AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Jeg har termin om 3,5 uke og hadde natt til igår et mildt tilfelle av gallesteinsanfall som varte i 5 timer ca. Hadde også vondt utover dagen men det gikk over til slutt...imorges rundt halv 7 begynte det igjen...smertene er lik gallesteinsanfall men den sitter mer midt mellom ribbeina og ikke under høyre som er vanlig (hadde en del anfall før jeg ble gravid). Jeg har fortsatt vondt og blir litt bekymret av at det kommer nå på dagtid... er dette vanlig eller kan det være noe annet? Anonymkode: aaa3f...a6d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Ta en voltaren så blir det borte. Anonymkode: d2435...c2e
SOFIEoktober Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 Uff, det hørtes ikke bra ut. Jeg har hatt gallesteinanfall i svangerskapet tidligere. Nå er heldigvis galleblæra fjernet og steinen som lå i gallegangen. Du får veldig høye leververdier etter et anfall og server ikke bra for barnet. Du bør ringe legen.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ta en voltaren så blir det borte. Anonymkode: d2435...c2e IKKE ta voltaren i sv.skap uten legekonsultasjon i så fall. Anonymkode: 8d546...c4c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har termin om 3,5 uke og hadde natt til igår et mildt tilfelle av gallesteinsanfall som varte i 5 timer ca. Hadde også vondt utover dagen men det gikk over til slutt...imorges rundt halv 7 begynte det igjen...smertene er lik gallesteinsanfall men den sitter mer midt mellom ribbeina og ikke under høyre som er vanlig (hadde en del anfall før jeg ble gravid). Jeg har fortsatt vondt og blir litt bekymret av at det kommer nå på dagtid... er dette vanlig eller kan det være noe annet? Anonymkode: aaa3f...a6d Jeg hadde litt murring, og var veldig redd for anfall grunnet mange tidligere anfall. Begynte etter råd fra noen å ta eplecudereddik (1-2 ss med vann) hver morgen, og jeg mener bestemt at det hjalp meg! Anonymkode: 8d546...c4c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Jeg har vært plaget med dette siden før jeg ble gravid. I svangerskapet øker normalt sett gallesteinplager dessverre. Jeg har paralgin forte som jeg tar hjemme ved "milde" anfall. Når smertestillende hjemme ikke hjelper har jeg åpen innleggelse på akuttmottaket. Her tar de blodprøver for å forsikre seg om at det ikke blir en betennelse i galleblæra eller i bukspyttkjertelen (fikk betennelse i bukspyttkjertelen i uke 16). Får også morfin intravenøst der. Dersom blodprøvene er fine og smertene gir seg får jeg normalt sett reise hjem. Dersom ikke blir jeg innlagt, og det har skjedd mange ganger. Smertene har endret plassering i løpet av svangerskapet til meg også. Blir også fulgt opp på sykehuset med ekstra kontroller av baby for å være sikker på at det ikke påvirker barnet i magen. Dette må du ta opp med fastlegen slik at du og barnet får riktig oppfølging. Dessverre så kan hyppige gallesteinsanfall i svangerskapet by på en del utfordringer. Anonymkode: fdb38...a80
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 Jeg slet med gallestensanfall i den ene graviditeten min. 2 uker før termin fikk jeg kraftig anfall som ikke gikk over. Det resulterte i galleblærebetenelse. Ble veldig syk og ble satt igang. Det kan være veldig farlig. Ikke for å skremme deg. Men kontakt lege, om du opplever anfall som ikke helt går over. Anonymkode: 6f769...012
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #8 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg slet med gallestensanfall i den ene graviditeten min. 2 uker før termin fikk jeg kraftig anfall som ikke gikk over. Det resulterte i galleblærebetenelse. Ble veldig syk og ble satt igang. Det kan være veldig farlig. Ikke for å skremme deg. Men kontakt lege, om du opplever anfall som ikke helt går over. Anonymkode: 6f769...012 Kan jeg spørre hvor langvarig dette anfallet var? Har nemlig hatt kroniske smerter fra galleblæra i 4 dager nå. Anonymkode: fdb38...a80
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 TS Jeg var på legevakten og ble lagt inn på KK for observasjon en natt da smertene ikke ga seg. Det var også tegn på svangerskapsforgiftning, så glad jeg tok kontakt. Det var en helt jævlig natt med smerter🙈 Anonymkode: aaa3f...a6d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan jeg spørre hvor langvarig dette anfallet var? Har nemlig hatt kroniske smerter fra galleblæra i 4 dager nå. Det gikk ikke over før jeg hadde født og fått sterke medisiner 😑 men altså det var ekstremt smertefullt. Måtte få morfin selvom jeg var høygravid. Derfor jeg ble satt igang. Galleblærebetennelse er det vondeste jeg har vært med på. Hadde svært redusert allmenntilstand. Men hadde definitivt sjekket det ut, om det ikke går over snart. Anonymkode: 6f769...012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå