AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Er det noen som har hatt med seg valp på jobb den første tiden på sykehjem? Vi jobber begge 100% og mannen har et yrke hvor det ikke er mulig under noen omstendighet å ha hunden med. Valpen er vandt med støy da vi har små barn, og trives godt i buret. Jeg tenker ikke at valpen skal gå løs på avdelingen, men at jeg i pausen og ellers hvert ledige minutt gir den oppmerksomhet. Skal selvfølgelig høre med leder først, men lurer på om det er noen som har gjort det/gjør det? Anonymkode: 1d9f9...0be
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noen som har hatt med seg valp på jobb den første tiden på sykehjem? Vi jobber begge 100% og mannen har et yrke hvor det ikke er mulig under noen omstendighet å ha hunden med. Valpen er vandt med støy da vi har små barn, og trives godt i buret. Jeg tenker ikke at valpen skal gå løs på avdelingen, men at jeg i pausen og ellers hvert ledige minutt gir den oppmerksomhet. Skal selvfølgelig høre med leder først, men lurer på om det er noen som har gjort det/gjør det? Anonymkode: 1d9f9...0be Går vel helt fint?? Så lenge ikke noen av beboerne er allergiske? Anonymkode: fd9da...966 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 Det tror jeg er helt uaktuelt. Selv om valpen ligger i bur kan det være noen som er allergiske. Anonymkode: 7adb5...d3a 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Hvis du mot formodning må ha den hjemme alene, vet jeg en kollega av meg sørget for en trivelig atmosfære for valpen i huset, satte på radio, nok med mat og vann, leker og dokasse. Også innstallerte hun roterende kamera med god lyd som kunne kobles opp til mobilen og slik følge med på valpen. Hun så at den koste seg masse. Og kunne dra hjem hvis det var noe som skjedde. Hun prøvde først å ha med valpen på jobb, men noen måtte seff klage, som alltid, så da måtte hun tenke alternativt. Var visst noen som var redd for en liten valp... Psjj Anonymkode: fd9da...966 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Hadde med meg min husky på 1 år ofte på eldrehjemmet, fikk aldri noe tilsnakk 😊 Anonymkode: f8946...f3e 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det tror jeg er helt uaktuelt. Selv om valpen ligger i bur kan det være noen som er allergiske. Anonymkode: 7adb5...d3a Ingen av beboerne på avd. Er allergiske, da ville jeg jo aldri tenkt på å ta den med. Lederne har stort sett alltid med seg hundene sine, men selvfølgelig har de en annen jobb som passer bedre. Men hundene er stadig nede på avd. Til beboernes store glede. Anonymkode: 1d9f9...0be 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 Du kan selvfølgelig ikke ha med valpen på jobb, her må du fikse så den kan være alene hjemme eller så noen andre kan komme innom og se til den. Anonymkode: 286c1...f04 2
Guppy88 Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 Jeg håper virkelig at jeg får ha nær kontakt med dyr hvis jeg kommer på gamlehjem noen gang! 15
LadyGrey Skrevet 31. juli 2021 #9 Skrevet 31. juli 2021 (endret) Valpen kan selfølgelig ikke gå løs på et sykehjem! Den kan gjøre ifra seg uten at noen får det med seg, den kan spise/tygge på ting den overhode ikke skal tygge på, bli skremt av lyder/beboere osv osv..... Endret 31. juli 2021 av LadyGrey 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #10 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen av beboerne på avd. Er allergiske, da ville jeg jo aldri tenkt på å ta den med. Lederne har stort sett alltid med seg hundene sine, men selvfølgelig har de en annen jobb som passer bedre. Men hundene er stadig nede på avd. Til beboernes store glede. Anonymkode: 1d9f9...0be Ansatte kan likevel være allergiske, surt om de må gå hjem fra jobb pga du utsetter de for pels.. Anonymkode: a3c6f...620
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 Mange sykehjem bruker hunder. Spør på jobb. Allergi er omtrent ikke eksisterende på sykehjem. Dyr er til stor glede. Anonymkode: ca8ef...1fb 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mange sykehjem bruker hunder. Spør på jobb. Allergi er omtrent ikke eksisterende på sykehjem. Dyr er til stor glede. Anonymkode: ca8ef...1fb Janei allergien forsvinner på mysterisk vis idet man går inn på et sykehjem. 😬 Jeg er sykepleier på sykehjem og knallallergisk mot hund. Forhør deg med de ansatte før du tar den med. Anonymkode: c5a6a...db6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 LadyGrey skrev (6 timer siden): Valpen kan selfølgelig ikke gå løs på et sykehjem! Den kan gjøre ifra seg uten at noen får det med seg, den kan spise/tygge på ting den overhode ikke skal tygge på, bli skremt av lyder/beboere osv osv..... har du lest hva ts skriver? Anonymkode: 77e64...e00 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #14 Skrevet 1. august 2021 Det er helt topp! Har jobbet på flere steder hvor de ansatte har med seg hundene sine. Hundene blir superflinke om de får være med fra de er valper. Beboerne synes det er kjempestas med hunder! Anonymkode: 07014...671 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #15 Skrevet 1. august 2021 Takk for mange innspill, det har aldri vært snakk om at den skal gå løs, så hvor noen fikk det fra vet jeg ikke. Det er heller ikke sånn at det blir hver dag, men ofte at behovet er der. Jeg vet selvfølgelig at ingen av beboerne er allergiske, og skal jo selvfølgelig høre med dem jeg jobber med, men ville høre erfaringer fra folk som eventuelt har hatt med valp ☺️ Anonymkode: 1d9f9...0be 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #16 Skrevet 1. august 2021 Her er jeg delt. Der jeg jobber har av og til noen med hunden. Koselig for beboere. Men er voksne, trygge hunder. Tenk litt på hva valpen kan oppleve. En rullestol kan være skummelt, hunden kan bli redd om en skriker, hva om en beboer kniper den? Har du kontorjobb er det gjerne annerledes. Uansett, du må jo høre med sjefen om det er ok. Jeg hadde nok heller hørt med en nabo, student eller pensjonist om.de kunne luftet/hatt den hos seg mens du er på jobb. Er nok mange som vil passe valp. Anonymkode: d6255...808 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #17 Skrevet 1. august 2021 Meg over. Å bruke hvert ledige minutt på valpen utenom pause er feil. Du skal bruke hvert ledige minutt på beboerne. Og noen kan bli irritert om du løper til hunden når du kan, mens de må jobbe. Du er faktisk på jobb. Anonymkode: d6255...808 7
LadyGrey Skrevet 1. august 2021 #18 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): har du lest hva ts skriver? Anonymkode: 77e64...e00 Ser nå at det står at valpen IKKE skal gå løs på avdelingen! Sorry!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #19 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ansatte kan likevel være allergiske, surt om de må gå hjem fra jobb pga du utsetter de for pels.. Anonymkode: a3c6f...620 Jepp. Kjenner til den. Byttet fra hjemmesykepleien pga brukere hadde husdyr til avdeling på sykehjem. Hadde fri de dagene beøkshundene kom men når en av kollegaene mine tok med seg sin valp ble arbeidsdagen min vanskelig, og jeg byttet til sykehus i stedet for Anonymkode: 0beb1...f59
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #20 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jepp. Kjenner til den. Byttet fra hjemmesykepleien pga brukere hadde husdyr til avdeling på sykehjem. Hadde fri de dagene beøkshundene kom men når en av kollegaene mine tok med seg sin valp ble arbeidsdagen min vanskelig, og jeg byttet til sykehus i stedet for Anonymkode: 0beb1...f59 Men er ikke det bare å si ifra da, så slutter de vel å ta med hunden? Anonymkode: 7d795...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå