AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Eier du ikke skam? Du skrev til og med i profilen din at du er omsorgsfull, empatisk, og snill. "Skal vi si torsdag 18:00? " Unmatched. Fatter du ikke hvor sårende dette er? Jeg gledet meg til å treffe deg. Kanskje litt for mye. Sitter igjen med vonde følelser og masse tvil, kun fordi du ikke var voksen nok til å eventuelt takke pent nei. "Du, jeg har truffet en annen jeg vil satse på". "Takk for tilbudet, men jeg kjenner litt på at det ikke blir riktig for meg." Eller bare "Kan vi se det an til neste uke?" Er jeg virkelig så lite verdt at du kan smelle igjen døra i trynet mitt? Er det sånn du behandler fremmede som av en eller annen grunn ikke lever opp til forventningene? Dette er en bønn til dere på KG som ender opp i samme situasjon: ikke vær en drittsekk, vær ærlig og grei. Takk for meg. Anonymkode: c104d...037 18
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Shit happens, vær heller glad du ikke kastet bort masse tid på han Anonymkode: 96a8d...45d 5
Hill83 Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 Forbauset over at du gidder bruke så mye energi på det . Det er tinder 10
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Hill83 skrev (6 minutter siden): Forbauset over at du gidder bruke så mye energi på det . Det er tinder Tinder eller ei, folkeskikk burde være det minste en kan forvente. Anonymkode: 9f572...22d 23
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Du er nok på feil sted om det er på tinder du leter etter folkeskikk. Anonymkode: 9bb19...9d4 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 Ikke bruk tid på det, bare gå videre. Datingapper får frem det verste i folk. Anonymkode: a03b2...549 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 Det var sikkert angst. Anonymkode: 428b2...856 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 Det er ikke så rart mange oppfører seg som drittsekker når man ser svarene som kommer i denne tråden. TS har helt rett og jo færre som aksepterer denslags oppførsel som TS nestendate oppviste, dess større sjanse er det for at noen flere faktisk begynner å oppføre seg som folk også på apper. Jeg ser dette alt for ofte. Noen klager over oppførselen til folk på tinder/match/whatnot og det kommer en haug av svar av typen "Hva kan du forvente? Det er tinder." Jeg skal si dere hva man forventer. Man forventer at folk kan oppføre seg sånn rimelig respektfullt og skikkelig på datingapper så vel som i det virkelige liv. Det er tydelig at den forventningen er feilslått, men det er uansett totalt uakseptabel oppførsel. La gå at dater går i vasken, den ene eller annen part finner noen andre osv. Det er helt innafor. Det som ikke er innafor er å droppe avtaler og bare forsvinne når avtaler er inngått. Da tekster man og sier fra at man avlyser, evt. avlyser på permanent basis. Det koster vesentlig færre kalorier enn å møte på en date man ikke ønsker å møte på. Kan noen være så vennlige å starte en folkeskikkbevegelse med mål å gjeninnføre normal folkeskikk i samfunnet? Takk Anonymkode: 80565...f6c 15
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #9 Skrevet 31. juli 2021 Jeg har gjort noe lignende. Det var en angstfylt impulshandling, ikke drittsekk-handling. Skjønner veldig godt at du blir såret om dere har snakket lenge sammen og blitt litt glad i hverandre. Om det kun er snakk om 5-10 meldinger frem og tilbake før sletting: dette er helt normalt og dere er fortsatt fremmede mennesker for hverandre. Selv foretrekker jeg at fyren bare sletter meg i stedet for å skrive en beklager-bullshit-melding. Anonymkode: 7d700...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #10 Skrevet 31. juli 2021 Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men du må prøve å ikke bli fullt så følelsesmessig involvert/engasjert før du har truffet noen, og ikke bare chattet. Mye raringer på tinder, som på alle andre plasser. Jeg la ikke spesielt mye i hver samtale den gangen jeg var på tinder, rett og slett fordi det var ukjente mennesker. Og ukjente mennesker kan man ikke stole på, noen plass. Hadde jeg derimot møtt en kar et par tre ganger, forventet jeg litt mer ut av personen. Det tok ikke mange treffene med det som nå er samboer, før jeg satte hele tinder på pause, og deretter slettet. Det er selvsagt ikke ok å ikke ja respekt for andre, men andre mennesker styrer man ikke. Derav må man beskytte seg selv litt, og ikke la seg sluke totalt av en samtale med et menneske man ikke har møtt en gang. Anonymkode: 75e16...e85 1
Gjest Marte79 Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 Første gang på tinder? Dette er jo helt vanlig. Folk er anonyme og for mange er det bare et spill når de kjeder seg. Hvorfor bruke tid og energi på å være irritert på sant? Du og dette her forandrer ikke folk!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 Sånn er livet. Ta deg sammen og gå videre. Det er tinder og en mann som kunne være den største drittsekken i verden for alt du vet. Anonymkode: 45d2b...35b 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 Det er jo bare en fremmed ukjent person du har sett bilde av på Internett? Han skylder deg ingenting og du har ikke krav på noe fra han Anonymkode: fc7d3...fc5 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #14 Skrevet 31. juli 2021 TS som du ser her i tråden så er folkeskikk fullstendig manglande hos mange folk i dag. Du har min sympati. Blir som du avogtil ghosta (av damer) og det stikk kvar gang det skjer, men lite ein får gjort med det anna enn at ein då får bekrefta at vedkommande nok ikkje var noko å satse på. Når det er sagt så har det mange gangar og skjedd at damer har sagt dei ikkje vil gå vidare før dei kuttar kontakten og det er noko heilt anna og den rette veien å gå etter mi meining om. At det står i profilteksten at vedkommande er omsorgsfull, empatisk og snill betyr null. Det er handling, ikkje ord som tel så med mindre du har opplevd at ein person er omsorgsfull, empatisk og snill kan du anta personen er ein potensiell drittsekk. Litt som der damer skriv dei er fjellgeit og så kan dei knapt gå opp eit fjell eller seier dei er eventyrlystne og så er gullrekka på tv på fredag med taco det som gjeld ein fredagskveld Dei karakteristikkar ein gjev seg sjøl i profilen er meir noko ein ynskjer ein har, ikkje nødvendigvis ein har. Er iallefall mi erfaring. Anonymkode: 45ce0...2b9 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #15 Skrevet 31. juli 2021 Jeg opplevde nylig å snakke med en fyr på Tinder, der vi avtalte å møtes. Tonen var god, men jeg ville gjerne se han på Instagram først fordi jeg syns det kan være skummelt å møte helt fremmede uten å ha undersøkt litt først. Da han la meg til på Instagram sluttet han å svare og fjernet matchen 😂 skal love deg at den svei litt, men vet selv at jeg er attraktiv nok og hvis jeg lot selvbildet eller humøret defineres av frekke folk så kunne jeg ikke hatt appen. Anonymkode: f0fb7...15a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #16 Skrevet 31. juli 2021 Han er en rass, og som nevnt, ikke rart de tør å oppføre seg sånn når hans oppførsel er helt ok i følge flere Anonymkode: a07cb...e3f
indigob Skrevet 31. juli 2021 #17 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Eier du ikke skam? Du skrev til og med i profilen din at du er omsorgsfull, empatisk, og snill. "Skal vi si torsdag 18:00? " Unmatched. Fatter du ikke hvor sårende dette er? Jeg gledet meg til å treffe deg. Kanskje litt for mye. Sitter igjen med vonde følelser og masse tvil, kun fordi du ikke var voksen nok til å eventuelt takke pent nei. "Du, jeg har truffet en annen jeg vil satse på". "Takk for tilbudet, men jeg kjenner litt på at det ikke blir riktig for meg." Eller bare "Kan vi se det an til neste uke?" Er jeg virkelig så lite verdt at du kan smelle igjen døra i trynet mitt? Er det sånn du behandler fremmede som av en eller annen grunn ikke lever opp til forventningene? Dette er en bønn til dere på KG som ender opp i samme situasjon: ikke vær en drittsekk, vær ærlig og grei. Takk for meg. Anonymkode: c104d...037 Hvis en tinder match betyr så mye for deg så burde du endre fokus her i livet. Lev for deg selv, en tinder match kan ikke redde deg. Han skylder deg ikke noe bare fordi dere matchet. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #18 Skrevet 31. juli 2021 25 minutter siden, indigob said: Hvis en tinder match betyr så mye for deg så burde du endre fokus her i livet. Lev for deg selv, en tinder match kan ikke redde deg. Han skylder deg ikke noe bare fordi dere matchet. Er ikke det som er poenget, han har sagt ja til avtale og ghoster fremfor å si han ombestemte seg. Dere er med på å støtte en ukultur. Jeg bryr meg ingenting om en match sier hei og sletter meg etterpå, men avtaler man noe er man uhøflig og vel så det om man bare forsvinner på den måten. Anonymkode: a07cb...e3f 3
indigob Skrevet 1. august 2021 #19 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er ikke det som er poenget, han har sagt ja til avtale og ghoster fremfor å si han ombestemte seg. Dere er med på å støtte en ukultur. Jeg bryr meg ingenting om en match sier hei og sletter meg etterpå, men avtaler man noe er man uhøflig og vel så det om man bare forsvinner på den måten. Anonymkode: a07cb...e3f Dere ? okei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå