Gå til innhold

Kan man jobbe over 100% i samme kommune som nyutdannet sykepleier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å søke på 100% stilling på et sykehjem etter endt utdanning. Men jeg har også fått tilbud om vikariat på palliativ avdeling på sykehus i samme kommune. Ønsker ikke fast stilling der, men vil gjerne jobbe ekstra. Kan jeg det når jeg har 100% på sykehjem? Det vil si jobbe helg på sykehuset de ukene jeg har frihelg? Sykehuset og sykehjemmet er underlagt samme kommune om det skal ha noe å si. 

Takk for svar på forhånd.

Anonymkode: ac88f...49b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sykehus er vel statlig helseforetak, og ikke kommunalt, så da går det nok bra. At du skal orke å jobbe over 100% skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: 411c3...e19

AnonymBruker
Skrevet

Sykehus er ikke kommunale så da utløser det ikke overtid og da går det bra 

Anonymkode: e3c01...92b

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er samme arbeidsgiver kan du ikke det nei, 100 % er maks. Men sykehus er stort sett ikke kommunale, men helseforetak? Ha uansett dialog med begge arbeidsgivere om annet arbeid, hviletid mellom vakter er lovpålagt og viktig. 

Anonymkode: a49b4...64a

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke jobbe mer enn 100% i samme kommune om du jobber kommunalt. uavhengig om det er samme foretak. 

Anonymkode: 7a22c...c07

Skrevet

Jeg jobbet 100% på sykehus og fylte opp med vakter kommunalt de dagene jeg hadde fri i mange år, jobbet også endel dobbelt hvor jeg hadde dagvakt et sted og senvakt/hvilende nattevakt andre steder. Utløste ingen overtid da det er statlig og kommunalt. Om det er anbefalt er en annen sak, var slitsomt og hele ungdomstiden og første 5 årene av 20 årene mine gikk bort i jobb. Hadde råd til å kjøpe meg hus alene når jeg var 21 år med lite lån men det sosiale man skal oppleve i den delen av livet ble nedprioritert. Nå som jeg er 31 år med to små barn og 100% stilling skulle jeg ønske jeg jobbet mindre og "levde" mer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sykehus er vel statlig helseforetak, og ikke kommunalt, så da går det nok bra. At du skal orke å jobbe over 100% skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: 411c3...e19

Takk for svar. Jeg er glad i å jobbe og vil så mye på en gang, så da kan jeg kombinere litt. :) Har ikke kjæreste, venner, barn eller noen andre å ta hensyn til så da går det fint. 

MVN90 skrev (16 minutter siden):

Jeg jobbet 100% på sykehus og fylte opp med vakter kommunalt de dagene jeg hadde fri i mange år, jobbet også endel dobbelt hvor jeg hadde dagvakt et sted og senvakt/hvilende nattevakt andre steder. Utløste ingen overtid da det er statlig og kommunalt. Om det er anbefalt er en annen sak, var slitsomt og hele ungdomstiden og første 5 årene av 20 årene mine gikk bort i jobb. Hadde råd til å kjøpe meg hus alene når jeg var 21 år med lite lån men det sosiale man skal oppleve i den delen av livet ble nedprioritert. Nå som jeg er 31 år med to små barn og 100% stilling skulle jeg ønske jeg jobbet mindre og "levde" mer.

Takk for svar. :) Fikk du 100% stilling på sykehus som nyutdannet? Hvilken avd om jeg kan spørre? :) Jeg har ikke barn eller kjæreste eller noe slikt og vil jobbe mye, jeg er glad i å jobbe og vil ha erfaring :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar. Jeg er glad i å jobbe og vil så mye på en gang, så da kan jeg kombinere litt. :) Har ikke kjæreste, venner, barn eller noen andre å ta hensyn til så da går det fint. 

Takk for svar. :) Fikk du 100% stilling på sykehus som nyutdannet? Hvilken avd om jeg kan spørre? :) Jeg har ikke barn eller kjæreste eller noe slikt og vil jobbe mye, jeg er glad i å jobbe og vil ha erfaring :) 

Nei jeg jobbet 100% i vikariat som ble fornyet hver 3 mnd. De laget egentlig bare turnus etter ledige vakter og jeg var fleksibel på hvilke vakter jeg jobbet. Var innen psykiatrien. Jobbet mye helg, netter, helligdager når andre ønsket fri 😉 Jobber nå på sykehjem i 100% stilling, der og hjemmesykepleie er nok stedene det er enklest å få fulle stillinger som nyutdannet 😊

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke jobbe mer enn 100% i samme kommune om du jobber kommunalt. uavhengig om det er samme foretak. 

Anonymkode: 7a22c...c07

Sykehus er ikke kommunale, så selv om det du skriver først stemmer, er det irrelevant for denne tråden.

Anonymkode: 56058...b9c

AnonymBruker
Skrevet
MVN90 skrev (43 minutter siden):

Nei jeg jobbet 100% i vikariat som ble fornyet hver 3 mnd. De laget egentlig bare turnus etter ledige vakter og jeg var fleksibel på hvilke vakter jeg jobbet. Var innen psykiatrien. Jobbet mye helg, netter, helligdager når andre ønsket fri 😉 Jobber nå på sykehjem i 100% stilling, der og hjemmesykepleie er nok stedene det er enklest å få fulle stillinger som nyutdannet 😊

Ok, tusen takk for svar :) Har jobbet mange år som ufaglært på sykehjem så kjenner at jeg ikke orker så mange år med 100% som sykepleier. Har mest lyst til å jobbe på palliativ avdeling, men kunne tenkt meg å prøve meg innad psykiatri også :) Kirurgisk hadde også vært spennende

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 100% fast på sykehus som nyutdannet, i tillegg hadde jeg 15-20% stilling på et sykehjem før jeg etter noen måneder gikk over til ringevikar der. 

Anonymkode: 4203d...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...