Gå til innhold

Kan jeg kreve å bli satt i gang i uke 41+2, på første trivselskontroll?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg skal på første trivselskontroll på sykehuset førstkommende mandag, og vil da være ca en uke over termindato. Jeg bor to timer unna sykehuset, og om jeg ikke føder før 41+6, må jeg til dette sykehuset for å føde (får ikke føde på lokal fødestue da). Kan jeg kreve å bli satt i gang på trivselskontrollen? Sliter med nattesøvnen pluss at ene beinet mitt er begynt å svikte når jeg går. Noen med erfaringer?

Anonymkode: 437d4...0e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, med mindre de finner noe på kontrollen som tilsier at du må settes i gang nå gjør de ikke det. 

Anonymkode: a695d...3ab

• Liker 3
Skrevet

Du kan aldri kreve å bli satt i gang og igangsettelse er en risiko som man heldigvis ikke vil utsette mor og barn for om det ikke er nødvendig, men fortell hvordan du har det og jeg tenker at gitt at de har plass på føden de nærmeste dagene og siden du har kommet såpass langt i svangerskapet kan det godt være de sier ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil absolutt alle igangsettes?!

Anonymkode: 6cd70...28a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å igangsettes uten at det er noen medisinsk grunn for det, er ingen menneskerettighet.

Anonymkode: cf435...076

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor vil absolutt alle igangsettes?!

Anonymkode: 6cd70...28a

Fordi alle tror det er lettere å slippe å vente noen ekstra dager fremfor en lang og tung fødsel som det ofte blir når man igangsettes.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi alle tror det er lettere å slippe å vente noen ekstra dager fremfor en lang og tung fødsel som det ofte blir når man igangsettes.

Nei, det er nok heller fordi man er redd for at sykehuset skal drøye for lenge slik at det er fare for barnet. Dette har skjedd, så les deg opp om temaet.

Dessuten er det svært tungt på slutten. 

Anonymkode: db42f...265

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er nok heller fordi man er redd for at sykehuset skal drøye for lenge slik at det er fare for barnet. Dette har skjedd, så les deg opp om temaet.

Dessuten er det svært tungt på slutten. 

Anonymkode: db42f...265

Hvis du leser deg opp om temaet vil du forstå at det ikke er uke 41+2 som utgjør en risiko for barnet. 
Tungt er det for alle mot slutten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du leser deg opp om temaet vil du forstå at det ikke er uke 41+2 som utgjør en risiko for barnet. 
Tungt er det for alle mot slutten.

Ikke nødvendigvis. Syntes ikke det var spesielt tungt, jobbet ute med forefallende husarbeid frem til kvelden før jeg fødte en uke over termin. Så "alle" er ikke riktig.

Anonymkode: 15054...41a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Syntes ikke det var spesielt tungt, jobbet ute med forefallende husarbeid frem til kvelden før jeg fødte en uke over termin. Så "alle" er ikke riktig.

Anonymkode: 15054...41a

Det betyr ikke at det ikke er normalt at det er tungt på slutten og at man skal igangsettes med en gang man føler det blir litt tungt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det betyr ikke at det ikke er normalt at det er tungt på slutten og at man skal igangsettes med en gang man føler det blir litt tungt.

Så enig. Virker som at en del her inne tror at man kan kreve å settes i gang så fort man bikker 37 uker 🙈

Anonymkode: 2f85c...c9b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...