Men bare tømme hele poser/søppelsekker med all pant rett i maskina? 

Jo, men det er ytterst få butikker som har denne ordningen, dessverre. 

Anonymkode: bfd0d...8d8

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Joda, det er noen av dem, der jeg bodde før hadde nærmeste butikken det. Men stort sett er det sånn en og en-automat.

Jeg pleier alltid å vente til jeg har en stor sekk, og det kommer jeg til å fortsette med. Hvorfor? Kanskje bare for å irritere.

Anonymkode: 2a934...667

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tro heller ikke at de slipper deg foran i køen fordi de har med mindre pant enn deg.

Det kan jeg skrive under på at de ikke gjør. Jada, jeg skjønner at det hoper seg opp, men om man kommer med fire stappfulle svartsekker så går det kanskje an å være litt grei og slippe fram de to som har bare en halvfull pose hver? Kjøre samme greia som i kassakøen: Har man en full handlevogn, går det an å slippe fram de som bare har et par ting.

Anonymkode: d4c26...36e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg kan forstå at det er irriterende, men folk har da lov til å pante når de selv vil. Jeg pleier noen ganger å pante mange flasker samtidig, men hvis jeg ser at noen bare har noen få flasker så avslutter jeg min panting, altså trykker på knappen for å få ut pante lappen, før jeg gir de plass slik at de kan panta sine få flasker, før jeg fullfører min egen panting.

Endret av CrystalGold
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts vet du, mange av oss som har med oss en hel sekk slipper andre foran oss i køen. 

• Liker 26
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt folk irriterer seg over.. 🙄 Det vanligste er vel å samle opp litt flakser før man panter. 
Er dette verre enn å står kø for å betale for varene i butikken for eksempel? 
Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 62d3e...64a

• Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol hva man irritere seg over! Vi har en søppelsekk til tomflasker. Fyller opp hvertfall tre slike før vi panter! 

Anonymkode: 30ea1...8dc

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, j*** irriterende. Må folk drikke så mye brus, øl og energidrikke lurer jeg på..

Anonymkode: 54f2b...d92

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, DENNE historien tror jeg ikke NOE på. Det er ikke pant på ølflasker.

Anonymkode: 4adcb...bfc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...