AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Er i ettforhold for 10 året, i denne tiden har jeg tatt utdannelse og videreutdannelse for å få en grei økonomi. Mannen min klarer ikke å holde på en jobb, og viser ofte liten interesse for å få ny jobb. Han ønsker og krever en god livstil, som gjør at jeg må jobbe mye overtid for å kunne betale for dette. Jeg hører daglig at jeg kommer til å forlate han for jeg jobber sammen med menn og han sier ofte at han skal flytte for han tror jeg har elskere rundt hvert hjørne. Han bruker all sin våkne tid fremfor pc og spiller og ønsker sjeldent å gjøre andre ting, jeg får ikke sitte med mobil, og om jeg gjør så må han se hva jeg driver med for han tror jeg snakker med andre menn. Har forsøkt å snakke med han at jeg trenger mer enn ett menneske som sitter fremfor pcen, han lover at ting skal bli bedre men når han ikke får spile så ligger han å sover hele dagen, jeg vet at jeg og familien kan få et bedre liv alene, men ønsker jo at alle skal samlet. Hvor lenge bør jeg gi han ultimatum og har noen , noe gode råd for å snu på en vond sirkel? Anonymkode: ad1fe...502
Gjest BethD Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dump han. Anonymkode: fc999...ea7 Med stor D
Enterprises Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Er i ettforhold for 10 året, i denne tiden har jeg tatt utdannelse og videreutdannelse for å få en grei økonomi. Mannen min klarer ikke å holde på en jobb, og viser ofte liten interesse for å få ny jobb. Han ønsker og krever en god livstil, som gjør at jeg må jobbe mye overtid for å kunne betale for dette. Jeg hører daglig at jeg kommer til å forlate han for jeg jobber sammen med menn og han sier ofte at han skal flytte for han tror jeg har elskere rundt hvert hjørne. Han bruker all sin våkne tid fremfor pc og spiller og ønsker sjeldent å gjøre andre ting, jeg får ikke sitte med mobil, og om jeg gjør så må han se hva jeg driver med for han tror jeg snakker med andre menn. Har forsøkt å snakke med han at jeg trenger mer enn ett menneske som sitter fremfor pcen, han lover at ting skal bli bedre men når han ikke får spile så ligger han å sover hele dagen, jeg vet at jeg og familien kan få et bedre liv alene, men ønsker jo at alle skal samlet. Hvor lenge bør jeg gi han ultimatum og har noen , noe gode råd for å snu på en vond sirkel? Anonymkode: ad1fe...502 Tenker du kan sette noen krav. Skaff deg en jobb. Jeg kan ikke jobbe overtid vær dag for at du skal kose deg. Siden du bringer penger inne, kan også du bestemme hva de skal brukes til. Da får du kanskje mindre utgifter hvis han må betale for luksusen selv. Og at vært våkne minutt går til spilling er litt drøyt. Han må begynne å kontrollere dette. Bruke mer tid på familien. Ellers hadde jeg nok gått fra han. 1
Mt3 Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 Først og fremst må du i hvertfall slutte med å jobbe overtid for å gi han den livsstilen han ønsker når dere egentlig greier dere helt ok med en mer nøktern livsstil. Da MÅ han ta tak for å ha råd til den livsstilen HAN ønsker. Om han sitter på pc når du er hjemme, så kan og bør du sitte på mobil. Holder han huset ryddig? Lager han mat? Har dere barn, og tar han i såfall litt ansvar der? Dere må ta en skikkelig prat, der DU sier at forholdet vil ta slutt om det ikke blir endringer. Så må dere skrive ned hva dere blir enige om, hva må han gjennomføre av husarbeid og aktiviteter i løpet av en dag han ikke er i jobb. Du gir beskjed om at husholdningen har xx kroner å bruke pr mnd, at dette gir en mer nøktern livsstil enn dere har hatt, og at han må skaffe seg jobb og dra inn de ekstra kronene selv om han vil opprettholde den livsstilen han nå fører. Så setter du tilside penger til ferietur... som han kun får delta på om det skjer en endring. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 Høres ut som det er nok til å kaste ham ut nå, og at det har vært det lenge. Altfor lenge. Just do it. Anonymkode: e46cf...252 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 Mt3 skrev (6 minutter siden): Dere må ta en skikkelig prat, der DU sier at forholdet vil ta slutt om det ikke blir endringer. Så må dere skrive ned hva dere blir enige om, hva må han gjennomføre av husarbeid og aktiviteter i løpet av en dag han ikke er i jobb. Du gir beskjed om at husholdningen har xx kroner å bruke pr mnd, at dette gir en mer nøktern livsstil enn dere har hatt, og at han må skaffe seg jobb og dra inn de ekstra kronene selv om han vil opprettholde den livsstilen han nå fører. Så setter du tilside penger til ferietur... som han kun får delta på om det skjer en endring. Enig i at de må snakke sammen om disse tingene. Men dersom man må snakke til og behandle partneren sin som om han var en tenåring, så tror jeg ikke at forholdet kan eller bør reddes. De fleste forhold fungerer best når partene er jevnbyrdige og "drar lasset sammen" - og dette er tydeligvis ikke et sånt forhold. Den ene parten skal ikke måtte oppdra den andre i et 10 år gammelt forhold, etter min mening. Anonymkode: 0383f...5af 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #9 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er i ettforhold for 10 året, i denne tiden har jeg tatt utdannelse og videreutdannelse for å få en grei økonomi. Mannen min klarer ikke å holde på en jobb, og viser ofte liten interesse for å få ny jobb. Han ønsker og krever en god livstil, som gjør at jeg må jobbe mye overtid for å kunne betale for dette. Jeg hører daglig at jeg kommer til å forlate han for jeg jobber sammen med menn og han sier ofte at han skal flytte for han tror jeg har elskere rundt hvert hjørne. Han bruker all sin våkne tid fremfor pc og spiller og ønsker sjeldent å gjøre andre ting, jeg får ikke sitte med mobil, og om jeg gjør så må han se hva jeg driver med for han tror jeg snakker med andre menn. Har forsøkt å snakke med han at jeg trenger mer enn ett menneske som sitter fremfor pcen, han lover at ting skal bli bedre men når han ikke får spile så ligger han å sover hele dagen, jeg vet at jeg og familien kan få et bedre liv alene, men ønsker jo at alle skal samlet. Hvor lenge bør jeg gi han ultimatum og har noen , noe gode råd for å snu på en vond sirkel? Anonymkode: ad1fe...502 Du burde dumpet for mange år siden, og dovenpelsen burde ikke få penger av deg til luksus. De må han skaffe selv såklart. Og han kan holde helt munn om hvem du snakker med og er med. Det har han ingenting med. Anonymkode: 778d8...67f 1
Gjest Smeltemann Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 Gi han klar beskjed om hva du forventer, en voksen mann skal ikke sitte å spille hele dagen. Det høres ut som en du har funnet på et gutterom.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 Gi han ett ultimatum. Min mann var akkurat lik og jeg gikk ifra han, tross barn. Vi har det mye bedre og roligere nå, har også mye bedre økonomi da jeg slipper å bidra til hans ekstrem forbruk. Anonymkode: 15c7c...5ba 1
Mt3 Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig i at de må snakke sammen om disse tingene. Men dersom man må snakke til og behandle partneren sin som om han var en tenåring, så tror jeg ikke at forholdet kan eller bør reddes. De fleste forhold fungerer best når partene er jevnbyrdige og "drar lasset sammen" - og dette er tydeligvis ikke et sånt forhold. Den ene parten skal ikke måtte oppdra den andre i et 10 år gammelt forhold, etter min mening. Anonymkode: 0383f...5af Er enig med deg, men når hun har godtatt denne oppførselen i så mange år (altså fortsatt forholdet selv om han hele tiden faller tilbake til latmakk og gamer stadiet) så må han få en absolutt siste sjanse før hun bryter ut av forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå