Gå til innhold

Reise med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi planlegger reise en gang i framtiden og lurer på hva som har vært den beste alderen å ta barna med på strandferie til utlandet etter deres erfaring? Tenker typ hotell med barneklubb. Datteren vår er 1.5 år nå, og jeg har snart termin med lillesøster, så vi vurderer å bestille for neste sommer (dersom det er trygt å reise da). 
har deres barn hatt glede av å være på ferie i utlandet da de var 2,5 år? 

Anonymkode: 530bb...f08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig det viktigste er om dere voksne har glede av det så tidlig. Nå har vi ikke prøvd selv fordi våre var på samme alder i fjor da utenlandstur var helt uaktuelt. Men den eldste på 2,5 koste seg hjemme, og med småturer rundt her. Mannen og jeg hadde egentlig tenkt på forhånd at vi skulle dra til Italia den sommeren. Vi hadde nok kost oss der, og glade foreldre er fint for barna. Men for 2,5-åringen og babyen var det like fint hjemme/i Norge :) Nå er eldste 3,5, og syns det er mer spennende med nye opplevelser og nye steder, men hun savnet rommet og senga si da hun og jeg overnattet på hotell i nabobyen. Den yngste er en litt annen type, som foreløpig er mindre avhengig av rutiner, bare henger på og blir begeistret over det meste. Det hadde vært lettere å dra på langtur med henne, tror jeg. 

Anonymkode: 6eef9...640

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ungene bryr seg lite i den alderen. Vi ventet til vår var 4. Han digget familiehotellet med barnebasseng, fontener, sklier og stranden rett nedenfor. All inclusive så enkelt mht mat etc. 

For meg er hotell/beliggenhet alfa omega. Evt leie hus med hage. 

Om DERE vil ha tur til utlandet, null problem så lenge dere tenker barnevennlig. 

Ungen vil ikke bry seg om dere er hjemme, i Danmark eller i Italia 😁

AnonymBruker
Skrevet

Våre barn har hatt glede av det, fordi de liker basseng, strand, sol og varme. For våre barn har det ikke vært aktuelt med bamseklubb (og en 2,5 åring må uansett være for liten for det), men de har jo kost seg veldig med å bare være sammen med oss. Vi liker best leilighet (og leie eget hus)- fordi det gir oss større plass og mulighet til å lage egen mat. 
Vi har reist til steder hvor det er stille og rolig, med strand og basseng i nærheten.  Og vi har altså prioritert leilighet for å ha litt mer like rutiner som hjemme. 

Anonymkode: 7c5b4...cca

Skrevet

Barn finner glede overalt, egentlig. Tror ikke mine anno 2,5 år hadde kjent så veldig stor forskjell på Antalya og et oppblåsbart basseng i hagen hos bestemor, men det er jo hyggelig for alle å bytte omgivelser litt. Jeg hadde dog ikke tatt turen spesifikt for barnas skyld. I så fall ville jeg ventet til fireårsalderen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

vi dro når minste var nesten 2.5,men det var mest fordi at eldste skulle begynne på skolen høsten etter og vi ville dra utenom skoleferien mens vi kunne.  Men han kosa seg maks da, med bading hele dagen og fri flyt av is . Men han hadde jo kosa seg like mye hvis vi hadde vært et sted her med samme mulighet  

Anonymkode: 612d2...25f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi dro da eldste var 1 1/2 år. Kjempefin ferie, men hun hadde selvsagt ingen glede av barneklubb osv. 

Så reiste vi igjen da eldste var 4 år og yngste var 1 år. Perfekt for eldste, slitsomt for yngste. Hun endte også opp med luftveisinfeksjon og høy feber, så ble mange bekymringer og en noe amputert ferie (pre-covid). 

Siste gangen vi var på all inclusive med basseng og barneklubb var eldste 5 år og yngste var nesten 2 år. Det var perfekt, begge to koste seg veldig. 

Anonymkode: 92403...8b6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har reist mye med våre tre. Har vært med små barn i flere ganger i Australia, rundt i Asia og rundt i Europa. Leilighet fungerer best, da kan de legge seg tidligere enn oss, vi får fortsatt voksentid og man kan lage mat og diverse selv. Vi har gjerne ordnet med take away til oss. Basseng er alltid suksess. 

Anonymkode: 5d416...b94

Skrevet

Vi dro den dagen yngste var 10 mnd. Hun koste seg glugg, men var selvfølgelig ikke på barneklubb osv (sier "selvfølgelig", men det var briter på hotellet, og de hadde "daycare" fra 6 uker!! Hun var den eneste ungen på stranda ved hotellet på dagtid, og vi fikk flere spørsmål om hvorfor hun ikke var i "daycare"......)

Liten digresjon det der.... Men enten rom med eget soverom, eller ihvertfall balkong så man har et sted å sitte. Ellers har barna glede av vann, sand og bading selvfølgelig, men en 3-åring er vel for liten for diverse barneklubber stort sett?  Vi har aldri brukt disse klubbene, så vet ikke det sikkert....

Velg et sted som har det dere ønsker, men som er tilrettelagt for at barn kan være der (praktisk med barneseng osv), hvis dere voksne koser dere og slapper av, så har som regel barna det bra hvis det er tilrettelagt for dem! Verre hvis dere voksne er et sted dere ikke vil være som er super barnevennlig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine hadde stor glede av å være på strandferie da de var 2,5, men alt for små til noe bamseklubb. I den alderen koser de seg jo gjerne så lenge foreldrene koser seg😊 hvis dere har lyst ville jeg kjørt på😁

Anonymkode: ff6d2...cf8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...