Gå til innhold

Frosne kyllingfileter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå har jeg en stor pakke kyllingfileter liggende på kjøkkenet til tining, sånn jeg kan få kutta de opp. Jeg har nemlig ikke tenkt å spise opp alt på en gang. De har lagt i fryseren siden jeg kjøpte de. Datoen står 9.september på. Er de for gamle eller? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de er ikke for gamle så lenge de er blitt frosset før holdbarhetsdatoen.

Men jeg vet ikke om jeg ville tatt opp dem, for så og frosset dem igjen...

Skrevet

Så lenge de har lagt i fryseren siden du kjøpte dem er de ikke dårlige, men bruk dem kort tid ette timing (og tin i kjøleskap, ikke på benken)

Dersom de lukter dårlig eller har skiftet farg, da spiser du dem ikke (det skjedde med noen av mine, men de aller fleste kyllingfiletene jeg har i fryseren holder seg utmerket. De som ble dårlige hadde nok lagt

litt for lenge i kjøleskapet for frysing, og ble dessutenen liggende et døgn der etter tining fordi jeg ikke spiste dem den planlagte dagen likevel.

Skrevet

Fryse for andre gang ville ikke jeg heller gjort tror jeg

Pakke ned til frysing slik at de er i posjoner allerd ved første nedfrysing er absoluttå anbefale.

Skrevet

Helt sikkert ok å bruke dem, men hvis du ikke skal spise dem nå alle sammen bør du steke opp resten også... Fryse på nytt ting som har vært tint skal man aldri gjøre...

Men hvorfor har du dem oppe alle sammen? Kylling bruker da å gå veldig lett å bryte i fra hverandre selv om de er frossne

Skrevet

Takk for svar! Nå har jeg 5 kyllingfileter (!) i kjøleskpet, som bør fortæres fortest mulig ;) Ja, jeg tenker ikke så langt i blant. Skulle porsjonere de da jeg kjøpte pakken, og tenkte jo såklart at det er umulig å få de fra hverandre i frossen tilstand ;) Jeg tror jeg vet hvordan jeg skal håndtere saken neste gang nå ;)

Skrevet

Pakker dem alltid i plastfolie en og en før jeg fryser dem inn i en samlet pakke jeg, da er det lett å ta ut så mange som jeg trenger hver gang. Det lønner seg i alle fall å fryse dem me en gang og pise dem inn en krot tid, fnt jeg ut da jeg "slurva" i begge ender og endte opp med illeluktende kylling, som jeg bare kastet, og fikk karbonader til middag i stedet...

Skrevet

De du ikke spiser idag kan du jo skjære opp i terninger, steke og bruke f.eks i kyllingslat :sikle:

Skrevet

Jeg så nettopp tråden om stekt ris her, så nå tror jeg at jeg skal få brukt opp kyllingen :)

Skrevet

Det er vel også mulig å fryse den etter at den er stekt. Sikkert ikke like godt, men ok til kyllinggryter med mye smak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...