AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Vi har vært heldige med at baby har sovet godt på natta siden hn ble født. Har til nå lagt hn i senga sammen med oss når vi legger oss (mellom 22 og 00). Hvis babyen har sovnet før det, så har vi lagt hn i kurv ute i stua. Babyen sover i ett fra ca kl 2 til 11, bare avbrutt med amming ca hver 3-4 time. Noen ganger sover hn godt frem til kl 2 også, men perioden mellom 23 og 02 består oftest av mye kveldsuro. Det er veldig fint for oss at hn sover såpass godt fra 2 til 11, men skulle sp gjerne ønske at denne perioden kunne vært fra feks 23 til 8! Er det mulig å legge til rette for slike rutiner hos en 6 uker gammel baby? Ellers sover hn en del på dagtid, men det er ingen mønster i dagduppene. Noen er på 30 min, noen ganger 2 timer. Trenger litt innspill, da forrige babyen min ikke ble ammet og fikk bare mme. Hn sov fra 18-8 fra han va 5 uker gammel og den rytmen kom av seg selv. Anonymkode: 528ef...b6a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har vært heldige med at baby har sovet godt på natta siden hn ble født. Har til nå lagt hn i senga sammen med oss når vi legger oss (mellom 22 og 00). Hvis babyen har sovnet før det, så har vi lagt hn i kurv ute i stua. Babyen sover i ett fra ca kl 2 til 11, bare avbrutt med amming ca hver 3-4 time. Noen ganger sover hn godt frem til kl 2 også, men perioden mellom 23 og 02 består oftest av mye kveldsuro. Det er veldig fint for oss at hn sover såpass godt fra 2 til 11, men skulle sp gjerne ønske at denne perioden kunne vært fra feks 23 til 8! Er det mulig å legge til rette for slike rutiner hos en 6 uker gammel baby? Ellers sover hn en del på dagtid, men det er ingen mønster i dagduppene. Noen er på 30 min, noen ganger 2 timer. Trenger litt innspill, da forrige babyen min ikke ble ammet og fikk bare mme. Hn sov fra 18-8 fra han va 5 uker gammel og den rytmen kom av seg selv. Anonymkode: 528ef...b6adesv Syntes du er litt for opphengt i sove rutiner og husk det er altfor altfor tidlig enda. En 6uker gammel baby kan ikke forskjell på dag og natt. Sammenhengende søvn og rutiner starter som regel etter 3 mnd. Noen ikke før 4 eller 5 eller 6. Det er for tidlig. Du må rett og slett bare la baby regulere søvnen selv nå og tro meg. Som mor vil du faktisk merke når baby er klar for rutiner. Jeg har en 4 mnd gammel baby som enda Ikke har noen rutiner. Jeg mener min ikke vil være klar hvertfall før hn er 6 mnd. Da er mye utviklet og de er mye mye mere våkne. Du er bre i startfasen tro meg. Det blir kanskje mer uro og mye våken etter I vente. Men så klar så er jo alle babyer forskjellige. Vent med og lage rutiner. Hvis du påtvinger babyen så skaper du bare med stress og unødvendig tid for deg selv. Ta det med ro. Fokuser. På og finne roen nå. For tro meg det vil du trenge! ❤️ Anonymkode: 6f317...b69 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå