BlåSwix Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Hei. Har noen hvite plagg som har fått et gulskjær i kragen. Alle er vasket bare med andre hvite plass, med vaskepulver for hvitvask. Kan man få vekk dette gulskjæret? Noen av plaggene er knapt brukt…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Noen anbefaler å henge dem ut i solen.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 Hvis det er fra solkrem, så finner jeg ingen måte å bli kvitt det. Absolutt ingenting hjelper 🤷 Anonymkode: 3ede7...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Bruk klor, eddik eller sitron, ref. artikkel under: https://viivilla.no/interior/renhold-og-inneklima/slik-gjor-du-hvite-plagg-hvite-igjen/ Anonymkode: a12a8...d7d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er fra solkrem, så finner jeg ingen måte å bli kvitt det. Absolutt ingenting hjelper 🤷 Anonymkode: 3ede7...6fa Enig, solkrem på hvitt er noe jeg unngår, umulig å få bort det gule! Anonymkode: 20f45...de6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 I USA sverger de til bleach i vaskemaskinen til det bruket. Vet ikke hvilket produkt i Norge man kan bruke som tilsvarer, men. Anonymkode: b78f6...602
Minya Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 Hvis det er bomullsplagg kan du legge dem i klor, på samme måte som man klorer kjøkkenfiller. Litt usikker på solkremflekker, da jeg ikke har hvite plagg til solbruk. Med svetteflekker har jeg hatt mye hell med BioTex flekkfjerningspray. Spray på, gni inn, la plagget ligge en stund, skyll, spray på igjen og gni det inn, sleng i maskin på vanlig vask. Gjenta ved behov. Selv skikkelig vanskelige flekker må som regel gi tapt etter andre runde, men jeg har også måttet gjøre det tre ganger på enkelte plagg.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 Noen hvite plagg er farget hvite, så da blir de ødelagt av klor. Så prøv klor som siste utvei. (Jeg har gått på denne smellen selv, klærne ble gule av klor). Anonymkode: b4301...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 Smør på Vanish White og hell på kokende vann. Gjenta flere ganger og vask på 60 grader😊 Anonymkode: e2154...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå