AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Er villrådet og fortvilt. Vet ikke om han mener det eller ei. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Krangelen gikk ut på at vi var uenige om hvordan barna skal oppdras. Eventuelt straff osv. Noe jeg er imot. Barna er 8, 10 og 12 Anonymkode: 94277...070
Pillarguri Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Her må du nok gi litt mer informasjon for at du skal få noen gode råd. 20
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er villrådet og fortvilt. Vet ikke om han mener det eller ei. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Krangelen gikk ut på at vi var uenige om hvordan barna skal oppdras. Eventuelt straff osv. Noe jeg er imot. Barna er 8, 10 og 12 Anonymkode: 94277...070 https://bufdir.no/ Anonymkode: 36f2f...87c 1
Mezzosoprena Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Huff, jeg leste "nabo" i overskriften, og synes dette var i overkant merkelig 😂 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Barna dine? Så samboeren er ikke barnas far? Det høres ganske drøyt ut om det stemmer, i så fall. Anonymkode: dbab6...390 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): Huff, jeg leste "nabo" i overskriften, og synes dette var i overkant merkelig 😂 Jeg vet ikke hvorfor, men jeg leste det samme, og måtte lese én gang til. 😂 Anonymkode: 054ef...472 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 Pillarguri skrev (1 minutt siden): Her må du nok gi litt mer informasjon for at du skal få noen gode råd. Kranglenen gikk ut på at 10 åringen hadde stjålet noe fra garasjen til naboen. Jeg mente at det holdt med at han gikk å leverte tingen tilbake, si unnskyld og eventuelt tilby naboen hjelp av han hvis de trengte det. Sambo mener dette er for mildt. Han hev stemmen i går og mente at det skulle straffes med husarrest resten av sommerferien. Da jeg sa at dette var for ekstremt kom trusslene Anonymkode: 94277...070
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #9 Skrevet 31. juli 2021 Foreldreveiledning i grupper (ICDP) Program for foreldreveiledning er et tilbud for alle foreldre med barn opp til 18 år. Gjennom programmet kan du møte andre foreldre i grupper for å utveksle erfaringer om forholdet til barna. Målsettingen er at den enkelte mor eller far skal bli trygge foreldre, ved å bli bevisste på hva de gjør som er bra for barna. Du får ingen ferdig oppskrift, men hjelp til å finne egne løsninger for deg og ditt barn. Samtalene i foreldregruppene tar utgangspunkt i dine og de andre deltakernes erfaringer fra hverdagen. Oppmerksomhet er rettet mot hvordan foreldre oppfatter barna sine. Deltakerne vil i de fleste tilfeller få veiledning på sitt eget morsmål. Ønsker du å delta i en slik foreldregruppe? Det er i de fleste tilfeller kommunene som arrangerer foreldregruppene. Ta kontakt med din kommune for nærmere informasjon. Du finner kontaktinformasjon under. Gruppene blir ledet av veiledere med utdanning fra Program for foreldreveildning (ICDP - International Child Development Programme). Noen kommuner arrangerer egne veiledningsgrupper for foreldre med minoritetsbakgrunn. Det arrangeres også grupper i regi av andre enn kommunene, for eksempel frivillige organisasjoner, trossamfunn og Kirkens bymisjon. ICDP tilbys også i asylmottak, krisesentre og fengsler. https://bufdir.no/Familie/veiledning_til_foreldre/foreldreveiledning_landsoversikt/ Anonymkode: 36f2f...87c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #10 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna dine? Så samboeren er ikke barnas far? Det høres ganske drøyt ut om det stemmer, i så fall. Anonymkode: dbab6...390 Sambo er barnas far. Akkurat nå er jeg så forbannet at jeg bare kaller ham det. Beklager misforståelsen Anonymkode: 94277...070
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 Si at han må høre på denne episoden av foreldrekoden, hvis ikke blir det ikke sex/øl/gaming etc på et år. Anonymkode: f4c64...c2c 3
Pillarguri Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 Synes, som deg, at husarrest resten av ferien var voldsomt. Men, viktig å snakke alvorlig med gutten om det å stjele fra andre. Kanskje husarrest i dag og i morgen er nok. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #14 Skrevet 31. juli 2021 Husarrest i lang tid er noe de driver med i USA, det er ikke tillatt å sperre barn inne i Norge. Anonymkode: 1791a...1c8 1
Ulrikke Skrevet 31. juli 2021 #15 Skrevet 31. juli 2021 (endret) Jeg er nok mer på en mellomting mellom deg og ham. 10-åringen skulle definitivt fått levert tilbake og personlig bedt om unnskyldning, men noe i meg sier at det må LITT mer til når et så stort barn velger å ta noe som tilhører andre.... Men konsekvenser bør jo stå i samsvar med handlingen, og det er jo ikke så lett her når det er noe som kan leveres tilbake og ikke er ødelagt, hvis jeg forstår deg riktig (ellers ville jeg bedt ungen "jobbe" for naboen i x antall timer for å "tjene inn" tingen som evt var ødelagt, samt at ungen måtte bruke egne penger (avhengig av verdi på gjenstanden) for å erstatte osv). Alvorsprat og frafall av goder noen dager framover er på sin plass. Husarrest resten av sommerferien er i overkant, men en 10-åring skal ikke stjele ting fra andres garasjer.... Endret 31. juli 2021 av Ulrikke 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 31. juli 2021 #16 Skrevet 31. juli 2021 (endret) Han ble tatt, han må gjøre opp for seg, si unnskyld og straffen er da å gjøre en plikt for naboen. Husarrest resten av sommeren, nei. Om han truer med å kidnappe ungene hadde jeg sagt at han enten revurderer dem biten og kan se igjennom fingrene at det var noe han sa i et desperat og dumt øyeblikk, eller så hadde det vært kroken på døren. Ingen truer med å ta ungene mine👿 Endret 31. juli 2021 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #17 Skrevet 1. august 2021 Jeg ville nok lent meg et sted mellom dere to. Ofte er det jo litt slik at man som foreldre kompenserer litt for hverandre - du er mild fordi du synes han er streng, han "tar i" fordi han synes du er for dullete. Dette kommer også litt an på hvordan naboen reagerer. Noen voksne sier skikkelig ifra til andre barn. Dersom naboen gir barnet en skyllebøtte og setter en støkk i ham, så har han nok fått straff nok når han kommer hjem igjen. Anonymkode: 8f398...b41 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå