AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Jeg elsker å lage mat og får ofte ros for maten jeg serverer venner og familie. De spør ofte om oppskrift, men jeg lager mye med øyemål og klarer sjeldent å gjenta riktig. Lager heller ikke maten på samme måte neste gang. Så jeg er egentlig en hobbykokk uten kokkekurs/ utdannelse. Hvordan bør jeg gå frem ? En bokprosjekt hadde vært en fin hobby for meg her jeg er i livet nå😀 Anonymkode: f9149...ad2 2
SoWhat? Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg elsker å lage mat og får ofte ros for maten jeg serverer venner og familie. De spør ofte om oppskrift, men jeg lager mye med øyemål og klarer sjeldent å gjenta riktig. Lager heller ikke maten på samme måte neste gang. Så jeg er egentlig en hobbykokk uten kokkekurs/ utdannelse. Hvordan bør jeg gå frem ? En bokprosjekt hadde vært en fin hobby for meg her jeg er i livet nå😀 Anonymkode: f9149...ad2 Du må bare veie og jobbe mer med saken. Du har et sinnsykt godt utgangspunkt, men du må jo jobbe og jobbe! Siden du har det talentet , så gjør det ordentlig. Myye jobb. Men bare å stå på. Og lykke til! Heier på alle som lager god mat. Endret 31. juli 2021 av SoWhat? 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 SoWhat? skrev (16 minutter siden): Du må bare veie og jobbe mer med saken. Du har et sinnsykt godt utgangspunkt, men du må jo jobbe og jobbe! Siden du har det talentet , så gjør det ordentlig. Myye jobb. Men bare å stå på. Og lykke til! Heier på alle som lager god mat. Tusen takk. Jeg er veldig motivert men er redd for å "drite" meg ut. Hadde tenkt å dele boken i fire deler. Med blant annet tips om Mat til jul, nyttår og påske. Også en del enkel mat som ikke krever mye tid Anonymkode: f9149...ad2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Begynn med å lage en matkonto på Instagram. Det er det som er inngangsporten til å få gitt ut kokebok på et forlag nå til dags, fordi det gir forutsigbarhet og sikker suksess for utgiver. Dessuten gir det dem minimalt med utgifter siden du da gjør all jobben selv, inkl arbeidet med å style og ta bilder. Hvis du klarer å gjøre deg bemerket og bygge opp en stor følgerskare kan du kontakte et forlag med IG-kontoen din som grunnlag og argument. Anonymkode: 1e18a...fd8 11
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Du bør begynne å notere hva du putter i gryta, sånn at du kan lage mer eller mindre presise oppskrifter. Mange klarer, som deg, å justere oppskrifter etter smak og behag, mens andre foretrekker at alt kan måles på milligrammet. For å nå begge gruppene, kan du oppgi en helt bankers oppskrift med mål, og heller skrive i parentes hva det ikke er så nøye med. Du trenger et kjent navn for å få utgitt en kokebok, om du ikke skal utgi den på eget forlag (eller elektronisk). Anonymkode: 85191...10a 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Kokebøker er det tretten på dusinet av og med internett er egentlig kokebokens tid over. For å utgi en kokebok må du enten ha et nytt og spennende konsept (vanskelig) eller være en kjent person (hvor folk da kjøper boken pga navnet og ikke innholdet). Anonymkode: 7c2cc...c55 1
Nymerïa Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 Kan du ikke begynne med Youtube-videoer eller blog? Jeg kommer innom hvis du legger ut link.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 Kagge forlag er utrolig flinke til å fange opp populære blogger, som så får gitt ut bok. Både Kompelompe, Vask med meg, og nå snart Hobbygartnerskolen. Alle disse har vist seg frem på SoMe og så fått tilbud 😄 Anonymkode: 39fdd...1d0
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 Er ikke markedet mettet av kokebøker nå? Skal du ha en framtid og klare å nå igjennom må du tilby noe ekstraordinært og bygge deg opp et navn i forkant. En "no-body" med "vanlig" mat er ikke god nok. Det tilbyr ikke verden noe som helst. Anonymkode: 96c13...25a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 Hvis det bare er for hobbybruk, så kan du gi ut din egen bok uten noe forlag. Har noen eldre slektninger som har samla bilder og barndomsminner i bøker som de har trykket opp og gir til slekta i julegave. (Ei bok jeg har liggende her er trykka av solentro.no, hvis du vil sjekke det ut.) Mamma er også sånn som er flink å lage mat, men aldri bruker oppskrift. Jeg prøver å få henne til å lage ei sånn bok til meg med alle klassikerne fra barndommen, mye av det er ting hun har dikta selv og man ikke finner på google, så det kommer til å forsvinne med henne hvis hun ikke skriver det ned. Anonymkode: 312f4...138
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå