Kvittering Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Hvis jeg skal tvinges til å tolerere at hver og en, skal kalles både det ene og det andre (han/den/hen etc.) Så skal disse personene akseptere at jeg ikke anerkjenner dette men de skal likevel få ha sin mening og oppfatning. Hva skal andre gjøre med at jeg ikke vil kalle de "hen"? Eller at jeg bommer med han/hun. Det har ingen rett på å ta seg nær etter, for det er kun to kjønn. Enten blir du født gutt, eller jente. Jeg har ingen overbevisning om at det ikke eksisterer et intetkjønn. Hvorfor skal jeg anerkjenne flerkjønn og i dag-føler-jeg-meg-som-jente kjønn, men meningen min skal ikke anerkjennes, og personene blir sterkt fornærmet. Ja jeg blir også fornærmet, når min oppfatning, oppfattes som gal. Det eksisterer kun to kjønn. Det å tro at man er noe annet enn det man ble født som, det er også tull. Det er min mening. Hvis ikke den kan aksepteres, og det føres kampanje mot min mening, som hatmeninger. Det er feil. Jeg tolerer det meste rundt meg, og folk skal få gjøre som de vil. Bare ikke tving meg til å anerkjenne deres virkelighet. Jeg er ikke en hater fordi jeg har denne oppfatningen. Og jeg nekter å tie stille om dette. Dette er ikke hatprat. 12
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Hvorfor bruke tid og energi på et bortimot ikke-eksisterende-problem? Jeg er godt opp i årene, har frekventert plasser som catpeople i Oslo og Manifest i København i bortimot 20 år. På disse klubbene har det vært transer og transseksuelle i en årrekke, før min tid også. Når jeg har snakket med disse om denne problemstillingen så bare rister de på hodet og flirer av det hele. Dette er et oppkonstruert problem av den yngre generasjon som elsker å føle seg krenket samme hva, og de benytter enhver anledning og mulighet til å påpeke at man er både x, y og z. La de styre, og lev ditt eget liv. Mer er det ikke å si om den saken. Anonymkode: 1fd12...39b 12
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor bruke tid og energi på et bortimot ikke-eksisterende-problem? Den mer og mer utbredte bruken av "hen" i alle mulige sammenhenger forsøpler språket vårt. Jeg har ingenting imot disse få menneskene som ønsker å være "en hen". Anonymkode: 02724...627 5
Kvittering Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2021 Enterprises skrev (1 time siden): Hva er hen? En som mener en ikke har et kjønn.. 2
Kvittering Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor bruke tid og energi på et bortimot ikke-eksisterende-problem? Jeg er godt opp i årene, har frekventert plasser som catpeople i Oslo og Manifest i København i bortimot 20 år. På disse klubbene har det vært transer og transseksuelle i en årrekke, før min tid også. Når jeg har snakket med disse om denne problemstillingen så bare rister de på hodet og flirer av det hele. Dette er et oppkonstruert problem av den yngre generasjon som elsker å føle seg krenket samme hva, og de benytter enhver anledning og mulighet til å påpeke at man er både x, y og z. La de styre, og lev ditt eget liv. Mer er det ikke å si om den saken. Anonymkode: 1fd12...39b Problemet oppstår når man snakker med noen, og de gjør et problem ut av at man kaller de hankjønn eller hunnkjønn også blir dette en big deal. Jeg så en video på enten vg eller dagbladet. "Slik bruker du riktig pronomen" eller noe sånt. Og da forklarte hun ene at hvis hun ble omtalt som "hun" så ble hun fryktelig fornærmet. Hvis ikke dette er et problem i samfunnet, som jeg faktisk må bruke litt energi på, så vet ikke jeg. 5
Enterprises Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 5 minutter siden, Kvittering said: En som mener en ikke har et kjønn.. Åja. Hva bruker de til å urinere med da? 1
Kvittering Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 31. juli 2021 Enterprises skrev (1 minutt siden): Åja. Hva bruker de til å urinere med da? Et høyst viktig spørsmål, som kun kan besvares av de som har denne identiteten. Selv om svaret åpenbart er ulogisk, så har de nok en eller annen forklaring. 3
Kvittering Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En ikke-sak. Anonymkode: 93466...bf8 På hvilken måte? At det ikke skal anerkjennes, eller at vi skal akseptere alt? 1
SlemUlv Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 Så... Du ignorerer forsking fordi det ikke passer deg.. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å respektere andre. Og, hva har dette med sex å gjør? 5
SlemUlv Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 Enterprises skrev (2 timer siden): Hva er hen? Kvittering skrev (1 time siden): En som mener en ikke har et kjønn.. Hen er et kjønnsløst pronomen, som også blir brukt om man ikke vet hva kjønnet til personen man snakker om er. 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 Jeg er også imot å bruke "hen", selvom jeg ikke er imot de som anser seg selv som "hen". Det finnes to biologiske kjønn enten man liker det eller ikke. Anonymkode: c2071...e29 6
911 Skrevet 31. juli 2021 #14 Skrevet 31. juli 2021 Har stor respekt for bi/homofile/lesbiske, men skjønner ikke bruken av hen. Enten er det en han eller en hun. Har de tatt kjønnsskifte eller er i prosessen og definerer/kler seg om noe annet enn de er biologisk fra fødselen kaller jeg dem det kjønnet de ønsker å være. På vår lille plass har vi flere som har skiftet kjønn og han som er blitt gutt er en han og den som er blitt jente er en hun. Enkelt og greit. 4
Kvittering Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #15 Skrevet 31. juli 2021 SlemUlv skrev (7 minutter siden): Så... Du ignorerer forsking fordi det ikke passer deg.. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å respektere andre. Og, hva har dette med sex å gjør? Og der misforstod du hele innlegget. Jeg respekterer andre. Da forventer jeg at min egen mening respekteres. Er du uenig i det? 1
SlemUlv Skrevet 31. juli 2021 #16 Skrevet 31. juli 2021 Kvittering skrev (6 minutter siden): Og der misforstod du hele innlegget. Jeg respekterer andre. Da forventer jeg at min egen mening respekteres. Er du uenig i det? Nei, du respekterer ikke andre. Du bare later som. Jeg anbefaler å lese deg opp på nyere kjønnsforskning. 4
Kvittering Skrevet 31. juli 2021 Forfatter #17 Skrevet 31. juli 2021 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Nei, du respekterer ikke andre. Du bare later som. Jeg anbefaler å lese deg opp på nyere kjønnsforskning. Nei, jeg liker å forholde meg til en simpel, men samtidig høyst reell virkelighet. Jeg nekter å sette meg inn i alle de forskjellige pronomen og hva folk foretrekker å bli kalt. Jeg forholder meg til to kjønn, og det får folk respektere. Blir de krenket av dette, så lever vi et sykt samfunn. 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #18 Skrevet 31. juli 2021 Jeg driter fullstendig i hen/høn/hoinn og andre tullepronomen. Må vi snart komme oss vekk fra denne narsissistiske galskapen. Anonymkode: 6a0a3...b0b 4
SlemUlv Skrevet 31. juli 2021 #19 Skrevet 31. juli 2021 Kvittering skrev (3 minutter siden): Nei, jeg liker å forholde meg til en simpel, men samtidig høyst reell virkelighet. Jeg nekter å sette meg inn i alle de forskjellige pronomen og hva folk foretrekker å bli kalt. Jeg forholder meg til to kjønn, og det får folk respektere. Blir de krenket av dette, så lever vi et sykt samfunn. Så igjen.. Ignorerer nyere forsking, fordi den ikke passe deg. Men for all del, krev den respekten du syns du fortjener.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #20 Skrevet 31. juli 2021 Forstår ikke problemet. Selv om du synes det er rart så har det jo ikke noe med deg å gjøre. Anonymkode: 94e0d...441 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå