AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Jeg har vært en svært fornøyd kunde hos Sbanken i sikkert 17-18 år. Før det var jeg noen år hos DNB og det frister ikke til gjentakelse for å si det sånn... Er veldig frustrert over hele situasjonen og vil sannsynligvis bytte bank når dette evt skjer. Dere som er i samme situasjon, har dere bestemt hva dere skal gjøre når oppkjøpet evt blir godkjent? Bytte bank? Fortsette? Har noen mening om hvilken bank(er) ligner mest på Sbanken slik den er i dag? Anonymkode: d0b09...877 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Jeg er i samme situasjon, vi kommer nok til å gå over til Danske bank (hvor jeg har fordeler via Akademikerne) eller KLP-banken (hvor ektefellen er medlem). Hører gjerne om noen har erfaringer med noen av disse. Anonymkode: 8cf7f...117 3
Kvittering Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 Tenk å holde nag til et selskap over 18år. Utrolig egentlig at DNB fortsatt eksisterer med tanke på hvor mange som "hater" dem. Synes dette er interessant. Har dnb selv, har aldri vært misfornøyd med noe. Har forsikringene hos gjensidige. Kanskje jeg kunne spart noen få kroner på å bytte fra dnb til noe annet, men det utgjør ingen forskjell for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i samme situasjon, vi kommer nok til å gå over til Danske bank (hvor jeg har fordeler via Akademikerne) eller KLP-banken (hvor ektefellen er medlem). Hører gjerne om noen har erfaringer med noen av disse. Anonymkode: 8cf7f...117 Takk for tips! Gremmes over hele situasjonen 😖 Anonymkode: d0b09...877 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Kvittering skrev (1 time siden): Tenk å holde nag til et selskap over 18år. Utrolig egentlig at DNB fortsatt eksisterer med tanke på hvor mange som "hater" dem. Synes dette er interessant. Har dnb selv, har aldri vært misfornøyd med noe. Har forsikringene hos gjensidige. Kanskje jeg kunne spart noen få kroner på å bytte fra dnb til noe annet, men det utgjør ingen forskjell for min del. Fint at du er fornøyd, men det var jeg ikke. Har null planer om å støtte det selskapet igjen. Anonymkode: d0b09...877 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 For å kunne gi et nyttig svar på hvilken bank som lønner seg for deg, bør du skrive hvilke banktjenester du benytter deg av. Boliglån, annet lån, regningskonto, dagligbank med debetkort tilknyttet, kredittkort, sparekonto, fond, aksjer? Siden du er kunde hos Sbanken har du åpenbart ikke behov for å besøke en fysisk filial, så hvis du kun har behov for en enkel nettbank for regningskonto eller sparekonto kan du f.eks. bruke Eikas Sparesmart. For aksjekjøp kan du f.eks. bruke Nordnet. Osv. Det er enklere å gi et ordentlig svar dersom vi vet hvilke tjenester du har behov for. Anonymkode: ded8f...0ad 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 Jeg har bytta bank allerede. Konkurransetilsynet kommer ikke til å stoppe salget. Har gått over til Nordea pga fagforening. De har lavest kurtasje ved aksjekjøp, men aks har jeg flytta til Nordnet. Anonymkode: e8f32...b11 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 Gikk over til danske bank for et par år siden. Opplevde så mye rot med DnB og høye renter sammenlignet med hva jeg får gjennom akademikerne i danske bank. Ulempen er en dårlig nettbank, men greit fungerende mobilapp. Fond og pensjonssparing har jeg gjennom Kron hvor det er avtale med akademikerne. Anonymkode: 03fb5...fcc 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #9 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For å kunne gi et nyttig svar på hvilken bank som lønner seg for deg, bør du skrive hvilke banktjenester du benytter deg av. Boliglån, annet lån, regningskonto, dagligbank med debetkort tilknyttet, kredittkort, sparekonto, fond, aksjer? Siden du er kunde hos Sbanken har du åpenbart ikke behov for å besøke en fysisk filial, så hvis du kun har behov for en enkel nettbank for regningskonto eller sparekonto kan du f.eks. bruke Eikas Sparesmart. For aksjekjøp kan du f.eks. bruke Nordnet. Osv. Det er enklere å gi et ordentlig svar dersom vi vet hvilke tjenester du har behov for. Anonymkode: ded8f...0ad Det er egentlig bare basic bruk, boliglånet har vi i min manns bank, men jeg har lønnskontoen min i Sbanken. Jeg bare liker hele opplegget med microsparing og har også tenkt å begynne å spare litt i aksjer etter hvert. Og jeg liker nettløsningen deres veldig godt. Anonymkode: d0b09...877
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #10 Skrevet 31. juli 2021 Har 0 å si. Jeg fortsetter å bruke Sbanken om Dnb overtar. Som om det har noe å bety😂😂😂 Anonymkode: 3fc14...ac9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 Har hatt DNB siden 2003 eller noe, uten kostnader på konto. Det er først nå, nesten 20 år senere, at jeg plutselig skulle betale for noe. Nytt VISA-kort eller noe sånt? Men aksjer og de fleste fond har jeg hos Nordnet, krypto hos Kraken og utenlandsk valuta i utenlandske banker. Jeg forstår dem som er uenig i politikken DNB fører. Men det er nå en veldig solid bank og man står fritt til å velge tjenester etter behov. Via kasserer-rollen i ulike lag og foreninger har jeg sett og brukt andre nettbanker, og jeg må si det er en fordel at DNB er en slik kjempe som de er. Funksjonaliteten der er usedvanlig god. Bortsett fra det ville jeg ha rådet TS til å se på de rette portalene, sjekke tilbud via fagforeninger osv., og eventuelt snakke med ulike banker. Er dere solide kunder, får dere kanskje gode tilbud også. Lykke til! Anonymkode: b49f0...a98 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg forstår dem som er uenig i politikken DNB fører. Men det er nå en veldig solid bank og man står fritt til å velge tjenester etter behov. Via kasserer-rollen i ulike lag og foreninger har jeg sett og brukt andre nettbanker, og jeg må si det er en fordel at DNB er en slik kjempe som de er. Hvis du har vært kunde av DNB siden 2003 husker du sikkert godt da de holdt på å gå konkurs, men ble reddet av Staten. Det er takket være Staten at de fremdeles eksisterer, ellers hadde de gått konk for et drøyt tiår siden. Så med andre, de er ikke egentlig en spesielt solid bank. Anonymkode: 74333...859 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis du har vært kunde av DNB siden 2003 husker du sikkert godt da de holdt på å gå konkurs, men ble reddet av Staten. Det er takket være Staten at de fremdeles eksisterer, ellers hadde de gått konk for et drøyt tiår siden. Så med andre, de er ikke egentlig en spesielt solid bank. Anonymkode: 74333...859 Jepp, slik gikk det med mange banker, også under jappetiden. Men DNB vil alltid være "too big to fail". Det er av betydning for meg. Anonymkode: b49f0...a98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå