Sinnsity Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Hei! Jeg har slutta på pp for 1,5 år siden nå, har ganske lange sykluser (ca 35 dager) og selve mensen varer i 2-3 dager. Syns det er for kort? Jeg har pcos, så der kommer det en del ting. Har ganske voldsomt pms ca en uke før mensen, så jeg mistenker å ha veldig lav progesteron. Vi har ikke prøvd å være gravide veldig hardt, grunnen det med mistankene mine. Jeg har lyst å ha best mulig utganspunkt fordi har lest mye det med lavt progesteron kan ende opp i spontanabort eller at spiren fester ikke seg i det hele tatt pga det. Har noen her blitt gravid med så kort mens (har hatt det så kort etter 8 år med pp, husker ikke hvordan det var før pp)? Burde jeg allerede gå til legen og teste dette med progesteron eller skal man virkelig prøve først og se om det kan gå og gå først til legen når ting går galt? Er heller usikker om det er el hver måned. Siste syklus værte i 50 dager, vet ikke helt hvorfor, ingen store forandringer i livet (bortsett at jeg drakk syyyyykt mye kaffe) Takker på forhånd for alle svar ❤
Finki Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Sikkert greit å ta en tur til legen når dere har prøvd såpass lenge og har PCOS. Tror ikke det er noe problem at mensen varer så kort, men jeg tror at du bør fortelle legen om at du får PMS så lenge før mensen, for det tror jeg ikke er vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå