Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Trenger virkelig noen råd her.

Jeg og min samboer har et godt forhold og vært sammen i fire år.    
Vi er unge voksne som jobber og er med på familieselskap og sammenkomster når det er noe. 
Grunnet korona har det blitt en del mindre av dette disse to årene, men det har blitt noe innimellom allikevel når situasjonen har tiltatt det.

Her kommer litt av «problemet» som har oppstått. 
Kusinen til samboer har jeg vel møtt kanskje 8-10 ganger tilsammen på de årene vi har vært sammen i forbindelse med sammenkomster med familie/slekt. 
Kusinen hennes er 17 år og begynner å bli en hyggelig og flott jente som nå skal flytte hjemmefra. 
Nå i sommer har vi møttes tre ganger i familieselskaper og før dette har jeg ikke sett henne på 2 år og egentlig aldri snakket noe særlig med henne eller tenkt på henne tidligere. 

Men de siste tre gangene nå i vår/sommer har jeg merket at henne plutselig ser på meg når jeg snur meg mot henne og holder blikket lenge når vi får øyekontakt og smiler lurt. 
Henne har også begynt å sette seg ved meg hvis jeg trekker meg litt tilbake og setter meg et sted litt unna alle de andre. 
Henne gir meg komplimenter på at jeg alltid lukter godt, har fine klær osv, er så snill osv. 

Sist tok henne tak i hånda mi og holdt den i sikkert et minutt når henne skulle se på klokka mi for eksempel.
Så smiler henne lurt og ser meg i øynene. 
Henne ble også litt rød i ansiktet når henne gjorde dette sist. 

Jeg merker en slags sterk energi rundt henne som jeg nå begynner å føle litt ubehagelig grunnet hele situasjonen.
Jeg føler heller ikke jeg kan fortelle om dette til samboer da jeg er redd det kan ødelegge familien. 
Jeg er også redd at de andre skal legge merke til dette og at henne nå oppsøker meg ganske mye i selskaper og sammenkomster der vi treffes. 

Hun har lagt meg til på Some og nylig likt en del bilder. Fikk også en melding der hun skrev at hvis jeg plutselig var i området (der hun nå flytter til) og ville se stranda så kunne hun vise meg hvor det er fint å bade, eller om jeg ville bli med på fest så var det bare å si fra.  

Spørsmålet er overtenker jeg de situasjonene her? 
Hva bør jeg gjøre videre? 
Jeg har jo ikke tenkt å rote meg borti henne eller lage noen problemer i familien der. 
Henne er jo også en del yngre enn meg og det er mye som føles feil med hele situasjonen. 

Men dette har virkelig eskalert veldig i løpet av sommeren… 

Anonymkode: 87e83...b85

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vær tydelig og si du ikke er interessert. 

Skrevet

Det må vel to til for å holde blikket lenge.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Herregud hun er 17 år. Skjerp deg. 

Anonymkode: 1ee19...61f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei. 
Trenger virkelig noen råd her.

Jeg og min samboer har et godt forhold og vært sammen i fire år.    
Vi er unge voksne som jobber og er med på familieselskap og sammenkomster når det er noe. 
Grunnet korona har det blitt en del mindre av dette disse to årene, men det har blitt noe innimellom allikevel når situasjonen har tiltatt det.

Her kommer litt av «problemet» som har oppstått. 
Kusinen til samboer har jeg vel møtt kanskje 8-10 ganger tilsammen på de årene vi har vært sammen i forbindelse med sammenkomster med familie/slekt. 
Kusinen hennes er 17 år og begynner å bli en hyggelig og flott jente som nå skal flytte hjemmefra. 
Nå i sommer har vi møttes tre ganger i familieselskaper og før dette har jeg ikke sett henne på 2 år og egentlig aldri snakket noe særlig med henne eller tenkt på henne tidligere. 

Men de siste tre gangene nå i vår/sommer har jeg merket at henne plutselig ser på meg når jeg snur meg mot henne og holder blikket lenge når vi får øyekontakt og smiler lurt. 
Henne har også begynt å sette seg ved meg hvis jeg trekker meg litt tilbake og setter meg et sted litt unna alle de andre. 
Henne gir meg komplimenter på at jeg alltid lukter godt, har fine klær osv, er så snill osv. 

Sist tok henne tak i hånda mi og holdt den i sikkert et minutt når henne skulle se på klokka mi for eksempel.
Henne ble også litt rød i ansiktet når henne gjorde dette sist. 

Jeg merker en slags sterk energi rundt henne som jeg nå begynner å føle litt ubehagelig grunnet hele situasjonen.
Jeg føler heller ikke jeg kan fortelle om dette til samboer da jeg er redd det kan ødelegge familien. 
Jeg er også redd at de andre skal legge merke til dette og at henne nå oppsøker meg ganske mye i selskaper og sammenkomster der vi treffes. 

Hun har lagt meg til på Some og nylig likt en del bilder. Fikk også en melding der hun skrev at hvis jeg plutselig var i området (der hun nå flytter til) og ville se stranda så kunne hun vise meg hvor det er fint å bade, eller om jeg ville bli med på fest så var det bare å si fra.  

Spørsmålet er overtenker jeg de situasjonene her? 
Hva bør jeg gjøre videre? 
Jeg har jo ikke tenkt å rote meg borti henne eller lage noen problemer i familien der. 
Henne er jo også en del yngre enn meg og det er mye som føles feil med hele situasjonen. 

Men dette har virkelig eskalert veldig i løpet av sommeren… 

Dette er en tenåringsjente og DU er en voksen mann, du skal sette grenser og holde deg j... langt vekke fra henne og du skal fortelle dette til konen din så hun kan forhindre at denne jenta gjør ting som hun kan få det vondt av og at du oppfører deg som en tulling. HALLO dette er en tenåringsjente og det er bare kroppen som er voksen. Selv ved 20-21år er de enda ganske umodne og kan gjøre ting som vil prege dem resten av livet. Ikke vær den inngifte fyren i slekta som gikk for langt.

Anonymkode: 087a6...494

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det her er det en enkel løsning på. Ikke hold blikket hennes. Ikke la henne holde deg i hånda. Snakker hun til deg, svar kort og start opp en samtale med noen andre. Fjern henne fra sosiale medier, eller sett henne på listen over hvem som ikke får sett det du legger ut. Skriver hun til deg, ikke svar. 

Sånn. Problem løst. 

Anonymkode: 15459...5a1

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud hun er 17 år. Skjerp deg. 

Som sagt, jeg er lykkelig i forhold og vi er i slutten av 20 årene begge to. Om henne er 17 eller 30 eller 40 er egentlig urelevant. situasjonen er uansett ubehagelig. Henne blir forøvrig 18 i september og vi er invitert… Vurderer faktisk å si at jeg er syk for å unngå dette og bare holde meg unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Athena79 skrev (7 minutter siden):

Vær tydelig og si du ikke er interessert. 

Takk for råd.

Har nok vært for høflig for å unngå å lage noe drama i sammenkomstene som har vært.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt henne med på stranda. Dette kan lede til at du får fitte. Gratulerer

Anonymkode: 30d9b...5c7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun.

Anonymkode: 2620c...3ee

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er en tenåringsjente og DU er en voksen mann, du skal sette grenser og holde deg j... langt vekke fra henne og du skal fortelle dette til konen din så hun kan forhindre at denne jenta gjør ting som hun kan få det vondt av og at du oppfører deg som en tulling. HALLO dette er en tenåringsjente og det er bare kroppen som er voksen. Selv ved 20-21år er de enda ganske umodne og kan gjøre ting som vil prege dem resten av livet. Ikke vær den inngifte fyren i slekta som gikk for langt.

Anonymkode: 087a6...494

Det er ikke så lenge siden jeg var 20-21 selv, så vet godt at man da ikke er godt voksen. 
Og som jeg skriver at jeg selvsagt aldri hadde hatt en intensjon om å gjøre noe med henne og at jeg er lykkelig i forholdet. Poenget er ikke dette, men poenget er at det har oppstått en ubehagelig spenning som jeg føler er ubehagelig. Blir sittende i selskap og føler meg uvel. 
Vurderer å ta dette opp med samboer i dag, men er også redd jeg er den som ødelegger. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vær veldig tydelig ovenfor henne nå og sett åpenbare grenser.

Fjern henne på sosiale medier for det første - og blokker henne. 

Om hun setter seg ved deg, flytt deg umiddelbart. Alltid. 

Om du havner i en situasjon en gang hvor du MÅ sitte ved siden av henne, ignorer henne. 

Med en gang hun kommer bort til deg/dere, så går du en annen plass. På toalettet/late som du skal sjekke telefon eller noe sånt. Hun kommer nok noen ganger til å «tilfeldigvis» gå samme sted for å få deg på enehånd, da går du. 

Aldri svar på noe.

Når hun sender deg lange blikk, se irritert bort.

Men jeg tenker det er greit å nevne dette til samboeren din så hun kan hjelpe deg litt på veien her. Bare si du ikke er interessert i å være kjip mot tenåringen som første tiltak liksom, men heller bare sette en tydelig strek da det faktisk er ubehagelig. 

Endret av Fløff
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det her er det en enkel løsning på. Ikke hold blikket hennes. Ikke la henne holde deg i hånda. Snakker hun til deg, svar kort og start opp en samtale med noen andre. Fjern henne fra sosiale medier, eller sett henne på listen over hvem som ikke får sett det du legger ut. Skriver hun til deg, ikke svar. 

Sånn. Problem løst. 

Anonymkode: 15459...5a1

Takk for gode råd. 
Mye useriøse svar her, men dette var bra. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og lær deg forskjell på hun og henne. 

Anonymkode: 5f9ae...507

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle seriøse svar. Noen har vært mer behjelpelige enn andre, men jeg har bestemt meg for å ta en prat med samboer om dette på en ordentlig måte og si at jeg heller ikke kommer til å delta i selskaper og bursdag nå med det første. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for alle seriøse svar. Noen har vært mer behjelpelige enn andre, men jeg har bestemt meg for å ta en prat med samboer om dette på en ordentlig måte og si at jeg heller ikke kommer til å delta i selskaper og bursdag nå med det første. 

Det er vel ganske dramatisk?
Du kan jo bare sette grenser når du deltar.

Anonymkode: 282bc...32c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun er umoden og tror nok hun kan trille menn rundt lillefingen med å være søt og flørtende. Der hun eier situasjonen på en måte. Jenter er slu mot dere menn når de vet hvordan de skal sjarmere menn. Ikke sikkert det er seriøst i det hele tatt. Bare avvis og gi et tomt blikk tilbake. Hvor mange kvinner har ikke lurt menn til å ha sex, så tror de at menn er forelsket i dem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (8 minutter siden):

Vær veldig tydelig ovenfor henne nå og sett åpenbare grenser.

Fjern henne på sosiale medier for det første - og blokker henne. 

Om hun setter seg ved deg, flytt deg umiddelbart. Alltid. 

Om du havner i en situasjon en gang hvor du MÅ sitte ved siden av henne, ignorer henne. 

Med en gang hun kommer bort til deg/dere, så går du en annen plass. På toalettet/late som du skal sjekke telefon eller noe sånt. Hun kommer nok noen ganger til å «tilfeldigvis» gå samme sted for å få deg på enehånd, da går du. 

Aldri svar på noe.

Når hun sender deg lange blikk, se irritert bort.

Men jeg tenker det er greit å nevne dette til samboeren din så hun kan hjelpe deg litt på veien her. Bare si du ikke er interessert i å være kjip mot tenåringen som første tiltak liksom, men heller bare sette en tydelig strek da det faktisk er ubehagelig. 

Tusen takk for et godt og seriøst svar. Det setter jeg pris på. 

Jeg har bestemt meg for å snakke med samboer nå i dag da vi er invitert i bursdagen hennes om 2 måneder. 
Jeg kommer ikke til å bli med dit og jeg skal fortelle samboer om hvordan jeg føler det rundt denne situasjonen.
Sist trodde jeg nesten at jeg skulle kaste opp på grunn av dette og orker ikke dette på nytt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har nok vært for høflig for å unngå å lage noe drama i sammenkomstene som har vært.  

For høflig??

Ting du kunne ha gjort: Unngått å holde lang øyenkontakt med henne, unngått  la henne holde hånden din, unngått å sette deg et sted langt unna de andre slik at hun setter seg ned ved siden av deg.

Du må sette grenser! Hva tror du at din kjæreste synes om at du har latt denne tenåringsjenten holde deg i hånden og sitte ved din side og hva tror du at din kjæreste synes om at DU holder lang øyenkontakt med denne tenåringsjenten?

Anonymkode: b3a5b...54b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun er umoden og tror nok hun kan trille menn rundt lillefingen med å være søt og flørtende. Der hun eier situasjonen på en måte. Jenter er slu mot dere menn når de vet hvordan de skal sjarmere menn. Ikke sikkert det er seriøst i det hele tatt. Bare avvis og gi et tomt blikk tilbake. Hvor mange kvinner har ikke lurt menn til å ha sex, så tror de at menn er forelsket i dem.

Takk for svar. 
Ja, du har noen gode poeng.

Kan godt være at jeg overreagerer også. Men for meg ble det for mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...