AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Hei. Jeg tenkte først at fastlegen skulle søke om fødeplass for meg. Men skal ikke til første svangerskapskontroll før 11+6 og etter å ha lest en del er jeg redd det kan bli for sent. Ønsker Rikshospitalet på førsteplass og Ullevål på andreplass. Er ikke krise om det blir Ullevål. Gikk inn for å se på hvordan man kunne søke om fødeplass selv og da må jeg fylle ut et skjema, printe det ut og så sende det i posten. Ville dere ventet til første svangerskapskontroll? 10+3 nå så kun 1,5 uke til legetimen. Anonymkode: b3193...522
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Nå er det noen år siden jeg gjorde dette, men det har jo ikke blitt mindre trøkk på fødeplass på Riksen. Jeg søkte selv i uke 7-8 ca og fikk plass, de kommenterte at jeg sannsynligvis ikke hadde fått det om jeg ventet på fastlegen. Anonymkode: 4af0c...617
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå er det noen år siden jeg gjorde dette, men det har jo ikke blitt mindre trøkk på fødeplass på Riksen. Jeg søkte selv i uke 7-8 ca og fikk plass, de kommenterte at jeg sannsynligvis ikke hadde fått det om jeg ventet på fastlegen. Anonymkode: 4af0c...617 Måtte du printe ut søknaden og sende den i posten? Hadde vært så mye enklere å søkt digitalt. Anonymkode: b3193...522
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Måtte du printe ut søknaden og sende den i posten? Hadde vært så mye enklere å søkt digitalt. Anonymkode: b3193...522 Litt begge deler. Med første barn sendte jeg epost til [email protected] og det holdt (vedla skjemaet), men da jeg forsøkte det samme med nr to fikk jeg beskjed om at det måtte gå per post. Anonymkode: 4af0c...617
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Litt begge deler. Med første barn sendte jeg epost til [email protected] og det holdt (vedla skjemaet), men da jeg forsøkte det samme med nr to fikk jeg beskjed om at det måtte gå per post. Anonymkode: 4af0c...617 Da prøver jeg meg på å sende en mail i morgen og evt brev mandag Takk for svar Anonymkode: b3193...522
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 Fastlegen søkte for meg - søkte ikke selv. Av forskjellige grunner søkte vi ikke før i uke 13. var nervøs men fikk plass på Ullevål slik jeg ønsket:) Anonymkode: 9086f...b86 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 Jordmor på helsestasjonen i vår bydel ønsket første prat (over video) i uke 6-8, så jeg lot hun søke for meg. Det var nå i våres, og jeg fikk plass på førstevalget (Ullevåll) hvertfall 🙂 men hun nevnte at det var høyt trykk, og litt derfor hun ville ha første prat såpass tidlig slik at hun kunne få inn søknaden så fort som mulig. Så ville helt klart søkt selv eller via Helsestasjonen med en gang om jeg var deg! Lykke til 😊 Anonymkode: 465c9...f77
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jordmor på helsestasjonen i vår bydel ønsket første prat (over video) i uke 6-8, så jeg lot hun søke for meg. Det var nå i våres, og jeg fikk plass på førstevalget (Ullevåll) hvertfall 🙂 men hun nevnte at det var høyt trykk, og litt derfor hun ville ha første prat såpass tidlig slik at hun kunne få inn søknaden så fort som mulig. Så ville helt klart søkt selv eller via Helsestasjonen med en gang om jeg var deg! Lykke til 😊 Anonymkode: 465c9...f77 Jeg fikk ikke time hos helsestasjon og jordmor før i uke 16. Da prøver jeg meg på en søknad via mail i morgen og evt en søknad via posten uken som kommer. Det er ikke så viktig om det blir Ullevål eller Riksen, vil bare ikke få fødeplass på et annet sykehus utenfor Oslo Anonymkode: b3193...522
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 Kan jeg spørre hvorfor dere ønsker enten Riksen/Ullevål fremfor den andre? Skal søke fødeplass selv nå og lurer litt, bor i Oslo Anonymkode: e03d1...6f9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 Det er nok ganske tilfeldig om et sykehus har fullt, som regel er det ikke noe problem å få plass der man ønsker. Og alle sykehus er jo gode, det eneste er vel at noen har litt forskjellige tilbud om smertelindring. Jeg sognet til Ahus, men ønsket Ullevål med første fordi det var lettere å komme seg til og det var null problem å få plass der, jordmor søkte som vanlig på første kontroll. Med andre fødte jeg på Ahus og var mer fornøyd der, fordi har badekar og lystgass 👍 Ei venninne ønsket Ullevål fordi hun ville ha barselhotell, men fikk ikke plass der, fikk i stedet Rikshospitalet som fødeplass, som hun syntes var litt dumt siden mannen ikke fikk sove der. Anonymkode: b4281...2f7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #11 Skrevet 1. august 2021 Tror fastlegen min søkte i uke 10-11 sist (2018) og da fikk jeg plass på Ullevål som jeg ønsket. Til deg som lurte ønsket jeg Ullevål fordi det var nærmest (500 meter) og de hadde barselhotell. Ønsket eget rom med eget bad og mulighet for å ha mannen der 24/7. Utover det var det samesame da jeg har skjønt at hvem du møter på av jordmødre/leger er veldig tilfeldig. Så andres erfaring med tanke på personell hang jeg meg ikke opp i 😅 Anonymkode: 432ee...a52
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #12 Skrevet 1. august 2021 Jeg søkte selv i uke 6/7. Ville føde på Rikshospitalet pga barselavdeling og den gode oppfølgingen man får der. Fikk hjelp til å feste ham rett til puppen ved hver amming, de passet på ham noen timer om natta slik at jeg fikk sove. Og fikk god opplæring i stell og annen oppfølging. Mulig venninna mi var uheldig, men hun fødte på Ullevål omtrent samtidig og hun ble bare overlatt til seg selv på pasienthotellet og hadde en ganske kjip opplevelse der. Anonymkode: 93106...965 1
Minimonsen Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 Fastlegen min søkte for meg, og fikk plass på Ullevål. Fødte nå i April, og om det blir flere er det rett til Ullevål igjen på barsel. Hadde det helt supert der. Sjukt flinke folk som jobba der og fikk knall oppfølging. De er flere ansatte på barsel enn det er på hotellet og de kommer med en gang du ringer i klokka.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #14 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 19.40): Jeg søkte selv i uke 6/7. Ville føde på Rikshospitalet pga barselavdeling og den gode oppfølgingen man får der. Fikk hjelp til å feste ham rett til puppen ved hver amming, de passet på ham noen timer om natta slik at jeg fikk sove. Og fikk god opplæring i stell og annen oppfølging. Mulig venninna mi var uheldig, men hun fødte på Ullevål omtrent samtidig og hun ble bare overlatt til seg selv på pasienthotellet og hadde en ganske kjip opplevelse der. Anonymkode: 93106...965 Fødte på Ullevål og barsel der var noe dritt, men jeg fikk et barn som havnet på nyfødtintensiv og da var Ullevål MYE bedre enn Riksen (etter 2 uker måtte vi flytte til Riksen). Vi som familie fikk en helt annen oppfølging på Ullevål. Skal jeg føde igjen søker jeg plass på Ullevål, ikke F om jeg vil ha et opphold på Riksen igjen De fleste barn er født friske, men man vet aldri. Slike ting kan være greit å vie en tanke. Anonymkode: 49e81...ec8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 Jeg ønsket Ullevål og ba jordmor søke dit. Men ble tiltalt på OUL på riksen.. Har lyst til å føde på Ullevål da det er nærmest og jeg er førstegangsfødende og vil gjerne ha med samboeren min hele tiden. Er det for sent å klage på dette i uke 20 og få byttet til mitt opprinnelige ønske? Anonymkode: 76523...554
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #16 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ønsket Ullevål og ba jordmor søke dit. Men ble tiltalt på OUL på riksen.. Har lyst til å føde på Ullevål da det er nærmest og jeg er førstegangsfødende og vil gjerne ha med samboeren min hele tiden. Er det for sent å klage på dette i uke 20 og få byttet til mitt opprinnelige ønske? Anonymkode: 76523...554 Tilkalt 😅 Anonymkode: 76523...554
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #17 Skrevet 3. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Tilkalt 😅 Anonymkode: 76523...554 Du mener vel tildelt? Du kan alltids søke om å bytte ja Anonymkode: b4281...2f7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Du mener vel tildelt? Du kan alltids søke om å bytte ja Anonymkode: b4281...2f7 Eller innkalt til OUL og tildelt fødeplass blir det 😄 Anonymkode: b4281...2f7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #19 Skrevet 3. august 2021 Noen som vet hvor lang tid det tar å få svar om man søker selv? Eller om lege/jordmor søker Har ikke første kontroll hos lege før om litt over 2 uker (blir vel uke 13 eller sent uke 12 når kontrollen er) så jeg sendte en søknad selv via brev som anvist på nettsidene. Det sto det kunne gå litt fortere om lege/jordmor søkte men sto ikke noe om hvor lenge det var snakk om eller hvor stor forskjell... (Søkte til OUS Ullevål/Riksen med annet sykehus på 3. valg) Anonymkode: e03d1...6f9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #20 Skrevet 3. august 2021 Jeg var på første kontroll i uke 12. Legen søkte om fødeplass på Ullevål, dagen etter fikk jeg brev på helsenorge.no angående OUL og fødeplass på Ullevål. Anonymkode: 51b2d...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå