Gå til innhold

Hvor mange av dere plukker egne bær lenger ?

Anbefalte innlegg

Gjest Handyhedmark
Skrevet

Jeg bruker mye av min fritid på ettersommeren til å høste av naturens egne ressurser.

Det har blitt mange kg med molte, og skogen bugner av blåbær. 

Er det flere som har samme lidenskapen ? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

👋 jeg gjør🤩

Blåbær, tyttebær og bringebær er det jeg plukker mest. Molter er jeg ikke så glad i så de får stå til de som liker det bedre. 

Jeg har også lagret geitrams saft i år👌

Skrevet

Også jeg! Skal ut i dag også.

Skrevet

Blåbær, tyttebær og rabarbra. Synes det er uutnyttede ressurser å bare la det stå. Det er jo mat. 

• Liker 2
Skrevet

Har plukket rips og solbær i hagen. Laget saft og gele :)

AnonymBruker
Skrevet

Plukker rips fra hagen, skulle gjerne plukket blåbær og multer, men på grunn av insane viltpolitikk her er det så mye hjort og rådyr i området at det kryr av flått. Nei takk.

Anonymkode: 3de69...f57

Skrevet

Jeg gjør :) både i hagen og utenfor hagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Plukker solbær og bringebær i hagen og blåbær og tyttebær i skogen. 

Anonymkode: 1a74d...6e5

Gjest Villfisker
Skrevet

Har ikke mulighet til det, her jeg bor, men en aktivitet jeg savner. Absolutt :) 

Smaker mye bedre også.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg gjør, blåbær, bringebær, jordbær, moreller, kirsebær  og rips. 

Skrevet

Plukker blåbær og tyttebær, molter liker jeg ikke, men hender jeg plukker til mor og far. :)

Plukker også kantarell (selv om du ikke spurte om sopp, da :ler:)

• Liker 1
Skrevet

Bringebær, jordbær, markjordbær og rabarbra fra hagen, og forhåpentligvis epler, pærer, plommer og moreller om noen år. 

Skulle gjerne kommet meg ut og plukket blåbær, men tiden strekker liksom ikke til! Og sopp, men der strekker ikke kunnskapen til!

Skrevet

Eg gjør. Har blåbær, bringebær, tyttebær, rips, bjørnebær og jordbær i hagen. Deilig å ha på frys til vinteren🤩

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plukket masse bringebær og laget syltetøy. Har plukket litt blåbær og skal plukke mer. Skal også plukke rips i hagen, det blir saft. Har i tillegg plukket masse kantarell🤩 

Anonymkode: f1f41...b84

Gjest Handyhedmark
Skrevet

Jeg har plukket nærmere 50 liter molte til nå, og skal igang med blåbær 🙂 Noe beholder jeg, noe gir jeg bort, noe selger jeg. 

Dessverre er det mange som ikke ser samme nytten og gleden lenger, men for meg betyr dette matauk. 

AnonymBruker
Skrevet

Plukker multer og blåbær i skogen/fjellet, og planen er å plante masse bærbusker og rabarbra i hagen. Da skal det plukkes! 
Plukker også sopp på høsten :) 

Anonymkode: ad76e...308

AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser ikke brødmat, så det går lite syltetøy. Det begrenser seg derfor litt. 

Men vi lager ripsgelè, stikkelsbærlikør og eplechutney, fra egen hage. Vi plukker litt blåbær som vi lager marmelade til ost av, og fryser noe helt for smoothies. Vi plukker kantareller og forveller og fryser. Vi har også bringebær hjemme, det spiser vi ferskt. Molter går det kun litt av i jula - det får vi i gave fra familie som plukker mye. I år har vi også lyst til å finne tyttebær. 

Anonymkode: 7f33c...c6b

• Liker 1
Skrevet

Er i full gang! :) Holder på i skrivende stund å safte rips. 

Før det har jeg laget saft fra stikkelsbær, solbær og kirsebær, og solbærgele. De meste er fra hagen, men kirsebæra er fra skogen like i nærheten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

🙋‍♀️

Syns det er moro å gå på multetur, men gir dem bort siden jeg ikke liker dem.

Plukker også blåbær.

Anonymkode: 5b3f9...3b1

• Liker 1
Skrevet
Elder Millennial skrev (23 minutter siden):

👋 jeg gjør🤩

Blåbær, tyttebær og bringebær er det jeg plukker mest. Molter er jeg ikke så glad i så de får stå til de som liker det bedre. 

Jeg har også lagret geitrams saft i år👌

Så enig. Jeg bor i et "multeland", men liker ikke smaken. Dessuten er dette et bær som ikke kan vaskes. Tyttebær og litt blåbær plukkes med stor iver. Tyttebær er favoritten ❤️ Kan brukes til (nesten) alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...