Gå til innhold

Dere som gikk fra partneren av andre grunner enn vold, utroskap, uærlighet eller rusmisbruk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gikk du fra han/henne? Var det noe ved personen som plaget deg over tid? Er det vanlig å gå fra hverandre fordi følelsene forsvinner for en stund, eller pleier det å ligge mer bak?

Anonymkode: 85a95...3cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde vokst fra hverandre, som de sier. Møttes ganske unge. Irriterte oss over mye ved den andre, hadde ikke et sexliv, dårlig stemning over lang tid. 

Vi kommer godt overens nå som vi ikke må få et parforhold til å fungere og samarbeider veldig godt om barna. 

Anonymkode: f2be6...5b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følelsene forsvant for min del.

Anonymkode: 27bcd...62c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står i et slikt samlivsbrudd nå. Vi har vokst fra hverandre etter 11 år sammen (ble sammen da jeg var 18 og han 22). Vi har aldri vært en god match, men det er blitt verre med årene. Jeg har holdt ut pga. barnet vårt, men ser at grensen er nådd. Jeg kan ikke være sammen med han når jeg ikke har følelser for han mer.. 

Anonymkode: e75b1...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Mangel på respekt. Slossing på byen. Fyll. Glattcelle. Tyveri og anmeldelser. Vi var voksne og jeg ønsket et stabilt liv. 

Anonymkode: 7e313...d9c

AnonymBruker
Skrevet

Rett og slett null romantiske følelser igjen. Null sex i hvertfall 6 år. Inga barn og leilighet stod kun i mitt navn. 

Anonymkode: f73d4...cc9

AnonymBruker
Skrevet

Vi vokste fra hverandre følte jeg. Jeg var 18 da vi ble kjærester, og etter 19 år sammen var det dødt hos meg. Hadde strevd så lenge for at vi skulle klare å holde sammen så barna slapp å ha to hjem, men etter tre år med å prøve å redde ting alene ga jeg opp...  DA først forsto han alvoret, innrømte at siste året hadde vært kjipt, men 'at han bare satt på gjerdet og ventet til det vanskelige skulle gå over' 🙄 

Vel, all rest av varme følelser fra min side var ihvertfall gått over .. 

I et langt samliv er det alltid opp og ned, og kjærligheten brenner ikke like sterkt hele tida, men man kan hjelpe hverandre over disse vanskelige periodene; ofte er det hver sin gang å havne i ei dump. 

Etter tre år i ei dump med en ektemann som lekte struts og ikke tok alvorlig de problemene jeg beskrev, var det definitivt over. Jeg følte meg som alene voksen i det forholdet etterhvert, med en partner det ikke gikk an å diskutere alvorlige ting med.

Han er en ok fyr, aldri noe vold, fyll, rus, tull med økonomi/jobb, utroskap eller noe slikt. Han er en god pappa. Han ble bare ikke en god partner for meg på sikt. 

Anonymkode: 71986...e2f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mangel av respekt. Ikke til å stole på når det gjaldt i bidra i Familien AS. Følelsene forsvant ikke, men jeg var så psykisk nedkjørt av å dra lasset alene at skulle jeg redde meg selv måtte jeg avslutte forholdet. Da hadde vi hatt våre runder hjemme hvor vi pratet alvor og jeg dro ham også med til familievernkontoret. Alt for å prøve å redde det forholdet jeg en gang trodde på. Fikk erfare at den jobben kunne jeg ikke gjøre alene. Man må være 2 om å ville. Årene etter viste meg at det var en riktig avgjørelse.

Anonymkode: 896ba...e5f

AnonymBruker
Skrevet

Han sluttet helt å ville ha sex og det varte i årevis. Prøvde å snakke om det veldig mange ganger og finne eventuelle løsninger. Foreslo parterapi mange ganger. Nei, var alltid svaret. Etter 7 år gikk jeg ut av forholdet. Vi hadde et normalt og ganske bra sexliv i 10 år før det. 

Anonymkode: aae82...9d3

AnonymBruker
Skrevet

Drama. Hun mente at man måtte hele tiden ha noe som man jobbet igjennom som par. Var velogmerke aldri noe som gikk på henne som det måtte arbeides med, kun meg og mitt.

Så etter en stund så foreslo jeg at hun kunne kanskje la være å ta drastiske beslutninger på mine vegner.
Da ble det liv i stua. 
Så jeg sa at jeg orker ikke dette dramaet og styret, så ville avslutte. Men det var hun også uenig i.

så jeg sluttet bare å engasjere meg. Hun lagde drama og jeg var passiv. Det varte en stund til hun kom til meg og sa at dette fungerte veldig dårlig. Jeg hadde forandret meg og hørte ikke etter hva hun sa og mente lengre (no shit, sherlock). Så hun ville gjøre det slutt.

Takket for meg og avbrøt all kontakt.

Hun var nå ei som måtte ha det siste ordet, så hun ble vel fornøyd når hun «fikk» slått opp.

Anonymkode: ff1f4...4e2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...