Gå til innhold

Når bruker voksne fleecegenser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fleecegenser som har hengt i skapet i noen år som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til.. Når bruker man egentlig fleecegenser? Sånn tynn til middelstykk. 

Når bruker du det? 

Anonymkode: f9f69...b3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg går tur i skogen og fjellet. Når jeg rydder i garasjen og boden. Når jeg reparerer sykler og skifter dekk.

Anonymkode: d1489...5ed

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er fleecegenser å bruke på middelslange fjellturer? 

Anonymkode: f9f69...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Når man er kald?

Anonymkode: f4650...3e1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Når du vil? Når du er kald? 

Anonymkode: 5a37f...dfc

• Liker 7
Skrevet

Jeg har min liggende i bilen hele året. På sommeren i tilfelle jeg blir kjølig på kvelder ute, på vinteren som et ekstra lag i tilfelle jeg kjører av veien e.l og må vente på hjelp. 

Skrevet

Når det er mellomsesong og ullgenser blir i varmeste laget? Eller hvis jeg skal ut på tur og vil ha noe som er lett å vaske og tørke etterpå. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjøpte meg selv et koseplagg i fleece på Biltema og den skal brukes i stolen/sofaen når det begynner å bli kjølig ^^, 

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg bruker fleecegenser som mellomlag på fjelltur.

AnonymBruker
Skrevet

Hjemme. I hagen. Innimellom på tur som mellomlag. Eller som ytterlag på litt kjølige, men tørre, dager uten vind. 

Anonymkode: 07534...6c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to før, som jeg tok over meg på vei hjem fra trening.

Nå vet jeg derimot hvor mye plast det er i dem (fleece = plast), så jeg har gitt dem videre og bruker bare ull. Har ingen hensikt for fleece lengre, det puster absolutt ikke så bra som ull.

Anonymkode: d1498...323

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hjemme som kosegenser eller når jeg er på tur i skogen/fjellet. 

AnonymBruker
Skrevet

Fleece er genialt når man tilbringer mye tid utendørs. Jeg bruker det ekstra mye på kalde døgn som mellomlag og når jeg sover ute i hengekøye eller telt. 

Anonymkode: 08f53...ee4

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
Cata skrev (På 31.7.2021 den 11.50):

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 12.07):

Jeg hadde to før, som jeg tok over meg på vei hjem fra trening.

Nå vet jeg derimot hvor mye plast det er i dem (fleece = plast), så jeg har gitt dem videre og bruker bare ull. Har ingen hensikt for fleece lengre, det puster absolutt ikke så bra som ull.

Anonymkode: d1498...323

Det er gjenbrukt plast. Men fleecegensere feller visst mye mikroplast, leste jeg for ikke lenge siden. 

Endret av Alterego666
Skrevet
Alterego666 skrev (47 minutter siden):

Det er gjenbrukt plast. Men fleecegensere feller visst mye mikroplast, leste jeg for ikke lenge siden. 

Det sies så, så derfor kjøpte jeg en guppybag til å vaske mine i. Har enda ikke måttet rense den posen for noen form for fibre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver droppe fleece (som ble brukt til tur i skogen for eksempel), og bruker heller ull.

Ulla har og litt plast, men ikke så mye som fleece. 

Anonymkode: b3b3b...620

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
Cata skrev (1 time siden):

Det sies så, så derfor kjøpte jeg en guppybag til å vaske mine i. Har enda ikke måttet rense den posen for noen form for fibre. 

Så bra!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det i stedet for ull, fordi ull klør. 

Anonymkode: 3f04d...630

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tålerikke ull, så jeg er lag på lag med bomull, men har en fleecegenser som jeg bruker under collegegenser om vinteren. Ellers bruker jeg ofte to collegensere. Er frysapinne. 

Anonymkode: ea023...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...